آموزش خوش فرم نگه داشتن موها

خوش فرم نگه داشتن موها یکی از دغدغه های اصلی جوانان به شمار می رود؛ به همین منظور در ادامه این مطلب به روش هایی برای خوش فرم نگه داشتن موها و آموزش نکات کلیدی در این خصوص پرداخته ایم؛ با پلاک همراه باشید.

 

کدام مدل مو به سر شما می آید؟

 

آموزش خوش فرم نگه داشتن موها

 

آموزش خوش فرم نگه داشتن موها

• ژل مو
با استفاده از این فرآورده می‌توانید مدل دلخواه خود را برای مدت نسبتا طولانی بر روی مو تثبیت کنید. در حال حاضر ژل‌های مو به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

ژل‌های روغنی یا میکرو ژل‌ها به صورت امولسیون های شفاف روغن در آب عرضه می‌شوند. ( قطرات روغن آنقدر کوچکند که امولسیون شفاف به نظر می رسد.)

این نوع ژل‌ها بیشترجهت ایجاد درخشندگی و گره گشایی از مو در هنگام برس و یا شانه کردن استفاده می شوند.

ژل‌های پلیمری یا ژل‌های حقیقی، مخلوطی از آب، یک عامل حالت دهنده و یک پلیمر تثبیت کننده با وزن ملکولی بالا هستند . وقتی که این مواد روی مو قرار می‌گیرند، رشته‌های مو با مخلوط آب و پلیمر پوشانده می‌شوند.

سپس آب از روی مو تبخیر شده و لایه نازکی از پلیمر روی آن را می‌پوشاند. این پلیمر باید پوششی سبک، قابل انعطاف و شفاف روی مو بر جای گذارد و درخشندگی خاصی به آن بدهد، ضمن آنکه گره‌ها و الکتریسته ساکن مو تاحدی کاهش یابد.

یک روش مناسب استفاده از ژل این است که پس از شستشو با شامپوی مناسب، آب اضافی را با استفاده از حوله (با روش گذاشتن و برداشتن) از روی مو بزدائید. سپس مقداری ژل در کف دست خود قرار داده و پس از پخش آن بر روی دست به طور یکنواخت روی مو پخش کنید (به گونه‌ای که قشر نازکی از آن روی تار موها را بپوشاند) و به آرامی گره موها را باز کنید و آنها را شانه کنید.
ژل‌ها نسبت به موس‌ها قوام سفت‌تر و کم انعطاف‌تری به موها می‌بخشند و برای آرایش‌ها و مدل‌هایی که نیاز به قوام و انعطاف‌ناپذیری مو دارند به کار می‌روند. بیشتر تولید کنندگان فرمول‌های مختلفی را برای موهای معمولی و موهایی که به سختی حالت می‌گیرند، ارائه می‌کنند.

• موس‌

موس یا فوم یکی از محصولات شکل دهنده مو به شمار می آید که به شکل کف‌ ‌کرم مانند از بطری خارج می شود.

مواد تشکیل دهنده این فراورده، شبیه ژل موست با این تفاوت که در قوطی های تحت فشار عرضه می شود و در ترکیب آن علاوه بر مواد فعال مقدار اندکی ماده پیشران وجود دارد که وظیفه خارج کردن ماده و ایجاد کف را دارد. این کف به وسیله شانه روی مو پخش می شود.

موس لایه نازک تری نسبت به ژل بر روی مو برجای می گذارد. در عوض قدرت نگه داری کمتر و توانایی کمتری در شکل دادن به مو دارد و فرد در موقع استفاده از موس نسبت به ژل احساس مطبوع‌تری دارد.

موس‌ها در واقع برای قوام ‌و ضخامت دادن به مو در نظر گرفته شده‌اند و بیشتر به همراه سشوار استفاده می‌شوند.

• اسپری مو‌

‌افشانه‌ها یا اسپری‌های مو ، اساسا محلول‌هایی هستند که وقتی بر مو افشانده شوند،‌ ‌پوشش نازکی با استحکام کافی ایجاد می‌کنند که پس از تبخیر حلال ، مو را در جای خود‌ ‌نگه می‌دارد‌.

اسپری های مو دو دسته اند:

۱ ) اسپری مدل دهنده که برای مدل دادن به موها به کار می روند.

۲ ) اسپری تثبیت کننده که برای تثبیت مدل مو، استفاده می شوند.

انواع مختلف اسپری برای انواع مختلف مو در بازار فروخته می شود که علاوه بر مواد تشکیل دهنده فرمول آنها، در نحوه پخش قطرات با هم تفاوت دارندو نحوه پخش قطرات نیز رابطه مستقیم با افشانک اسپری دارد.

هر چه قطرات اسپری با اندازه درشت تری پراکنده شوند، موها با قدرت بیشتری به هم متصل می‌شوند ولی در عوض دیرتر خشک می‌شوند و مو حالت چسبناک به خود می‌گیرد.

بر عکس هرچه اندازه قطره های اسپری کوچکتر باشد قدرت اتصال موها کمتر شده، زودتر خشک می‌شود و با برطرف شدن حالت چسبناک احساس بهتری در اثر استعمال فراورده در هنگام لمس موها، برای مصرف کننده بر جای می ماند.

• واکس مو، چیزی شبیه موم

واکس مو یکی از محصولات مدل دهنده مو به شمار می آید که قوامی شبیه موم دارد. از این رو به آن واکس (یا همان‌موم)‌گفته می‌شود.

این محصول با چسباندن تارهای مو به یکدیگر بافتی طبیعی به آن می‌بخشد که مدل‌های کوتاه و لایه‌ای شبیه مدل موی بعضی از بازیگران مشهور سینما می‌شود.

راست نگه داشتن موی کوتاه رو به بالا، یکی دیگر ازکاربردهای واکس مو است. با استفاده از این محصول، ضمن اینکه مو جلای روغنی و قابلیت جابجایی خود را حفظ می‌کند می‌تواند در یک جهت خاص تثبیت ‌شود.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.