آموزش برق انداختن داشبورد ماشین

مواقعی که فرصت کافی نداشته و یا عجله دارید با شستشوی سطحی اتومبیل خود را تمیز کنید ولی زمانی که وقت تان اجازه می دهد می توانید با شستن کامل ماشین هم به ظاهر آن رسیده و هم از رانندگی با اتومبیل خود لذت ببرید و باعث بالا بردن ارزش ماشین و امنیت خود شوید. تمیز کردن به موقع اتومبیل باعث می شود که دفعات بعد نظافت آن راحت تر و سریع تر انجام شود.
اولین نقطه از اتومبیل که باعث جلب نظر بیننده می شود ظاهر آن و قسمت کابین است. با شستن کابین علاوه بر زیبایی و شفافیت از ورود باکتری های بیماری زا به درون اتومبیل جلوگیری می کنید. کابین اتومبیل شامل اجزای مختلفی بوده که یکی از آن ها داشبورد است. با پلاک همراه ما باشید.

آموزش برق انداختن داشبورد ماشین

آموزش برق انداختن داشبورد ماشین

در طی سال ها داشبورد ماشین همزمان با دیگر امکانات اتومبیل دچار تغییر و تحولاتی شد. یک سری دکمه به داشبورد اضافه شده که هر کدام کاری را انجام می دهد. این موضوع باعث تخصصی تر شدن کار شستشوی داشبورد ماشین می شود. چون ممکن است با شستشوی غیر اصولی باعث از کار انداختن دکمه های مرتبط با داشبورد و صرف هزینه های بالا شوید. ما در این مطلب قصد داریم آموزش برق انداختن داشبورد ماشین را برای شما اصولی بیان کنیم.

گردگیری داشبورد

برای گردگیری داشبورد اولین کار این است که با استفاده از یک سری دستمال که بافت ریزی دارند گرد و خاک موجود بر روی داشبورد را از بین ببرید. این گرد و خاک ها باعث به وجود آمدن بیماری های تنفسی می شود؛ بنابراین اولین مرحله در تمیز کردن داشبورد خودرو گرفتن گرد و خاک آن است.

شستن داشبورد با شوینده های تخصصی

بعد از اینکه گرد و خاک موجود بر روی داشبورد را گرفتید نوبت به استفاده از شوینده مخصوص داشبورد است.

استفاده از واکس داشبورد

جنس اکثر داشبوردها پلاستیکی و از فایبر گلاس است و شامل طرح های مختلف از جمله چوب می باشد. اکثریت داشبوردها از نظر مواد با هم متفاوت بوده ولی پایه همگی فایبر گلاس است. نوعی از پلاستیک ها که پلیمر سخت دارند همراه با داشبوردهای فایبرگلاس به کار برده می شود که بیشتر در اطراف مانیتور و نمایشگر سرعت استفاده می شود.
برای برق انداختن داشبورد ماشین از واکس مایع استفاده می شود. ولی برای اینکه علاوه بر برق انداختن داشبورد ماشین یک محافظ هم برای داشبورد داشته باشید واکس ژله ای پیشنهاد می شود. اگر واکس داشبورد مایع است که می توانید آن را بر روی قسمتهای داشبورد اسپری کرده و از یک اسفنج برای واکس استفاده کنید. در غیر این صورت واکس را روی یک دستمال ریخته و بر روی داشبورد بسابید.

برای داشبوردهایی که خط و خش دارند واکس هایی که مخلوط با پولیش مایع هستند بهترین گزینه است. امروزه در بعضی از اتومبیل ها برای داشبورد قطعات آلومینیومی به کار برده می شود که به صورت نوارهای نازکی می باشند. این نوارها پس از چند سال دچار خش می شوند، پیشنهاد ما این است از واکس ترکیب با پولیش که به صورت جامد هست استفاده کنید.

1 Comment
  1. رضا میکائیلی says

    عرض ادب بعنوان یه ماشین باز بازنشسته
    اگه ماشین شما دائم جلو نور مستقیم آفتاب هست بهیچ عنوان از پارافین روغن زیتون روغن زرد کرمانشاهی وازلین – کره شکلی یا کره گیاهی مه گل استفاده نکنین چون بخار چربی جلو حرارت آفتاب رو شیشه های شما میشینه و مانع دید شما میشه و روز خیلی این چربی قابل مشاهده نیست ولی شب خیلی اذیت کننده است طبق تجربه شخصی بهترین پاک کننده و جلا دهنده داشبورد پاکننده ای چرم چه بصورت اسپری ( مدل شیشه پاکنی من خودم از مارک رافونه استفاده میکنم ) یا مایع اونم بصورت مستیم به داشبورد اسپری نشه روی دستمال میکرو فایبر اسپری و داشبورد با اون پاک بشه
    یا حق

Leave A Reply

Your email address will not be published.