بهترین روش‌ برای بسته بندی وسایل در اسباب کشی

اسباب کشی یکی از سخت‌ترین کارهای روی زمین برای همه به خصوص آن دسته از افرادی که مجبورند هر سال خانه خود را عوض کندد، شناخته می‌شود. اما سخت‌ترین بخش اسباب کشی، جمع کردن و بسته بندی مناسب اسباب و اثاثیه است. در واقع جاگیر شدن در خانه جدید و سریع چیدن آن تا حد زیادی بسته به این است که اسباب و اثاثیه در مبدأ چگونه بسته بندی شده‌اند. به عبارت دیگر بسته بندی درست اسباب و اثاثیه در خانه قدیمی می‌تواند تا حد قابل توجه کار چیدمان خانه جدید را سرعت ببخشد. همچنین حمل و نقل اسباب و وسایلی که به درستی بسته بندی شده‌اند بهتر انجام می‌شود و احتمال آسیب دیدن اثاثیه تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد. در این مقاله قصد داریم تا روش‌های صحیح بستن اسباب و اثاثیه را به شما معرفی کنیم تا شما عزیزان هم با بهترین روش‌ برای بسته بندی وسایل در اسباب کشی آشنا شوید.

 

بیشتر بخوانید؛ نکات مهم اسباب کشی که باید رعایت شوند

 

بهترین روش‌ برای بسته بندی وسایل در اسباب کشی

 

بهترین روش‌ برای بسته بندی وسایل در اسباب کشی

 

پلاک – قبل از هر چیز باید بگوییم که بسته بندی اسباب و وسایل به درستی، تا حد زیادی نیاز به مهارت و تجربه دارد. به خصوص اینکه بخواهید وسایل شکستنی را بسته بندی کنید. در این حالت باید بسته بندی به نحوی انجام شود که احتمال آسیب دیدن وسایل شکستنی به صفر برسد. برای بسته بندی اسباب و اثاثیه می‌توانید از دوستان با تجربه و یا برخی از شرکت‌هایی که کار بسته بندی را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند، کمک بگیرید. اما اگر تمایل دارید خودتان کار بسته بندی وسایل را انجام دهید، توصیه می‌کنیم به روش‌ها و نکاتی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت توجه کنید.
وسایل خانه به چند دسته مهم تقسیم می‌شوند.

1- وسایل آشپزخانه
2- وسایل شکستنی تزیینی
3- وسایل اتاق پذیرایی شامل مبلمان
4- لوازم برقی
5- وسایل اتاق خواب مثل تخت و کمد
6- لوستر و از این دست

 

دسته بندی وسایل در اسباب کشی

وسایل آشپزخانه خود به چند دسته مهم تقسیم می‌شود.یکی از این دسته‌ها مهم شامل ظروف شکستنی است. این ظروف معمولاً از حساسیت بیشتری به خصوص برای خانم خانه برخوردار است. این وسایل شکستنی باید به نحوی بسته بندی شوند که کمترین آسیب به آن‌ها برسد. بر اساس آنچه کارشناسان می‌گویند، چند قانون یکسان و کلی در مورد بسته بندی وسایل شکستنی در منزل وجود دارد که عبارت‌اند از :

– انتخاب مکان مناسب و دور از رفت آمد برای بسته بندی

بر اساس نظر افراد حرفه‌ای در زمینه بسته بندی، معمولاً بسته بندی وسایل شکستنی باید در مکانی انجام شود که رفت و آمد کمتری دارد. مثلاً شمارگرهای آشپزخانه و یا میزهای غذاخوری بزرگ ک از سطح زمین فاصله دارند به شرطی که محل قرارگیری آن‌ها درو از رفت و آمد باشد. چون اگر نزدیک راهرو رفت و آمد قرار داشته باشد، ممکن است افراد با عبور و مرور به آن‌ها تنه بزنند و این امر باعث شکستن و آسیب دیدن این وسایل شود.

– دور نگه داشتن وسایل از گرد غبار

بهتر است بسته بندی این وسایل درو از مکان‌هایی باشد که در مجاورت در ورودی یا پنجره هستند. چون معمولاً گرد و خاک از این ورودی‌ها وارد ساختمان می‌شود و باعث می‌شود که روی این ظروف که قرار است بسته بندی شوند گرد و خاک بنشیند.

– تهیه تعدادی کارتن در اندازه متوسط و کوچک

اولاً در بسته بندی اسباب و اثاثیه نیاز به تعداد کارتن زیاد است. از طرفی برای بسته بندی وسایل شکستنی بهتر است از کارتن‌های متوسط و کوچک استفاده کنید که حمل و نقل آن‌ها ساده‌تر باشد. همچنین بهتر است این کارتن‌ها را سنگین نکنید. یعنی تعداد ظروف کمتر را در تعداد کارتن بیشتری قرار دهید. چون سنگین شدن کارتن‌ها باعث پاره شدن آن‌ها در حین حمل و نقل می‌شود.

– محکم کردن گوشه‌های کارتن

بهتر است گوشه‌های کارتن‌هایی را که در آن‌ها وسایل خود را قرار می‌دهید به خصوص ظروف و وسایل شکستنی، با نوارچسب‌های پهن و مخصوص محکم کنید. با این کار احتمال پاره شدن کارتن موقع حمل و نقل بسیار کم می‌شود.

– قرار دادن نایلون‌های حباب دار و یا روزنامه، ما بین ظروف

برای محافظت بیشتر از ظروف و وسایل شکستنی که در کارتن قرار می‌دهید، بهتر است از پلاستیک‌های حبابدار و یا روزنامه ما بین آن‌ها استفاده کنید. با این کار در صورتی که کارتن‌ها تحت ضربه‌های ناگهانی قرار گیرند، آسیب نمی‌بینند. به خصوص اینکه ظروف لب پر نمی‌شوند. هرچند بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند که از روزنامه‌ها به دلیل مواد شیمیایی موجود در آن‌ها، برای مابین ظروف استفاده نشود.

 

بهترین روش‌ برای بسته بندی وسایل در اسباب کشی

برای بسته بندی وسایل شکستنی تزیینی هم می‌توانید از همان اصول بسته بندی ظروف شکستنی استفاده کنید. با این تفاوت که برای بسته بندی این وسایل می‌توانید از روزنامه به جای پلاستیک‌های حبابدار استفاده کنید.

از جمله وسایل دیگری که احتمال آسیب دیدن آن‌ها در طول اسباب کشی زیاد است، مبلمان و وسایل اتاق پذیرایی هستند. البته مبلمان جز وسایل ضروری یک خانه نیست و حتی بدون مبلمان هم می‌شود زندگی خوب و خوشی داست اما به هر حال امروزه کمتر خانه ای می‌بینید که حداقل یک دست مبلمان نداشته باشد. برای بسته بندی مبلمان نیز باید به نکاتی توجه کرد.

 

– توجه به جنس و اندازه مبلمان

برای بسته بندی مبلمان‌های بزرگ و چوبی بهتر است از ابر استفاده شود. به خصوص اینکه اگر بیشتر قسمت‌های مبلمان از چوب باشد، بهتر است این قسمت‌ها با ابر و یا پارچه‌های ضخیم پوشانده شود.

 

– رنگ مبلمان

اگر رنگ مبلمان روشن است، بهتر است و از طرفی قسمت‌های بیشتر از مبلمان از پارچه تشکیل شده باشد، بهتر است کل مبلمان را با نایلون‌های حبابدار بپوشانید.
به طور کلی برای بسته بندی مبلمان، چه اتاق پذیرایی و چه اتاق خواب، 3 روش بسته بندی وجود دارد که با توجه به مواردی که در بالا اشاره شد، می‌توان یکی از روش‌ها را برای بسته بندی مبلمان انتخاب کرد.

روش اول استفاده از سلفون است. در این نوع بسته بندی قسمت‌های مختلف مبلمان در برابر نفوذ گرد و خاک در امان می‌مانند اما نکته مهم این است که از مبلمان در برابر ضربه محافظت نمی‌شود.

روش دوم بسته بندی با استفاده از کارتن‌های چند لایه و نایلون‌های حباب دار است. با استفاده از این روش تمام قسمت‌های مبلمان با کارتن‌های چند لایه و سپس نایلون‌های حبابدار پوشیده می‌شود. این نوع بسته بندی مخصوص مبلمان‌های بدنه چوبی و همچنین آن قسمت‌هایی است که بیشترین برآمدی و تیزی را دارند. مثل تاج مبل و دسته و پایه‌های آن.

روش سوم باز کردن بخش‌های مختلف مبلمان و بسته بندی آن‌ها است. این روش بیشتر برای مبلمان‌های بزرگ که قابلیت جدا شدن از هم دارند استفاده می‌شوند. در این روش نیز برای بسته بندی از نایلون‌های حبابدار و همچنین کارتن برای پوشاندن قسمت‌های مختلف و جدا شده مبلمان استفاده می‌شود.

نکته مهم این است که بهتر است کوسن‌ها و تشک‌های قابل جابجا شدن مبلمان را در پلاستیک‌های مختلف قرار دهید.

 

نکات مهم در بسته بندی وسایل در اسباب کشی

 

بهترین روش‌ برای بسته بندی وسایل در اسباب کشی

برای بسته بندی سایر وسایل چند نکته مهم را باید مورد توجه قرار دهید:

اگر مستاجر هستید و هر سال یا هر دو سال یکبار خانه خود را تعویض می‌کنید همیشه کارتن‌های وسایل خود را نگه دارید.
در مورد بسته بندی فرش باید توجه کنید که اول فرش را لوله کنید و نه اینکه تا بزنید. اگر فرش لوله نمی‌شود و مجبورید آن را تا بزنید، از یک تخته برای جابجا کردن آن استفاد کنید.
روی تمام کارتن‌ها، محتویات و اینکه به کدام قسمت از خانه مثلاً آشپزخانه یا اتاق خواب مربوط هستند را بنویسید.
اسباب‌بازی‌ها را در داخل کارتن‌های ضخیم قرار دهید.
در اسباب کشی چیزهای ریز خیلی راحت گم می‌شوند، بهتر است آن‌ها را در یک کارتن جداگانه قرار دهید و روی کارتن را اتیکت بزنید.
از گونی به هیچ عنوان برای جابجایی وسایل استفاده نکنید.

 

خدمات اتوبار پلاک

Leave A Reply

Your email address will not be published.