آموزش خشک کردن فرش

اگر یک بخش از فرش شما یا تمام آن خیس باشد، بهترین کار این است که آن را جمع کنید و از جایی آویزان کنید تا وقتی که کاملا خشک شود. اگر فرش شما خشک نشد، و یا به قدری بزرگ است که نمیتوان آن را آویزان کرد، میتوان همان قسمت را خشک کرد. با ما باشید تا خشک کردن فرش را به شما آموزش دهیم.

 

 

آموزش جلوگیری از بوی بد فرش پس از شستن

 

خشک کردن فرش

 

خشک کردن فرش

1.حوله ای را روی قسمت مرطوب فرش بکشید. حوله را روی آن قسمت بالا و پایین ببرید تا وقتی که کاملا رطوبت را به خود جذب کند. سپس حوله را کنار بگذارید و از حوله ای خشک برای گرفتن بقیه رطوبت فرش استفاده کنید.
• این کار را تا زمانی انجام دهید که فرش به طور کامل خشک شود.
• همچنین باید زیر فرش را بررسی کنید و مطمئن شوید که کفپوش و زیر فرش خیس نباشد.

2.فرش خیس را وکیوم کنید. این کار را با جاروبرقی های معمولی انجام ندهید. شما به دستگاهی نیاز دارید تا آب را بیرون بکشد. جاروبرقی های خانگی برای مصارف خشک بکار می رود و برای وکیوم کردن فرش خیس، ممکن است خطرناک باشد. فقط در صورتی استفاده کنید که روی دستورالعمل آن قید شده باشد، قابل استفاده برای مکان های خیس و مرطوب.
• آب را به طور کامل از فرش وکیوم کنید تا دیگر آبی داخل بافت فرش نماند. در صورتی که زیر فرش خیس باشد نمیتوان آب فرش را کامل وکیوم کرد.
• نگاهی به مخزن وکیوم بیندازید و قبل از اینکه پر شود آن را خالی کنید. بسته به آب داخل فرش ، ممکن است مجبور شوید چندین بار آب داخل فرش را خالی کنید.

خشک کردن فرش روی دیوار

1.مبلمان را از روی فرش بردارید. این کار را باید انجام دهید تا بتوانید زیر فرش چک کنید. مهم است که در اولین مرحله مبلمان را از روی فرش بردارید تا فرش زودتر خشک شود.
• رها کردن مبلمان روی فرش خیس، میتواند هم به کفپوش، هم فرش و هم مبلمان آسیب بزند.

2.آب را تا جای ممکن از داخل فرش بیرون بیاورید. شما نمیتوانید فرش بزرگ را جابجا کنید و از جایی آویزان کنید. ولی چندین راه برای خشک کردن فرش و خارج کردن آب از فرش خیس وجود دارد.
• میتوان وکیوم برای تخلیه آب فرش اجاره کرد. از وکیوم های معمولی خانگی استفاده نکنید چون برای استفاده در موارد خیس تعبیه نشده است. و تا جایی که آب فرش گرفته شود، این کار را ادامه دهید.
• میتوانید دستگاهی تهیه کنید که آب فرش را بیرون بکشد. این دستگاه های مخصوص را میتوان از شرکت های شستشوی فرش کرایه کرد.

3.آب زیر فرش را بررسی کنید. خلاص شدن از آب روی فرش فقط شروع کار است. باید آب روی کفپوش و زیر فرش را هم پاک کنید چرا که فرش میتواند آن را دوباره جذب کند.
• روی فرش راه بروید. اگر صدای چلپ چلپ داد، معلوم هنوز جایی از فرش خیس است وباید وکیوم شود.

4.فرش را از روی زمین بلند کنید. از گوشه ای شروع کنید. در صورتی که فرش شما روی زمین پیچ شده، از یک انبردست و یک جفت دستکش استفاده کنید و فرش را از کف جدا کنید. باید اول کف زمین را خشک کنید.

5.اجازه دهید هوا از بین فرش و کف عبور کند. در صورتی که میخواهید بدون برداشتن فرش کف زمین خشک شود، مخصوصا وقتی که کفپوش فقط کمی رطوبت دارد، بهتر است لبه آن را بلند کرده و اجازه دهید هوا بخورد.
• یک دستگاه رطوبت گیر در گوشه اتاق میتواند باعث شود فرش شما زودتر خشک شود.

6.با یک متخصص تماس بگیرید. بعد از تمام این کارها یکی از بهترین روش ها برای خشک کردن فرش تماس با یک شرکت قالیشویی می باشد. مطمئن شوید با شرکت معتبر تماس گرفته اید و متوجه شوید که خشک کردن فرش هم جزو خدمات آنها هست یا خیر.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.