عیب یابی روشن نشدن ماشین

یکی از اتفاقات رایج برای صاحبان خودرو، چرخاندن سوئیچ و روشن نشدن ماشین است. عیب یابی ماشین، کاری دشوار و تخصصی است که باید توسط افراد متخصص انجام شود؛ اما میتوان با استفاده از برخی ترفندها اطلاعاتی جامع در مورد مشکلات خودرو به دست آورد.

راهکارهای روشن نشدن ماشین

شما با استفاده از برخی ترفندها، به سادگی میتوانید علت روشن نشدن ماشین را عیب‌یابی کنید و در نتیجه تصمیم مناسبتری برای تعمیر و انتقال آن به تعمیرگاه بگیرید. دراین مقاله، سعی داریم شما را با مهمترین دلایلی که سبب روشن نشدن خودرو میشود آشنا کنیم.

ضعیف بودن یا خوابیدن باتری
یکی از شایع‌ترین دلایل روشن نشدن ماشین، خوابیدن باتری است. اگر باتری خوابیده باشد یا ضعیف شده باشد، ممکن است خودرو شما با چرخاندن سوئیچ روشن نشود. در واقع شما با این که سوئیچ را می چرخانید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. دراین صورت شما می‌توانید با هل دادن و یا باتری به باتری کردن ماشین، آن را روشن کنید. با استفاده از باتری به باتری کردن، در مدت زمان کوتاهی مشکل باتری شما برطرف می شود. اما در برخی مواقع ممکن است مشکل اساسی برای باتری ایجاد شده باشد و مجبور باشید با مراجعه به تعمیرگاه، باتری خودرو را تعویض نمایید.

مشکل در اتصالات باتری

یکی دیگر از مهمترین دلایل، مشکل در اتصالات باتری است. رسوبات یا خوردگی اتصالات پایانه‌های باتری روشن شدن خودرو را با مشکل مواجه میکند. در بعضی مواقع نیز ممکن است استارت کوتاهی به خودرو زده شود اما در هر صورت ماشین به سادگی روشن نمی شود.

مشکل در سوئیچ کلاچ

تنظیم نبودن و یا خراب بودن سوئیچ کلاچ یکی دیگر از مشکلات رایج روشن نشدن ماشین است. در این شرایط ممکن است حتی چراغ های پشت آمپر نیز روشن نشود. در نتیجه به احتمال زیاد مشکل از سوئیچ احتراق یا سوئیچ کلاچ است.

باگ های امنیتی

یکی از مواردی که ممکن است در هنگام عیب یابی به آن پی ببرید، باگ‌های امنیتی است. اگر از دزدگیر استفاده میکنید و یا خودرو شما به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که سوئیچ آن با شرایط خاصی کار می کند، احتمالا به علت وجود باگ های امنیتی یا مشکلی که در سیستم آن به وجود آمده، خودرو شما روشن نشود. این موضوع یکی از مشکلات رایجی است که در بسیاری از خودروهای پیشرفته نیز ایجاد می‌شود.
در این مواقع بهتر است هرچه سریع تر با یک تعمیرکار حرفه ای تماس حاصل کنید و یا با استفاده از سامانه پلاک، درخواست تعمیرکار کنید تا با حاضر شدن بر سر خودرو شما، مشکل را برطرف نمایند.

خراب بودن استارتر

یکی از دلایل مرسوم، مشکل در استارتر خودرو است. در چنین شرایطی شما باید استارتر را تعویض کنید. البته تعویض استارتر کار ساده ای نیست و بهتر است به افراد متخصص مراجعه کنید. در چنین شرایطی اصولاً استارتر نمی تواند خودرو شما را روشن نماید. البته پس از چرخاندن سوییچ صداهای جرقه مانندی به گوش شما میرسد که نشان از فعال و غیر فعال شدن مداوم است. از این طریق میتوانید متوجه خراب شدن استارتر خودرو شوید.

سخن پایانی

پنج موردی که در بالا به آن اشاره کردیم مواردی هستند که شما با چرخاندن سوئیچ، اتفاق خاصی را مشاهده نمی کنید. البته دلایل دیگری مثل خالی بودن باک سوخت، معیوب بودن پمپ بنزین، مشکل در شمع خودرو و موارد بسیار زیادی دیگری ممکن است باعث شوند تا خودرو شما روشن نشود. در چنین شرایطی اصولاً خودرو استارت می خورد ولی روشن نمی گردد.
در هنگام عیب یابی روشن نشدن ماشین خود حتما به مواردی مثل باک بنزین، پمپ بنزین و دیگر موارد نیز توجه کنید. اگر اطلاعات و تخصص لازم را برای عیب یابی روشن نشدن ماشین ندارید حتما با استفاده از متخصصان پلاک این کار را انجام دهید. افراد حرفه ای هم در عیب یابی خودرو و هم در درست کردن خودرو شما تجربه کافی را دارند و بدون هیچ مشکلی می توانند بهترین خدمات را به شما ارائه دهند. استفاده از متخصصان پلاک بهترین گزینه ای است که به شما کمک می کند تا اقدام به عیب یابی روشن نشدن ماشین خود کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.