آموزش نماشویی شیشه پنجره برج ها و ترفند تمیز کردن آنها

تمیز کردن شیشه‌های پنجره برج‌ها از بیرون کار سختی است. از طرفی کثیف بودن شیشه‌های برج‌ها نما و ظاهر زشتی به ساختمان می‌دهد به خصوص اگر کل نمای ساختمان شیشه‌ای باشد. در این مطلب قصد داریم تا روش‌های مرسوم برای تمیز کردن شیشه‌های برج‌ها از بیرون و آموزش نماشویی شیشه پنجره برج ها و ترفند تمیز کردن آنها را بررسی کنیم.

 

 

نکاتی که باید قبل از تماس با نظافتچی منزل به آن توجه کرد

 

آموزش نماشویی شیشه پنجره برج ها و ترفند تمیز کردن آنها

 

آموزش نماشویی شیشه پنجره برج ها و ترفند تمیز کردن آنها

 

همان‌طور که می‌دانید نمای ساختمان‌ها از مواد مختلفی تشکیل شده است. یکی از موادی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد شیشه است. هر چند ظاهر ساختمان‌هایی که دارای نمای شیشه‌ای هستند بسیار زیبا است اما کثیف بودن آن باعث می‌شود تا ظاهر نمای ساختمان بسیار زشت به نظر برسد. برخی از شیشه‌های بکار رفته در نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها حکم پنجره برای واحدها را دارند و برخی دیگر تنها به عنوان نمای ساختمان بکار رفته‌اند. از این رو تمیز کردن این دو نوع شیشه با هم متفاوت است.

 

تمیز کردن شیشه‌های پنجره برج‌ها که قابلیت خارج شدن از قاب پنجره را دارند

 

اگر شیشه بکار رفته در نما به عنوان پنجره واحدها برج تعبیه شده باشد، در بسیاری از موارد قابلیت بیرون آمدن از قاب را دارد. در این حالت می‌توانید برای تمیز کردن شیشه پنجره برج‌ها،  پنجره را همراه با شیشه از قاب آن خارج کنید. سپس با استفاده از جارو برقی درزهای بین قاب‌ها را پاک کنید. برای پاک کردن شیشه و پنجره می‌توانید آن را بشوئید و یا از مواد پاک کننده و شوینده برای تمیز کردن آن استفاده کنید. بهترین مواد برای تمیز کردن شیشه خارجی پنجره ریکا یا همان مایع ظرف‌شویی، مواد قلیایی و اسیدی و سرکه صنعتی است. برای این کار کمی ریکا را در مقدار آب حل کنید و با اسپری بر روی شیشه‌ای که گرد و بار آن را گرفته‌اید بپاشید. بعد با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید و بعد از خشک شدن شیشه پنجره آن را داخل قاب پنجره قرار دهید.

 

تمیز کردن شیشه‌های پنجره برج‌ها که قابلیت خارج شدن از قاب پنجره را ندارند

معمولاً شیشه‌هایی که تنها به عنوان نمای ساختمان بکار می‌روند، قابلیت جدا شدن و بیرون کشیده شدن از قاب را ندارند. تمیز کردن این نوع شیشه‌ها باید توسط افرادی انجام شود که حرفه آن‌ها تمیز کردن نماهای شیشه‌ای ساختمان است.

دو روش برای تمیز کردن نماهای شیشه‌ای برج‌ها وجود دارد

تمیز کردن شیشه پنجره برج‌ها به خصوص برج‌های بلند و آسمان خراش‌ها برای آن دسته از افرادی که آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و ترس از ارتفاع دارند غیر ممکن است. شیشه شورها یا نماشورها معمولاً قبل از شروع فعالیت خود آموزش‌های لازم را می‌بینند.

 

تمیز کردن شیشه‌های پنجره برج‌ها با استفاده از داربست

در این روش برای تمیز کردن شیشه‌های پنجره برج‌ها، ابتدا داربست‌های فلزی روی نمای ساختمان بسته می‌شود و سپس تمیزکار شیشه، شیشه‌ها را یکی یکی به صورت دستی با مواد شوینده که بهترین آن ترکیب آب و ریکا، آب و سرکه صنعتی، مواد قلیایی و اسیدی است، می‌شوید. انواع موادی که برای شستن شیشه‌ها استفاده می‌شود بسته به میزان کثیفی آن متفاوت است.

متأسفانه ایمنی فرد در این حالت بسیار کم است و به همین دلیل امروزه کمتر از این روش برای تمیز کردن شیشه پنجره برج‌ها بخصوص آسمان خراش‌ها استفاده می‌شود.

 

تمیز کردن شیشه‌های پنجره برج‌ها با استفاده از طناب و بدون استفاده از داربست

در این روش  به جای استفاده از داربست و قرار گرفتن افراد روی آن، طناب‌های مخصوصی از پشت بام برج به سمت پایین آویزان می‌شود و شیشه شور که آموزش‌های لازم برای شستن شیشه به این روش را دیده است از آن طناب‌ها آویزان می‌شود.

برای تمیز کردن شیشه به این روش نیز می‌توان هم به روش دستی عمل کرد و هم از دستگاه واتر جت برای تمیز کردن شیشه‌های پنجره برج‌ها استفاده کرد.

در روش دستی، از نوعی طی به همراه محلول‌های ذکر شده در قسمت قبلی استفاده می‌شود. البته این روش بیشتر برای برج‌هایی قابل استفاده است که نمای آن‌ها ترکیبی از شیشه و سایر مواد مثل آجر، سیمان، سنگ و از این دست است.

 

اما اگر نمای ساختمان کاملاً شیشه‌ای باشد، از دستگاه واتر جت برای تمیز کردن شیشه‌های پنجره استفاده می‌شود. دستگاه واترجت آب را با فشار بسیار بالا به بیرون منتقل می‌کند و همین فشار زیاد آلودگی‌ها را از سطح نما پاک می‌کند. در شستشو با دستگاه واترجت امکان ریختن هیچ نوع مواد شوینده داخل دستگاه وجود ندارد که نیازی هم به استفاده از مواد شوینده نیست زیرا فشار آب ایجاد شده توسط دستگاه واتر جت به راحتی آلودگی‌های روی شیشه را حتی سخت‌ترین نوع آن‌ها را تمیز می‌کند. در صورت آلودگی زیاد از واتر سندبلاست برای شستشوی نما استفاده می‌شود. البته برای تمیز کردن همه شیشه‌ها نمی‌توان از دستگاه واتر جت استفاده کردن. چون فشار آب در این دستگاه زیاد است ممکن است استفاده از آن باعث آسیب دیدن و شکستن شیشه‌های معمولی شود.

 

 

7 Comments
  1. وی وردپرس says

    مطالب خوبی بود. حتما استفاده خواهیم کرد و به دوستان پیشنهاد خواهیم داد

  2. پرستار کودک در منزل says

    خیلی خوب بود. بخصوص برای خانم هایی که در خونه بچه دارند و می توانیم این ترفند را استفاده کنیم

  3. پرستار کودک در منزل says

    خیلی مطلب خوبی بود. من اسطوخودوس استفاده کرده بودم. خیلی تاثیر داشت

  4. مهدی says

    باسلام درمورد آب خوردگی گوشی،این اتفاق۲سال پیش واسه خودم افتادودرحالیکه گوشی درجیب شلوارم بود کناررودخانه ایستاده بودم،ناگهان لیزخوردم ودرون رودخانه ای عمیق سقوط کردم وکلازیرآب عمیق رود رفتم خواستم بیام بیرون که ازفرط خستگی دوباره درون رودخانه سقوط کردم ونزدیک بودغرق شوم،چندنفرمتوجه فریادهایم شدن ومنوبیرون کشیدن مقداری پول ومدارک وگوشی توجیبم بود که آنهاروبیرون آوردم یکی از آنهاگفت گوشی رو خاموش کنم،ومموری وسیمکارتها روخارج کنم،وگوشی رادرون کیسه برنج خشک بگذارم اولش حرفشوجدی نگرفتم ولی بعدش به مدت۱ساعت گوشی رو توی برنج خشک گذاشتم و معجزه دیدم،گوشی مثل روز اولش بدون مشکل کارکرد بهترین راه گذاشتن گوشی درون برنج خشک هستش

  5. اکبر says

    سلام.برای جرم گیری آبگرمکن دیواری ازپودرسودمیتوان استفاده کرد؟جوهر نمک بازارضعیف است.اسیدسولفوریک بل چنددرصداب مخلوط کرد؟

  6. م.دهقان says

    خیلى بده که تنها در محدود شهرهایى خدمات انجام میدین

  7. پلاک‌نویس says

    خوب بود

Leave A Reply

Your email address will not be published.