نکاتی که در مورد محافظ برق نمی دانید

یکی از ملزوماتی که باید برای محافظت از انواع وسایل برقی در خانه همه افراد وجود داشته باشد محافظ برق است.این وسیله بسیار مهم کمک می‌کند تا عمر دستگاه های مختلف افزایش پیدا کند. در نتیجه در هزینه تعمیر و نگهداری وسایل برقی صرفه جویی می‌شود. در ادامه به نکاتی که در مورد محافظ برق نمی دانید، می پردازیم.

 

 

نکاتی که در مورد محافظ برق نمی دانید

 

درست است که این وسیله قیمت نسبتاً زیادی نسبت به سه راهی ها و سیم های رابط دارد؛ اما خرید محافظ برق به شما کمک می کند تا به صورت مشخصی در هزینه‌های زندگی خود به ویژه تعمیر و تعویض وسایل برقی، صرفه جویی کنید.

در ادامه سعی می‌کنیم به برخی نکات مهم در مورد این وسیله پرکاربرد اشاره کنیم. شما با استفاده از این نکات هم به کاربرد بسیار مهم محافظ برق پی می‌برید و هم در هنگام خرید می توانید با استفاده از این نکات، یک خرید صحیح، هوشمندانه و مطمئن داشته باشید.

1. کیفیت
مهمترین پارامتر برای خرید محافظ برق، کیفیت است. شما با خرید یک محافظ می‌خواهید از سیستم های الکترونیکی و وسایل برقی خود محافظت کنید. در نتیجه اگر می خواهید به هدف خود برسید، باید یک وسیله با کیفیت خریداری کنید.
خرید محافظ برق بی کیفیت هیچ سودی برای شما نداشته و تازه ممکن است مشکلاتی را نیز برای دستگاه های مختلف ایجاد کند. این وسیله با استفاده از سیستم الکترونیکی که درون خود دارد، کمک می کند برق و نوسانات برق به صورت استاندارد به دستگاه‌های مختلف برسد؛ در نتیجه اگر کیفیت لازم را نداشته باشد نمی تواند پاسخگوی نیاز وسایل برقی باشد. به هیچ عنوان کیفیت محافظ برق را فدای دیگر موارد مثل قیمت نکنید!

2. متراژ سیم
متراژ سیم، از مهمترین عواملی است که باید در هنگام خرید این وسیله ضروری برای محافظت از وسایل برقی مورد توجه شما باشد. در هنگام خرید محافظ برق دقت کنید که این وسیله قرار است در کجا نصب شود و چه فاصله ای تا پریز دارد. بهتر است متراژ سیم محافظ برق خریداری شده توسط شما نه زیاد و نه کم باشد؛ در نتیجه قبل از خرید حتما میزان لازم را بررسی کرده و به همان مقدار خریداری کنید. البته برخی از انواع محافظ برق بدون سیم هستند که آن ها نیز کاربرد خاص خود را دارند.

3. خدمات پس از فروش
برندهای معتبر تولید کننده محافظ برق اقدام به ارائه خدمات پس از فروش برای محصولات خود می‌کنند. با توجه به اینکه قیمت این وسیله نسبتاً بالاست شما حق دارید که از تولید کننده و فروشنده انتظار ارائه خدمات پس از فروش داشته باشید. موضوعی که خود تولید کنندگان معتبر نیز کاملا قبول داشته و به همین علت اقدام به ارائه خدمات پس از فروش به خریداران خود می کنند. سعی کنید از برندهایی که خدمات پس از فروش ندارند و یا خدمات آنها ضعیف است خرید نکنید.

4. گارانتی
علاوه بر خدمات پس از فروش، گارانتی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما باید محافظ برقی را خریداری کنید که حتما گارانتی داشته باشد. گارانتی ۱ تا ۲ سال معمول ترین گارانتی های است که بر روی انواع محافظ ارائه می شود. در نتیجه اگر به سایت یا فروشگاه حقیقی مراجعه کردید و محافظ برق ارائه شده آن گارانتی نداشت، به هیچ وجه خرید نکنید.

5. کارایی محافظ برق
انواع مختلف محافظ برق در بازار موجود است. در هنگام خرید محافظ برق باید توجه کنید که محصول خریداری شده دقیقا بر اساس کارایی مورد نیاز شما باشد. برای مثال محافظ برقی که برای یخچال فریزر و سیستم های صوتی تصویری مورد استفاده قرار می گیرد اصولاً با محافظی که برای کولر گازی مورد استفاده است، متفاوت خواهد بود.
در بسیاری از مواقع برخی از برندها با ارائه محافظ برق هایی که مخصوص یخچال فریزرهای بزرگ هستند، به نوعی بین سیستم‌های صوتی تصویری و یخچال فریزر تفاوت قائل می شوند که بسیار کار خوبی است. برخی از انواع محافظ نیز مولتی است؛ به این معنا که یک محافظ برق قابل تبدیل شدن برای کارایی های مختلف دارد. در نتیجه باید در هنگام خرید این محصول حتما به کارایی آن توجه داشته باشید.

6. آمپر USB
برخی از انواع محافظ برق علاوه بر پریز هایی که درون خود دارند، اقدام به قرار دادن USB کرده اند. این یو اس بی ها بسیار خوب و مناسب است و شما می توانید موبایل و تبلت خود را با استفاده از آنها شارژ کنید؛ اما توجه داشته باشید که میزان آمپر USB خروجی چقدر است. اگر آمپر آن یک آمپر باشد برای تلفن همراه مناسب است و اگر ۲ آمپر باشد برای تبلت مورد استفاده قرار می گیرد.

7. محافظ برق بدون سیم
یکی از انواع محافظ که کاربردهای بسیار زیادی به ویژه برای کولر گازی کاربرد دارد، محافظ بدون سیم است. استفاده از این محافظ به شما کمک می کند به سادگی و بدون دست و پاگیر بودن سیم، از محافظ استفاده کنید. البته اگر نیاز داشته باشید می توانید حتی آن را در سیم های رابط بزنید تا از مکان پریز اصلی نیز فاصله بگیرند. توجه داشته باشید که تمامی برندها این نوع محصول را ارائه نمی‌دهند و باید برای خرید به برخی برندهای خاص مراجعه کنید.

8. به طراحی بصری دقت کنید

خوشبختانه در سال‌های اخیر شرکت های مختلف به طراحی بصری محافظ برق نیز توجه می کنند. در واقع شما می توانید از برندهایی خریداری کنید که توجه ویژه‌ای به طراحی ظاهری در کنار کیفیت این وسیله داشته اند. به همین منظور شما می توانید به سادگی از محصول خریداری شده خود در هرکجای ساختمان استفاده کرده و دیگران نگران زشت بودن آن نباشید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.