نکات مهم در نظافت خانه تکانی عید

خانه تکانی شب عید یکی از کارهایی است که هر سال با نزدیک شدن به عید و اسفند ماه تمام خانواده ها مشغول آن می شوند همانطور که میدانید خانه ‌تکانی نسبت به گذشته ها دچار تغییرات بسیاری شده است. در ادامه به نکات مهم در نظافت خانه تکانی عید خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

 

 

ترفندهای نظافت آشپزخانه

 

نکات مهم در نظافت خانه تکانی عید

 

نکات مهم در نظافت خانه تکانی عید

با توجه به اینکه اکثر منازل آپارتمانی می باشند در نتیجه نمی توانید تمام وسایلی که در خانه است را خود در خانه بشویید به عنوان مثال: باید پرده ها را به خشکشویی داده و یا حتی فرش ها را به قالیشویی ها بسپارید حتی می توانید مبل ها را نیز به مبل شویی ها سپرده و خود کارهای داخلی منزل را انجام دهید.

همانطور که میدانید شما باید کارهای خود را در یک زمانبندی مناسب انجام دهید اگر قصد خانه تکانی برای عید دارید بهتر است از همین الان دست به کار شوید.
در طول خانه تکانی به خود سخت نگیرید در کنار خانواده خود اوقات خوشی را پشت سر بگذارید در این صورت خستگی شما موقع کار و یکنواخت بودن آن از بین می رود.
اگر در طول سال به صورت هفتگی و یا ماهانه برخی از لوازم را تمیز کرده باشید قطعاً برای شب عید کار بسیار دشواری در پیش نخواهید داشت به عنوان مثال: تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام و یا شست و شوی ملافه ها و روتختی ها جزو کارهایی است که شما در طول سال می توانید آنها را در یک دوره مشخص بطور منظم انجام دهید.
لازم است بدانید خانه تکانی به معنای تمیز کردن ظاهری نیست اگر میخواهید یک خانه تکانی اساسی انجام دهید بهتر است به تمیز کردن دستگیره درها و کابینت ها و همچنین تمیز کردن کلید پریز ها و حتی فیلتر جاروبرقی نیز توجه کنید.

ما در این مطلب قصد داریم که راهکارهایی را برای خانه تکانی شب عید به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید به تمام کارهای خود پیش از سال نو برسید.

  1. تمام کارها را خود به تنهایی انجام ندهید سعی کنید که به هر یک از اعضای خانواده یک مسئولیت مشخص بسپارید تا کارها سریعتر پیش برود.
  2. کار ها را دسته بندی کنید. به عنوان مثال: مشخص کنید که برای فردا قرار است چه کارهایی را انجام دهید و چه مواد شوینده ای را لازم دارید.
  3. در طول خانه تکانی وسایل اضافی و وسایلی که مورد استفاده شما قرار نمی گیرد را به جای نگه داشتن و اشغال کردن فضای اضافی دور بیندازید.
  4. بهتر است برخی از کارها از قبیل شست و شوی پرده ها ، قالی ها ، پتو ها و یا حتی مبل های تان را به خشک شویی ها بسپارید تا کار شما سریعتر پیش رود.
  5. یک سری از کارهای دشوار را به همسرتان بسپارید به عنوان مثال: تمیز کردن پنجره ها و خشک کردن آنها را به او بسپارید.
  6. قدم به قدم پیش بروید. به عنوان مثال: شما نباید تمام قسمت های خانه را یکباره به هم بریزید بهتر است در ابتدا اتاق خواب ها را تمیز کرده و سپس به سراغ دیگر قسمت های خانه برویم.
  7. سرامیک ها را سعی کنید در مرحله آخر تمیز کنید و برای این کار بهتر است از مواد شوینده مناسب استفاده کنید تا سطح آنها آسیبی نبیند، برای این کار بهتر است از مخلوط کف صابون و آب ولرم استفاده کنید زیرا: هم سطوح سرامیک را تمیز میکند و هم باعث شفافیت آنها می شود.

امیدواریم مطالبی که در بالا ذکر شد برای شما مفید بوده باشد.

 

2 Comments
  1. Nili says

    مطالبی که در مورد نظافت صحیح میگزارید عالی هستن . ممنون

  2. تخت نوزاد says

    مفید بود مرسی

Leave A Reply

Your email address will not be published.