آزمایش های ضروری قبل از بارداری کدامند؟

همه ما از اهمیت مراقبت های پزشکی پیش از بارداری برای اطمینان از سلامت مادر و جنین باخبریم. ولی امروزه بسیاری از متخصصین توصیه می کنند که زنان پیش از باردار شدن برای مراقبت پیش از بارداری با یک متخصص زنان و زایمان ملاقات داشته باشند. در ادامه به آزمایش های ضرروی قبل از بارداری و حاملگی می پردازیم با ما همراه باشید.

 

نکات مهم قبل از دادن آزمایش

آزمایش های ضروری قبل از بارداری کدامند؟

 

آزمایش های ضروری قبل از بارداری کدامند؟

 

چکاپ پیش از بارداری به پزشک کمک می کند تا بداند بدن شما آماده بارداری است. می توانید هر زمان قبل از بارداری برای چکاپ پیش از بارداری به پزشک مراجعه کنید.

 

آزمایش های قبل بارداری

این مساله ممکن است افراطی به نظر بیاید اصلاً چرا باید قبل از باردار شدن نگرانی را آغاز کنیم ؟ پزشک می تواند حتی در مراحل اولیه به شما کمک کند. او می تواند آزمایش هایی را ترتیب دهد تا از عدم وجود هرگونه بیماری پنهانی در شما یا همسرتان که بر بارداری یا شانس باردار شدنتان اثر می گذارد اطمینان حاصل کند. همچنین پزشکتان می تواند توصیه هایی را درباره ورزش ، غذا خوردن و شیوه زندگی به شما ارائه دهد. برخی از مطالعات نشان می دهند که مراقبت پیش از بارداری می تواند شانس شما را برای باردار شدن افزایش داده و خطرات سقط یا نقص های تولدی را کاهش دهد.
برخی از بیماری ها مانند افسردگی، دیابت، فشار خون بالا و عدم داشتن وزن سالم می تواند بر حاملگی و باروری شما تاثیر بگذارد (توانایی شما برای باردار شدن). سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر و سوء استفاده از داروهای تجویزی نیز ممکن است بر آنها تاثیر بگذارد. پزشک می تواند به شما در مدیریت وضعیت سلامتی و ایجاد تغییرات در زندگی خود کمک کند تا جنین سالمی به دنیا بیاورید . در ملاقات پزشک قبل از بارداری مسائلی مانند آزمایشات قبل از بارداری، واکسیناسیون قبل از بارداری و داروهای مصرفی و معاینه فیزیکی وغیره…

 

ملاقات با پزشک قبل از بارداری

حتی اگر قبلا نوزاد داشته اید، باید آزمایش پیش از بارداری را انجام دهید. سلامت شما ممکن است از زمان آخرین بارداری تغییر کرده باشد. اگر در حاملگی گذشته مشکلی داشته باشید، پزشک ممکن است بتواند به شما در جلوگیری از مشکالت مشابه در بارداری بعدی کمک کند. اگر قبلا مشکل داشته اید، باید چکاپ پیش از بارداری انجام دهید:
• زایمان زودرس. این زایمان قبل از هفته 37 بارداری اتفاق می افتد.
• نوزاد با نقص تولد. نقص تولد مشکلی است که در هنگام تولد وجود دارد. این مشکل شکل یا عملکرد یک یا چند قسمت بدن را تغییر می دهد.
• سقط جنین. سقط جنین زمانی است که جنین قبل از هفته 20 بارداری در رحم مادر میمیرد.
• تولد نوزاد مرده. این زمانی است که جنین در رحم قبل از تولد، اما بعد از هفته 20 حاملگی می میرد.

داروها و آلرژی ها

– پزشک می خواهد بداند آیا آلرژی خاصی دارید ( آلرژی | علائم، علت و درمان آلرژی) و چه داروهایی (با نسخه و بدون نسخه)، ویتامین، گیاهان یا مکمل های دیگری مصرف می کنید.
– ایده خوبی است که فهرست کاملی از همه چیزهایی که مصرف می کنید تهیه کنید. همچنین می توانید شیشه داروها را همراه داشته باشید.
– این اطلاعات به پزشک کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید مواد نامناسب در بارداری مصرف نمی کنید. (به عنوان مثال، مگا دوز از ویتامین های خاص، مانند ویتامین A، می تواند برای جنین در حال رشد خطرناک باشد.)

 

معاینه قبل از بارداری

– اگر اسید فولیک مصرف نمی کنید، پزشک توصیه می کند 400 میکروگرم در روز (به تنهایی یا به صورت مولتی ویتامین) مصرف کنید؛ حداقل یک ماه قبل از تلاش برای بارداری. مصرف اسید فولیک قبل از بارداری می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلاء به نقص لوله عصبی، مانند اسپینا بیفیدا را کاهش دهد (مکمل هایی که مادر باردار نباید فراموش کند).
از آنجایی که نیمی از حاملگی ها در ایالات متحده برنامه ریزی نشده است، کارشناسان توصیه می کنند که زنان در سن بارداری هر روز 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند.

 

معاینه زنان قبل از بارداری

پزشک ممکن است موارد زیر را انجام دهد:

– معاینه فیزیکی استاندارد کل بدن، از جمله اندازه گیری قد، وزن و فشار خون، سینه ها – مگر اینکه اخیرا معاینه فیزیکی داشته اید.
– ناحیه تناسلی خود را برای هر گونه ضایعات مشکوک بررسی می کند که ممکن است شامل عفونت یا مشکل دیگر باشد.
– اگر ترشحات واژینال غیرطبیعی، خارش یا سوزش دارید، واژن را برای بررسی عفونت واژن، مانند مخمر چک می کند.
– یک اسپکولوم را وارد واژن می کند و رحم و واژن را بررسی می کند.
– یک تست پاپ اسمیر برای غربالگری سرطان دهانه رحم یا سایر تغییرات غیرطبیعی سلولی، و احتمالا سوزاک و کلامیدیا انجام میدهد.
– معاینه لگن را با وارد کردن انگشتان داخل مهبل (واژن) و بررسی تخمدانها، رحم و دهانه رحم، برای هر گونه توده، حساسیت یا مشکلات دیگر انجام می دهد.

 

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین خدمات آزمایش در محل می توانید به سایت و اپلیکیشن پلاک مراجعه کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.