آموزش تعمیر درب ضد سرقت

امروزه درب های ضد سرقت به دلیل خاص بودن و امنیت بالا یکی از پر استفاده ترین موارد در ساختمان سازی می باشد. بر اثر گذشت زمان و آب و هوای فصل های مختلف، مواد سازنده در درب های ضد سرقت نیاز به تعمیر پیدا می کند. حتی قاب در و قفل ها ممکن است تغییر شکل دهد و حتی شاید مانع باز و بسته شدن درب شود.یا اینکه گاهی لولا ، چشمی و دستگیره درب ضد سرقت دچار خرابی می شود.سرویس و تعمیر درب ضد سرقت با سایر درب ها متفاوت می باشد و نیازمند یک تعمیرکار حرفه ای و ماهر هست چرا که میداند چه تعداد لولا، در چه فواصلی لازم است. پس بهتر است این کار را به کاردان بسپارید ولی در صورت علاقه به یادگیری این روند میتوانید مقاله زیر را بخوانید. در اینجا به شما یاد می دهیم که چطور در منزل خودتان درب ضد سرقت را تعمیر کنید. پس با ما همراه باشید تا آموزش تعمیر درب ضد سرقت را ارائه کنیم.

 

 

آموزش حل مشکلات درهای ریموتی

 

آموزش تعمیر درب ضد سرقت

 

 

در ابتدا به برخی از مشکلاتی که ممکن است برای درب های ضد سرقت رخ دهد اشاره می کنیم:

1. خرابی لولا
2. خرابی قفل درب
3. خرابی دستگیره درب
4. شکستن لولای درب
5. خارج شدن از رگلاژ

 

بسته نشدن درب ضد سرقت

 

1.قفل درب ضد سرقت را بررسی کنید. اولین چیزی که برای بسته نشدن درب ضد سرقت باید بررسی کرد، لولا و قفل درب می باشد. اگر درب بسته نمی شود و صدایی میدهد باید حتما قبل از اینکه خسارت زیادی به شما بزند آن را تعمیر کنید.

2.لولاهای درب ضد سرقت را چک کنید. اگر مشکل از قفل درب نبود، پس قطعا دلیل خرابی لولاهای درب می باشد. به احتمال زیاد این لولاها ناهموار هستند و در جای خود جابجا شدند. درب را تا جای ممکن ببنیدید و دقت کنید که آیا ناهموار هستند یا خیر. فواصل درب باید به یک اندازه باشد

3.لولاها را تنطیم کنید. ساده ترین راه این است که لولای مرکزی را تنظیم کنید ولی شاید بخواهید لولاهای بالایی و پایینی را نیز تنظیم کنید چرا که میتواند تاثیر بیشتری داشته باشد. فرقی ندارد کدام لولا را میخواهید تنظیم کنید، همه آنها به یک صورت هستند. لولا را شل کنید تا بتوانید به پشت آن دسترسی داشته باشید. تکه ای مقوا را به صورت سوراخ لولا برش دهید و در آنجا قرار دهید. حالا لولا را سر جای خود سفت کنید.

 

بسته شدن درب ضد سرقت به طور خود به خود

 

این کار را بهتر است به تعمیرکار حرفه ای بسپارید چرا که تنها افراد متخصص میدانند چه ابزاری لازم است ولی ما به طور خلاصه در اینجا برای شما یک روند معمولی تعمیر درب به دلیل بسته نشدن آن را توضیح خواهید داد:
1.ابزار کار را آماده کنید.شما به چکش، پیچ گوشتی و نوار کاغذی نیاز دارید.

2.پین لولای مرکزی را در بیاورید.پیچ گوشتی را در انتهای پین لولا قرار دهید و با چکش به انتهای لولا ضربه بزنید تا از لولا بیرون بیاید.

3.نوار کاغذی را به جای پین داخل لولا قرار دهید. نوار کاغذی خود را لوله کنید تا عرضش کم شود و آن را داخل لولا فرو کنید.و آن را به گونه در داخل لولا تا کنید که سر جایش بماند.

4.پین را دوباره داخل لولا قرار دهید. دوباره پین را داخل لولا بگذارید و با چکش به آن ضربه بزنید.

5.درب را امتحان کنید. حالا امتحان کنید و ببینید که آیا درب را وقتی باز می کنید، باز می ماند یا بسته می شود. نوار کاغذی باعث می شود لولا تنگ تر شود و درب همانجایی که شما انتظار دارید بماند.

6.در صورت نیاز باز هم این کار را تکرار کنید. اگر یک قطعه کاغذ جواب نداد، دوباره یک قطعه دیگر داخل لولا قرار دهید.میتوانید داخل سایر لولا ها هم یک قطعه کاغذ دیگر قرار دهید. انقدر این روند را امتحان کنید تا وقتی درب شما درست عمل کند.

 

جیر جیر کردن درب ضد سرقت

 

1.از کمی روغن استفاده کنید. از هر روغنی میتوانید برای نرم کردن لولا ها استفاده کنید که بهتر است روغن مخصوص آن را تهیه کنید که بار استفاده روی فلز ساخته شده باشد.

2.پین ها را در بیاورید با سیم ظرفشویی بشویید و سپس در جای خود محکم کنید. برای انکه مجبور نشوید به طور کامل لولاها را عوض کنید، کافی ست پین داخل لولا را سفت کنید. پین را با پیچ گوشتی و ضربه های چکش محکم کنید.
• ممکن است نیاز به کمک شخص دومی داشته باشید تا لولا ها را برایتان نگه دارد و شما با چکش به پین ها ضربه بزنید.
• سعی کنید ضربات محکم چکش را به لولا وارد نکنید چرا که در صورتی که لولا زنگ زده باشد یا پوسیده باشد، خراب تر می شود.

3.روغن را اضافه کنید. زمانی که پین را شل کردید، کمی روغن با یک قلمو بر روی پین و لولا بمالید. لزومی ندارد روغن زیادی بریزید پس مراقب باشید کثیف کاری نشود. از یک پارچه استفده کنید تا روغن اضافی را پاک کنید.

4.پین را تعویض کنید. یک پین جدید داخل لولا قرار دهید و آن را محکم کنید. کمی روغن بزنید، و حالا درب را باز و بسته کنید. خواهید دید که مشکل حل شده است.

5.تمام لولاها را تا آخر روغنی کنید. لولا ها را به نوبت با قلمو آغشته به روغن مخصوص کنید تا وقتی که کاملا مشکل برطرف شود.

 

رگلاژ درب ضد سرقت

تعمیرات و رگلاژ درب ضد سرقت با درب های دیگر متفاوت است و باید از یک کارشناس خبره کمک بگیرید. چرا که این کار نیاز به دانش و لوازم خاص خود دارد. درب ضد سرقت بر اثر عدم رگلاژ ممکن است دچار مشکلاتی شود. پس اگر بی توجه به مسائل کوچک از قبیل صد، بسته نشدن درب و غیره باشید، بر اثر گذر زمان مجبور خواهید شد هزینه زیادی متحمل شوید و درب ضد سرقت را به طور کلی تعویض کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.