آموزش تمیز کردن روغن و چربی از کف آشپزخانه

آشپزخانه در هر خانه قلب تپنده خانه و خانواده است. مادران و همسران با عشق و علاقه مشغول درست کردن غذاهای لذیذ برای عزیزانشان می شوند. سرخ کردن مواد خوراکی و پخت و پز در کنار خود ممکن است یکسری از بهم ریختگی ها و ایجاد لکه ها در کف و دیوارهای آشپزخانه به همراه داشته باشد. یکی از لکه های ایجاد شده در آشپزخانه لکه روغن در کف آشپزخانه است که اگر با مهارت و آگاهی اقدام به تمیز کردن روغن از کف آشپزخانه کنید هیچ اثری از آن باقی نخواهد ماند. تمیز کردن روغن و چربی از کف آشپزخانه با روش‌های ساده تجربه کنید.

آموزش تمیز کردن روغن و چربی از کف آشپزخانه

آموزش تمیز کردن روغن و چربی از کف آشپزخانه

تمیز کردن لکه های روغن از کف آشپزخانه سرامیک

آشپزخانه هایی که کف آنها از سرامیک پوشیده شده در هنگامی که با روغن ها و یا در اثر سرخ کردن مواد خوراکی چرب می شوند، بهتر است ابتدا با یک دستمال مخصوص که نه زبر و خشن باشد که باعث ایجاد خش شوند و نه آنقدر لطیف و نرم باشند، با آب ولرم بشوییم. چنانچه لکه قدیمی باشد و به راحتی پاک نشود، می توانید از محلول آب و صابون و یا جوش شیرین و سرکه استفاده کنید و بعد از شستن آن را با دستمال مرطوب دیگر پاک نمایید. با این روش لکه های چربی از کف آشپزخانه به راحتی پاک شده و درخشندگی و زیبایی به سرامیک های آشپزخانه می دهد.

تمیز کردن لکه های روغن از کف آشپزخانه فرش دار

اگر شما در کف آشپزخانه خود فرش پهن کرده باشید و روغن بر روی آن بریزد، پاک کردن آن بسیار دشوار است و باید تمیز کردن کف آشپزخانه را در چندین مرحله انجام دهید.
بهتر است لکه روغن بر روی فرش را هرچه سریع تر پاک کنید تا کهنه و خشک نشود؛ چراکه هرچه زمان بگذرد از بین بردن لکه سخت تر خواهد شد. قبل از هرچیز در هنگام تمیز کردن روغن از کف آشپزخانه فرش دار، یک دستمال حوله ای کاغذی بر روی لکه روغن بیاندازید. مراقب باشید دستمال را به صورت افقی روی فرش نکشید که لکه به بخش های دیگر فرش نیز سرایت کند.
در مرحله بعد می توانید حلال های لکه روغنی را از فروشگاه های بزرگ تهیه کرده و روی لکه روغنی ریخته و کمی با آب ولرم همان منطقه را بشویید. بعد از آن می توانید با یک مسواک، جوش شیرین و یا نشاسته ذرت بر روی محل لک شده بکشید تا کاملا رطوبت و چربی از فرش گرفته شود و به راحتی فرش شما پاک و تمیز گردد.
در آخر کار جاروبرقی بر روی فرش بکشید تا ذرات باقی مانده روی فرش نیز تمیز شود. ناگفته نماند که روش های مختلفی برای تمیز کردن روغن از کف آشپزخانه نیز وجود دارد که مطلب گفته شده تنها یک روش از آن ها بود.

تمیز کردن روغن از کف آشپزخانه های پارکت دار

اولین نکته برای تمیز کردن آشپزخانه های پارکت دار این است که کیفیت پارکت آشپزخانه خوب باشد تا بتوان آن را به آسانی شست و لکه زدایی کرد. تمیز کننده های صابونی مخصوص سطوح چوبی برای لکه زدایی از روی پارکت ها مناسب است. این نکته را مورد توجه داشته باشید که با تمیز کننده های سطوح معمولی، نمی توانید پارکت های آشپزخانه را بشویید؛ چرا که باعث آسیب به پارکت کف آشپزخانه می شود. مواد شستشوی مخصوص را در خریداری کرده و با دستمال مناسب به تمیز کردن روغن از کف آشپزخانه پارکت شده بپردازید.
روغن ها اگر به مدت طولانی بر روی سطوح پارکت باقی بمانند، به مرور سبب ورقه ورقه شدن صفحات آن می شوند. در نتیجه هرچه سریعتر سطح کثیف شده را پاک کنید. استفاده از سرکه برای برطرف شدن لکه بر روی سطح پارکت اصلا مناسب نیست.

نکات کلی در از بین بردن لکه های چربی

نکته بسیار مهم در انواع سطوح که با روغن کثیف شده این است که در اسرع وقت تمیز شوند. پس بهتر است پس از هر بار سرخ کردن مواد خوراکی و یا ریختن روغن روی کف آشپزخانه آن را پاک نماییم.
دومین نکته مهم در تمیز کردن روغن از کف آشپزخانه، انتخاب مایع مناسب شستشو نسبت به مدل کف آشپزخانه است. هر سطحی را باید با مواد مناسب خودش شستشو دهیم.
سومین نکته اینکه در مناطق کوچک و یا مناطقی که دسترسی شستشو ندارید، می توانید از آرد استفاده کنید. آرد سبب جذب روغن شده و به راحتی پاک می شود. در درزهای سرامیک ها و جاهایی که روغن ریخته می توانید مقداری آرد بپاشید و به راحتی آنجا را تمیز کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.