آموزش نصب تلویزیون LCD بر روی دیوار

نصب تلویزیون LCD بر روی دیوار چند وقتی است که به دلیل صرفه‌جویی در فضای منزل یا زیبایی دکوراسیون مد شده است. یکی از مزایای نصب تلویزیون بر روی دیوار باز شدن فضای خانه است و ایده بسیار خوبی برای آپارتمان‌‎‌های کوچک امروزی است که علاوه بر اشغال نکردن مکانی در خانه حتی مانند یک تابلو به خانه شما زیبایی می‌بخشد. البته نصب تلویزیون LCD بر روی دیوار هم مشکلاتی دارد و در صورتیکه مایل هستید خودتان این کار را انجام دهید در ادامه با آموزش نصب تلویزیون LCD بر روی دیوار با ما همراه باشید.

 

 

آموزش نصب تلویزیون LCD بر روی دیوار

 

آموزش نصب تلویزیون LCD بر روی دیوار

 

برای نصب تلویزیون بر روی دیوار به بزرگی تلویزیون و پایه‌هایی که از طرف شرکت برای نصب آنها ارائه شده است دقت کنید زیرا می‌تواند نصب تلویزیون LCD بر روی دیوار را کمی برایتان دشوار کند. البته برخی شرکت‌ها دفترچه راهنمای نصب به شما ارائه می‌دهند که گاهی گیج کننده به نظر می‌رسد. در هر صورت برای نصب تلویزیون LCD به بهترین نحو و با بیشترین زیبایی باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید و یا از یک نصاب بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

 

وسایل مورد نیاز نصب تلویزیون LCD بر روی دیوار

 

  • قلاب دیواری (که معمولا درون کارتن تلویزیون قرار دارد)
  • تراز
  • دریل
  • متر
  • پیچ گوشتی
  • مداد
  • سیم چین

در دسترس بودن این ابزارها کمک می‌کند کار نصب تلویزیون  راحت‌تر و سریع‌تر انجام شود. البته پیچ و رول‌پلاک مناسب را هم باید تهیه کنید.

 

مراحل نصب تلویزیون LCD بر روی دیوار

 

برای نصب تلویزیون LCD بر روی دیوار باید 3 فاکتور را مورد توجه قرار دهید: محل نصب ، سطح دید و فاصله دید. رعایت این 3 فاکتور نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون و راحتی دید شما خواهد داشت. در این بین انتخاب دیوار محل نصب تلویزیون LCD بسیار مهم است. در انتخاب دیوار سازگاری با دکوراسیون خانه و سطح انعکاس نور از پنجره‌ها را مورد نظر قرار دهید.

قبل از اینکه بخواهید اقدام به نصب تلویزیون کنید محل نصب تلویزیون و راحتی دید و بلندی آن نسبت به سطح دید را از روی مبل و سطح زمین مشخص کنید. بالا بودن بیش از حد محل نصب تلویزیون LCD باعث می شود که موقع تماشای آن گردن درد بگیرید حتی اگر بخواهید در حال دراز کشیده تلویزیون تماشا کنید بازهم مجبور خواهید شد گردن خودتان را بیش از حد عقب ببرید که در طولانی مدت قابل تحمل نیست. پس حتما سطح دید راحت خودتان را با دیوار محل نصب ارزیابی کنید.

حتما دیده‌اید که برخی افراد تلویزیون خودشان را بالای شومینه نصب می‌کنند و برای تماشای آن باید بیش از حد سر خودتان را بالا بگیرید که در طولانی مدت آزاردهنده خواهد بود. البته اگر می‌خواهید تلویزیون را روی دیوار اتاق خواب نصب کنید بالاتر بودن تلویزیون شما را اذیت نمی‌کند اگر بخواهید از روی تخت خواب و به صورت دراز کشیده تلویزیون ببینید.

برای تنظیم سطح دید تلویزیون بهتر است آنرا با قد خودتان و طوری تنظیم کنید که بتوانید به صورت نشسته از روی مبل یا به صورت خوابیده به راحتی تلویزیون تماشا کنید. در رابطه با فاصله محل نصب تلویزیون از دیوار 1.5 تا 2.5 برابر قطر تلویزیون بسته به نوع تلویزیون پیشنهاد می‌شود.

پس از تعیین محل نصب تلویزیون و اطمینان از تراز بودن آن جای پیچ‎ها را دریل کنید تا سوراخ‌هایی به عمق 50 میلی‌متر و قطر 10 میلی‌متر در داخل دیوار ایجاد شود سپس رول‌‌پلاک‌ها را داخل سوراخ قرار دهید و با سطح دیوار یکسان کنید.

 

انتخاب قلاب دیواری مناسب برای نصب تلویزیون LCD

 

برای تهیه قلاب ابتدا دفترچه راهنمای تلویزیون را مطالعه بفرمایید و پس از آن متناسب با اندازه تلویزیون  اقدام به خرید قلاب کنید. در انتخاب قلاب به کاربرد نوع قلاب توجه کنید:

 

  • قلاب دیواری مسطح به شما اجازه می‌دهد که تلویزیون را به صورت ثابت و تا حد امکان نزدیک به دیوار نصب کنید.

 

  • قلاب دیواری متحرک با کمی فاصله از دیوار به شما اجازه خواهد داد که 15 تا 20 درجه تلویزیون را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید.

 

  • قلاب دیواری مفصل‌دار  امکان چرخش تلویزیون در تمام جهات را برای شما فراهم می‎کند ولی فاصله آن از دیوار بیشتر از حد معمول خواهد بود.

 

پس از نصب قلاب تلویزیون را بلند کرده و قلاب را به محل‌های مخصوص پشت مانیتور وصل کنید. این کار باید با حضور دو نفر صورت بگیرد. در این مرحله به ترتیب قرار گرفتن پیچ ها ، واشرها و بوش پلاستیکی دقت کنید و پیچ‌ها را کاملا محکم کنید و تا وقتی که از محکم بودن و ثابت شدن LCD بر روی دیوار مطمئن نشده‌اید آنرا رها نکنید. پس از اطمینان از محکم بودن تلویزیون زاویه آنرا به کمک دستگیره‌ها تنظیم کنید.

 

استفاده از کیت‌های پنهان کردن کابل

 

برای مرتب کردن سیم‌ها و شیک‌تر بودن ظاهر تلویزیون بهتر است اقدام به پنهان کردن سیم‌ها کنید. برای این کار کیت‌های مخصوصی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تلویزیون را به پریز وصل کرده و باقی کابل‌ها را در نزدیکی پایه قرار دهید و در نهایت کابل را به دستگاه‌های مربوطه وصل کنید. اگر مهارت سیم کشی و نحوه کار را با کیت را بلد نیستید از یک تکنیسین برق کمک بگیرید.

 

نکات مهم در رابطه با نصب تلویزیون LCD بر روی دیوار

 

  • دقت کنید دیواری که برای نصب تلویزیون LCD در نظر گرفته‌اید به حد کافی محکم باشد و حداقل تحمل وزن 45 کیلوگرم را داشته باشد.

 

  • حتما وزن دقیق تلویزیون را قبل از نصب بر روی دیوار از روی کارتن آن بخوانید و براساس آن قلاب تهیه کنید.

 

  • برای اطمینان از کارکرد بهینه قلاب‌ها هر دو ماه یک بار وضعیت آنها را چک کنید و برای تمیز کردن تلویزیون و قلاب‌ها همیشه از دستمال خشک استفاده نمایید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.