بهترین روش تمیز کردن لوستر

بهترین روش تمیز کردن لوستر یکی از سوالاتی است که معمولاً در ایام نزدیک شدن به عید نوروز به ذهن بسیاری از خانم های خانه دار خطور می کند؛ آیا روش خاصی برای تمیز کردن لوستر وجود دارد؟ در ادامه با ما با نحوه تمیز کردن گردو و خاک و کدری لوسترها همراه باشید.

 

بهترین روش نطافت نرده های خانه

 

بهترین روش تمیز کردن لوستر

 

 

لوسترها بخش جذاب و زیبای خانه های ما هستند که با نورافشانی خودشان در شب ها زیبایی بی نظیری پدید می آورند . برای زیبایی و تداوم درخشش لوسترها هر چند وقت یکبار باید آنها را تمیز کرد زیرا گردو غبار روی لامپ ها و قسمت های مختلف لوستر نشسته و میزان نور افشانی آنها را کم می کند . شما بسته به شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می کنید باید نسبت به تمیز کردن لوستر خودتان اقدام کنید علاوه بر این فصول سال نیز بر کثیف شدن لوسترها موثر خواهد بود مثلا در فصولی که پنجره ها باز هستند لوسترها گرد و غبار بیشتری به خود می گیرند و لازم است که زود به زود آنها را تمیز کنیم . از نظر بسیاری از افراد تمیز کردن لوستر یک کار پر دردسر و وقت گیر است خصوصا لوسترهای کریستالی بزرگ با بخش های پر پیچ و خم بسیار و لامپ های متعدد!

 

هرچند نقش لوسترهای کریستالی در زیبایی دکوراسیون منزل انکار پذیر نیست ولی گاهی اوقات افراد به دلیل سختی تمیز کردن لوستر از خرید آنها صرفنظر می کنند . برای خوشحال شدن این دسته از افراد باید بگوییم که اولا طی سالهای اخیر جنس کریستال های لوسترها طوری با کیفیت ساخته شده است که گرد و غبار کمتری جذب کند بنابراین مدت زیادی نیاز به تمیز کاری نخواهند داشت و دوم اینکه با یادگیری فوت و فن تمیز کردن لوستر می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بهترین روش تمیز کردن لوستر را برای شما شرح دهیم.

 

روش های تمیز کردن لوستر

 

تمیز کردن لوستر به دو شکل می تواند انجام شود یکی گردگیری سطحی است است که می توانید با یک گردگیر این کار را به صورت دوره ای انجام دهید . این روش ساده بود و نیازی به جدا کردن قطعات لوستر نیست . علاوه بر این کمک می کند لوستر شما مدت بیشتری تمیز بماند . بعلاوه از این روش می توان قبل از شستشوی لوستر هم استفاده کرد زیرا گردگیری به کاهش گرد و غبار روی لوستر کمک می کند و زمان شستشو را کاهش می دهد.

 

آموزش تمیز کردن لوستر کریستالی

 

درصورتی که نمی خواهید کریستال ها را جدا کنید بهترین روش تمیز کردن لوستر های کریستالی به شرح زیر است:

 

۱-ابتدا لوستر را خاموش کنید و صبر کنید لامپ ها سرد شوند. زدن کلید خاموش برای این کار کافی است و لازم نیست فیوز اصلی برق را قطع کنید.

۲- زیر لوستر یک زیر انداز نرم یا پتوی چند لایه پهن کنید تا در صورت جدا شدن کریستال ها با افتادن روی زمین دچار شکستگی نشوند.

۳-نردبان را زیر لوستر قرار دهید و آنرا طوری تنظیم کنید که به همه جای لوستر دسترسی داشته باشید.

۴- با دو دستمال نرم پنبه ای و اسپری شیشه پاک کن بالای نردبان بروید . ابتدا شیشه پاک کن را به دستمال اسپری کنید و سپس کریستال ها را پاک کنید و با یک دستمال دیگر آنها را خشک کنید .برای تمیز کردن لوستر بهتر است با لباس جیب دار این کار را انجام دهید که بتوانید اسپری و دستمال ها را داخل جیب هایتان قرار دهید.روش دیگر این است که به جای استفاده از دستمال خیس و خشک از یک جفت دستکش پنبه ای استفاده کنید بدین ترتیب که شیشه پاک کن را به دستکش اسپری کرده و با دستی که دستکش خشک دارید آنرا پاک کنید . اگر لوستر شما بزرگ است لازم است از چند جفت دستکش استفاده کنید.

۵- پس از اتمام کریستال ها به سراغ قاب بروید . برای تمیز کردن قاب و بقیه بخش های لوستر از دستمال خشک استفاده کنید چون ممکن است مواد شوینده و حتی شیشه پاک کن باعث تغییر رنگ بست ها و قسمت های فلزی شود.

۶- در این مرحله لامپ ها را پاک کنید لازم نیست که آنها را از سرپیچ جدا کنید . در صورتی که لکه های روی لامپ با دستمال خشک پاک نشد می توانید از دستمال نم دار برای پاک کردن آن استفاده کنید.

 

مراحل پاک کردن گرد و خاک لوسترها با جدا کردن کریستالها

 

مراحل پاک کردن گرد و خاک لوسترها با جدا کردن کریستالها

 

برای تمیز کاری اساسی لوسترها که بهتر است سالی یک بار صورت بگیرد به روش زیر عمل کنید:

 

۱- ابتدا چراغ ها را خاموش کنید و اجازه بدهید لامپ ها سرد شوند . نیازی به قطع برق واحد نیست و خاموش کردن با کلید کفایت می کند.
۲-محوطه زیر لوستر را با یک پتوی نرم بپوشانید و نرده بان یا چهارپایه را روی آن قرار دهید.
۳- از لوستر عکس بگیرید تا بعد از شستشو برای متصل کردن بخش های مختلف دچار مشکل نشوید.
۴- بخش های مختلف لوستر را با احتیاط جدا کرده و روی پتو قرار دهید. بسته به نوع لوستر احتمالا به برخی ابزارها برای جدا کردن و بستن لوستر نیاز خواهید داشت. برخی لوسترها را می توان بطور کامل پائین آورد و راحت تر قسمت های مختلف آنرا جدا کرد.
۵ – در این مرحله سینک ظرفشویی را پر از آب گرم و مایع ظرفشویی کنید . یک حوله کف سینک زیر آب قرار دهید تا از ضربه خوردن کریستالها جلوگیری شود . حالا کریستال ها را با دست شسته ، آبکشی کنید و روی حوله خشک قرار دهید و بلافاصله آنها را با یک دستمال نرم و بدون پرز خشک کنید تا لکه های آب روی آنها ایجاد نشود.
۶ – لامپ ها را جدا کرده و سایر قسمت های لوستر را با توجه به جنس آن بشویید یا پاک کنید زیرا برخی بخش های فلزی لوستر ممکن است نسبت به شوینده حساس باشد و تغییر رنگ دهد . در این مورد می توانید هنگام خرید از فروشنده بپرسید که آیا لوستر قابل شستشو است یا خیر .
۷- همه قسمت های لوستر را مجددا طبق عکسی که دارید روی هم سوار کنید و اجازه دهید چند ساعت بدون روشن کردن لامپ ها در معرض هوا قرار بگیرد تا کاملا خشک شود .

در نهایت بهترین روش تمیز کردن هر نوع لوستری این است که مانند سایر وسایل منزل هر هفته آنرا با دستمال نرم و نم دار پاک کنید تا همیشه تمیز بماند و نیازی به روشهای وقت گیر فوق نداشته باشید.

 

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین خدمات نطافت در محل می توانید به سایت و اپلیکیشن پلاک مراجعه کنید.

 

نظافت در محل پلاک

Leave A Reply

Your email address will not be published.