از حال خودت خبر داری؟!

عدم توجه به سلامت جسم، سبب بروز بیماری‌های جدی شده و تاثیر مستقیمی بر سلامت روان و انرژی روزانه دارد.
با پیشگیری‌های لازم، میتوانیم خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش داده و زندگی بهتری را بسازیم. 

آیا بدنی سالم دارید؟

با در نظر گرفتن نشانه‌های 4 فاکتور اساسی از جمله:
تیروئید، چربی خون، کم خونی و قند خون می‌توانید کمابیش از وضعیت سلامتی خودتان آگاه شوید.

 

 

 تیروئید:

افزایش وزن غیر معمول (7 تا 14 کیلوگرم) در بازه زمانی کوتاه پیدا کرده‌اید، اما تغییری در برنامه غذایی‌تان نداشته‌اید؟!
ممکن است که باورش برای شما سخت باشد، اما غده پروانه شکل کوچکی که زیر گردن شما است، وظایف بسیار مهمی را عهده‌دار است و عدم تعادل در ترشح هورمون‌های این غده کوچک، میتواند باعث مشکلاتی شود که نظم زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.
افزایش
 وزن، خشکی پوست، تغییر در ضربان قلب، کاهش انگیزه، خستگی ذهنی، احساس بی‌حالی و بی‌قراری نشانه‌هایی هستند که علاوه بر دلایل خارجی و سبک زندگی، میتوانند با تغییر در هورمون‌های تیروئیدی نیز نمود پیدا کنند.
بهترین راه، انجام آزمایش خون جهت بررسی وضعیت کارکرد هورمون‌های تیروئید است. این آزمایش می‌تواند هم توسط دستور پزشک و هم به صورت چکاپ دوره‌ای و آزاد انجام گیرد.

چربی خون:

ممکن است حتی با داشتن خواب مناسب و کافی، باز هم احساس خواب آلودگی کنید و بلند شدن از تخت برایتان دشوار باشد. بالا رفتن چربی خون در اثر مصرف مواد غذایی بیش از میزان مورد نیاز بدن یا اختلال در سوخت و ساز چربی، می‌تواند سبب تجمع چربی در رگ‌ها و افزایش احتمال بروز سکته مغزی شود!
همچنین علائمی مثل داغ شدن کف پا، گزگز و مورمور شدن پاها، تعریق زیاد، ورم و پف کردن صورت و یا خشکی و تلخی دهان را دست کم نگیرید و به فکر خودتان باشید.

کم خونی:

احساس سوزش و سردی در دست‌ها و پاها، رنگ پریدگی، کاهش یا ریزش بیش از اندازه مو، تنگی نفس، تپش قلب، سردرد، خستگی مفرط، دشواری در تمرکز یا حتی فراموشکاری می‌تواند از نشانه‌های کمبود یا فقر آهن باشد.
کاهش آهن در بدن، باعث تولید گلبول‌های کمتر و اختلال در انتقال اکسیژن به سایر بافت‌ها می‌شود.
 آنمی یا کم خونی از جمله بیماری‌هایی است که شاید تا مدت‌ها متوجه آمدنش نشوید. پس نشانه‌ها را جدی بگیرید.

قند خون:

یکی از بیماری‌های شایع، که بیش از 150 میلیون نفر در دنیا مبتلا به آن هستند!
افزایش قند یا گلوکز خون سبب بیماری دیابت یا همان مرض قند می شود. از علائم این بیماری می‌توان به:

  • تمایل زیاد برای خوردن شیرینی
  • تاری دید
  • حواس پرتی
  • عصبی بودن
  • افزایش دفعات ادرار
  • احساس تشنگی مداوم و مصرف بالای کافئین در طول روز
  • کاهش وزن اشاره کرد.

اجازه ندهید روزمرگی و مشغله‌های فکری باعث شود تا فقط در صورت بروز مشکل جدی به دکتر مراجعه کنیم. پیشنهاد سازمان جهانی بهداشت برای افزایش کیفیت زندگی در سال 2019، آزمایش کامل خون در هر 3 ماه است.

 

سرویس آزمایش خون در محل پلاک، این امکان را به شهروندان تهرانی میدهد تا بدون تغییر در برنامه‌های روزانه، بتوانند چکاپ کامل خود را در منزل و محل کار انجام دهند. متخصصان پلاک، نمونه‌های آزمایش‌دهندگان را به مراکز معتبر آزمایشگاهی منتقل میکنند. از مزایای این سرویس، فراهم کردن شرایط آسان برای افراد مسن و بیمارانی است که امکان مراجعه به آزمایشگاه ندارند.

تا 16 اردیبهشت، میتوانید سرویس آزمایش خون پلاک را با تخفیف 40 هزار تومانی در منزل یا محل کارتان داشته باشید. همچنین این خدمت با قبول نسخه و انواع بیمه‌ها و یا به صورت آزاد، توسط آزمایشگاه‌های معتبر تهران انجام میگیرد.

کد تخفیف: salamat

نشانه‌ها را جدی بگیرید و با آزمایش دوره‌ای خون مطمئن شوید که بدنتان در سلامتی کامل به سر میبرد.

 

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.