در نصب دوربین مدار بسته به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نصب دوربین مدار بسته برای افزایش امنیت آپارتمان یا محل کار یک کار منطقی است که اکنون بسیار رواج یافته است. نصب دوربین مدار بسته برای ورودی های ساختمان ، راه پله ها و آسانسور که مناطق حساس یک محل مسکونی هستند بسیار حائز اهمیت است. برای محل کار نیز نصب دوربین مدار بسته در ورودی ها و سایر مناطق حساس به امنیت بیشتر محل کمک خواهد کرد. شایان ذکر است که نصب دوربین مدار بسته فقط جهت ترساندن سارقین بکار می رود چون این دوربین ها مانع سرقت نمی شوند و فقط به عنوان مدرک می توان از فیلم آنها برای دستگیری سارقین استفاده کرد. شما می توانید با نصب دوربین مدار بسته محل کار و منزل خودتان را بیشتر کنترل کنید ولی نباید از آنها حفاظت 100% انتظار داشته باشید؛ اما در در نصب دوربین مدار بسته به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 

بیشتر بخوانید؛ آموزش تعمیر آیفون تصویری خانه

 

در نصب دوربین مدار بسته به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 

در نصب دوربین مدار بسته به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 

برای نصب دوربین مدار بسته اولین کاری که باید انجام دهید این است که میزان پوشش دهی دوربین ، مقدار نور ورودی به دوربین و مکانی که برای نصب در نظر گرفته اید را با یک نصاب حرفه ای بررسی کنید. تعداد دوربین های مورد نیاز را بر اساس وسعت منطقه پوشش دهی بررسی کنید و بهتر است در خرید دوربین مدار بسته خساست را کنار گذاشته و دوربین های با کیفیت را از شرکت های معتبر خریداری کنید تا تصاویر واضح و فاقد نویز را از دوربین دریافت کنید. علاوه بر موارد ذکر شده نکات مهمی که در نصب دوربین مدار بسته باید مورد نظر قرار دهید در ادامه مقاله ذکر شده است لطفا با ما همراه باشید.

 

انتخاب نوع دوربین

 

کاربرد اصلی دوربین های مدار بسته در سیستم های حفاظتی است اما کاربرد آنها فراتر از سیستم های حفاظتی شامل کاربردهای پلیسی ، نظامی ، فضایی ، صنعتی ، کنترل ترافیک و تصویر برداری نامحسوس است.

بر اساس نیاز و شرایط محیطی شما می توانید از دوربین ها با سیم ، بی سیم و آی پی / شبکه استفاده کنید که هریک ویژگیهای خاص خود را دارند مثلا دوربین با سیم یک دوربین رنگی استاندارد است که از فیلتر مادون قرمز برای دید در شب استفاده می کند و پورت رابط آن از نوع BNC یا DIN است و کابل ویدیویی جداگانه دارد. نصب دوربین های بی سیم ساده تر است و تصویر و صدای آنها نیز کیفیت مطلوبی دارد. دوربین های آی پی / شبکه گزینه دیگری هستند که امکان ضبط ویدیو و کنترل از راه دور را نیز دارند.

 

نوع و کیفیت سنسور دوربین

 

دوربین های مدار بسته سنسورهای مختلفی دارند. سنسورهای DIS(CMOS) یا CCD برای آشکار کردن تصاویر دوربین بکار می روند. سنسورهای CMOS کیفیت تصویر پایین تری دارند. اما با استفاده از سنسور CDD دوربین شما تصاویر بهتری دریافت خواهید کرد.

 

لوازم مورد نیاز نصب دوربین

 

نکته مهم قابل ذکر در این رابطه ، استفاده از لوازم جانبی مرغوب است به عنوان مثال برای نصب دوربین مدار بسته از کابل های مرغوب استفاده کنید تا میزان نویز به حداقل برسد و هزینه بیشتری برای رفع مشکلات دوربین روی دست شما نگذارد. برای نصب همه دوربین های مدار بسته هر نصابی نیازمند سوکت های اتصال به کابل ، دریل برای سوراخ کردن دیوار، کابل ارتباطی ، داکت ، پایه و کاور دوربین و سیم چین و چسب برق و … است.

 

تعیین جای نصب دوربین مدار بسته

 

یکی از مهمترین نکات در نصب دوربین مدار بسته انتخاب جای مناسب جهت نصب است تا تصاویری با بهترین کیفیت را به شما ارائه بدهد. در این رابطه باید دقت کنید که محل نصب دوربین باید در راستای جهت نور خورشید باشد نه خلاف جهت آن. روشنایی در شب را نیز باید مورد نظر قرار دهید. ارتفاع نصب دوربین مدار بسته نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که معمولا در محدوده 2 تا 2.5 متر است. اطمینان حاصل کنید که دوربین های مدار بسته در بهترین زاویه دید نسبت به محل مورد نظر قرار بگیرند.

 

سطح نور محیط

 

توجه داشته باشید که اگر محل نصب دوربین نور کمی داشته باشد نصب دوربین رنگی کارایی خوبی نخواهد داشت و قبل از نصب دوربین این مسئله را با کارفرما در میان بگذارید.

 

تعیین رزولوشن تصویر

 

بر اساس دوربینی که انتخاب می کنید تصویری با رزولوشن متفاوت به شما ارائه خواهد شد. رزولوشن دوربین را تا جاییکه امکان دارد بالا ببرید.

 

انتخاب مانیتور

 

شما باید مانیتوری را انتخاب کنید که با رزولوشن دوربین شما متناسب باشد. کاهش اوقات کیفیت تصویر ضبط شده خیلی خوب است اما نمایشگر شما قادر به نمایش تصاویر به همان کیفیت نیست. پس بهتر است برای مشاهده تصاویر با کیفیت از یک نمایشگر مناسب استفاده کنید.

 

دستگاه ضبط فیلم

 

مقدار فضای مورد نیاز جهت ذخیره فیلم باید بر اساس تعداد دوربین ها مشخص شود. بهترین کار این است که یک دستگاه ضبط ویدیویی دیجیتال خریدار کنید که ویدیوها را روی هارد دیسک ذخیره می کند و با پر شدن فضا بطور خودکار فیلم های قدیمی را پاک می کند.

 

نکات بسیار مهم در نصب دوربین مدار بسته

 

1- در مخفی کردن کابل های دوربین مدار بسته دقت کنید در دسترس بودن کابل ها از نظر امنیتی کار درستی نیست زیرا سارقین می توانند به راحتی آنها را قطع کنند.

2- در دسترس نبودن خود دوربین نیز نکته دیگری است که باید به آن توجه کنید زیرا سهولت دسترسی به دوربین امکان شکستن و یا حتی دزدیدن خود دوربین را افزایش می دهد.

3- حتما لنز دوربین مدار بسته خودتان را بطور منظم تمیز کنید زیرا گرد و غباری که به مرور روی لنز می نشیند باعث تاری تصاویر دوربین شده و کیفیت تصاویر را کاهش می دهد.

4- اگر دوربین مدار بسته را در فضای باز نصب کرده اید حتما از دوربین های مدار بسته ضد آب استفاده کنید تا تحت تاثیر برف و باران کارایی آن از دست نرود.

5- به یاد داشته باشید که دوربین مدار بسته نیازمند مراقبت است برای کاهش هزینه ها بطور هفتگی سیستم را چک کنید تا از کارکرد درست آن اطمینان حاصل کنید.

6- فیلم ضبط شده را برای 1 ماه یا بیشتر نگه دارید. اگر می توانید فیلم ها را برای مدت طولانی تر در حالت کلود نگه دارید تا در صورت بروز یا کشف حادثه مدارک و اسناد مربوط به رویداد را داشته باشید.

7- قبل از نصب دوربین مدار بسته برای آگاهی از قوانین مربوطه حتما با یک کارشناس نصب دوربین مدار بسته صحبت کنید.

 

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین خدمات الکتریکی می توانید به سایت و اپلیکیشن پلاک مراجعه کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.