آموزش رفع مشکل درب های ریموتی

با پیشرفت فناوری و تکنولوژی، امروزه شکل جدیدی از درب ها مورد استفاده قرار می گیرد. درب های قدیمی که دارای لولا و قفل بودند منسوخ شده و جای خود را به درب های اتوماتیک و ریموتی داده اند. در بسیاری از منازل از این درب های جدید استفاده می شود که راحتی و امنیت بیشتری دارد. در این میان یکی از مواردی که مورد نیاز استفاده کنندگان از این سیستم های جدی است، رفع مشکل درب های ریموتی است.

آموزش رفع مشکل درب های ریموتی

آموزش رفع مشکل درب های ریموتی

استفاده از درب های اتوماتیک و یا ریموتی می تواند گاهی اوقات شما را با مشکل مواجه کرده و به هر دلیلی نیاز شما را بر آورده نکند. البته برخی از این خرابی ها جزئی است و می توان با کمی دقت و داشتن اطلاعات مربوطه، مشکل را برطرف نمود.
توجه داشته باشید که این گونه درب ها بسیار حساس هستند و ممکن است با ضربه و یا فشار به آنها آسیب وارد شود؛ پس در هنگام تعمیر مواظب باشید که به آن ها فشار وارد نکنید.

خرابی های رایج جک درب های اتوماتیک و ریموتی

شاید برای شما هم این مشکل به وجود آمده باشد که درب اتوماتیک شما به هر دلیلی یا باز نشود یا بسته نشود. در این مواقع ایراد می تواند از قسمت های مختلف درب باشد. در ادامه قصد داریم علت خرابی این درب ها را مورد بررسی قرار دهیم و سپس به رفع مشکل درب های ریموتی بپردازیم. با استفاده از این اطلاعات، دانش کافی در هنگام مواجه شدن با این مشکل را خواهید داشت. همچنین می دانید که از چه روش ها و چه ابزاری استفاده کنید تا بتوانید درب اتوماتیک منزل خود را به راحتی و بدون نیاز به تعمیر کار، تعمیر کنید. البته اگر به هر دلیلی نتوانستید کار را به پیش ببرید، خیلی سریع با استفاده از اپلیکیشن پلاک، از متخصصین خبره و کارآزموده این حرفه کمک بخواهید.

مراحل چک کردن مرحله به مرحله و پیدا کردن مشکل درب

برای رفع مشکل درب های ریموتی، در ابتدا باید به شکل مرحله به مرحله قسمت های مختلف و اجزای آن را با دقت چک کنید تا بتوانید قسمتی که با مشکل مواجه شده است را بیابید.

1- ریموت کنترل

از ابتدایی ترین موارد در رفع مشکل درب های ریموتی، چک کردن ریموت کنترل است. در ابتدا نیاز است که کیت چراغ ریموت چک شود. توجه کنید که اگر ریموت درب اتوماتیک خراب باشد، چراغ آن کم رنگ تر از همیشه خواهد شد و یا اصلا روشن نمی شود. در این صورت یا ریموت درب معیوب شده است و یا با گذشت زمان باتری آن ضعیف شده که با تعویض باتری ریموت، مشکل درب اتوماتیک شما حل خواهد شد.

2- دستگاه مرکزی و فیوز

اگر ریموت دستگاه سالم بود، گوش خود را به دستگاه مرکزی درب نزدیک کنید. زمانی که دکمه ای از ریموت را لمس کنید، صدای رله دستگاه مرکزی شنیده می شود و این امر بیانگر آن است که هم ریموت فرمان صادر می کند و هم فیوز درب سالم است. همچنین سلامت این دو قسمت نشان می دهد که دستگاه مرکزی نیز سالم است.

اگر صدایی از دستگاه مرکزی شنیده نشد، در ابتدا فیوز را چک کنید و اگر آن هم سالم بود، ایراد از برد مدار یا سیم های ورودی به آن است که نیاز به کارشناسی دقیق تعمیر کار دارد. در این زمان می توانید با استفاده از اپلیکیشن پلاک از تعمیرکار زبده برای حضور در محل درخواست کنید.

3- جک بازویی درب اتوماتیک

باید توجه داشته باشید که اگر جک های بازویی ایراد داشته باشد، درب اتوماتیک شما نه باز می شود و نه بسته خواهد شد؛ اما اگر چشمی ها مشکل داشته باشند درب باز می شود اما هنگام بسته شدن با مشکل مواجه شده و معمولا بسته نمی شود. اگر درب به طور کامل باز نشد، مشکل از جک بازویی درب اتوماتیک است. در هنگام رفع مشکل درب های ریموتی باید به دقت این موارد را مورد بررسی قرار دهید.

اگر با مشکل خرابی جک مواجه شدید دو روش برای رفع مشکل جک درب وجود دارد. اولین راهکار تعمیر جک است و اگر جک درب قابل تعمیر نباشد و به طور کلی معیوب شده باشد نیاز است که جک ها را تعویض کنید. تعویض جک کار دشوار و سختی است و باز هم پیشنهاد می کنیم تعویض جک را به عهده کارشناس حرفه ای بسپارید.

4- چشمی یا فتوسل

در صورتی که تمامی موارد ذکر شده در هنگام رفع مشکل درب های ریموتی چک شد و همگی سالم بودند و درب اتوماتیک هنگام بسته شدن با مشکل مواجه می شد و یا بسته نمی شد، ایراد از چشمی آن است. این امکان وجود دارد که ارتباط چشمی ها با دستگاه مرکزی به هر دلیلی قطع شده و نمی گذارد درب بسته شود. در مواقعی که اطمینان پیدا کردید که مشکل از چشمی های درب اتوماتیک است در ابتدا از صاف بودن و تراز بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. سپس دقت داشته باشید که چشمی ها کاملا تمیز باشند؛ زیرا هر مانعی که مانع رسیدن اشعه مادون قرمز به گیرنده شود اختلال ایجاد خواهد کرد.

در برخی مواقع این امکان وجود دارد که چشمی درب اتوماتیک یا ریموتی در مکانی قرار گرفته باشد که نور خورشید به آن می تابد و از آن جایی که نور خورشید هم اشعه مادون ایجاد می کند می تواند در کار چشمی درب نیز اختلال ایجاد کند. این مشکل بیشتر در فصل تابستان که نور خورشید شدیدتر است رخ می دهد و مشکلاتی را ایجاد می کند.

توجه داشته باشید که چشمی ها را در معرض نور خورشید قرار ندهید. با گذاشتن سایه بان برای چشمی های درب ریموتی می توانید از بروز این مشکل نیز جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که اگر با این موارد نیز مشکل درب شما حل نشد چشمی های شما معیوب شده و نیاز است که آن ها را تعمیر یا تعویض کنید.

موارد بیان شده گوشه ای از نکاتی بود که باید برای رفع مشکل درب های ریموتی مورد توجه قرار گیرد. البته شما می توانید تمامی این موارد را به متخصصین پلاک بسپارید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.