ترفند پاک کردن چسب و آدامس از فرش

جدا کردن آدامس و یا جسم چسبناک از روی فرش کار نسبتاً سختی است. اما روش‌های زیادی برای از بین بردن و کندن این گونه مواد از روی فرش وجود دارد که در ادامه به آموزش آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

آموزش پاک کردن نجاست از روی فرش

 

روش‌های مختلف برای جدا کردن آدامس و مواد چسبناک از روی فرش

 

 

استفاده از الکل

برای جدا کردن آدامس و یا به طور کلی مواد چسبناک از روی فرش می‌توانید از الکل استفاده کنید. برای اینکار مقداری الکل را روی اسفنج بریزید و سپس اسفنج را روی آدامس و یا جسم چسبناک که روی فرش چسبیده بمالید. بعد از گذشت مدت زمان کمی آدامس را از روی فرش جدا کنید.

استفاده از یخ

برای از بین بردن آدامس با استفاده از یخ ابتدا مقداری یخ را روی آدامس یا جسم چسبناک بمالید و کمی صبر کنید. بعد از مدت زمان کمی آدامس یا جسم چسبناک سفت می‌شود و به راحتی از روی فرش پاک می‌شود. سپس کمی کرم مرطوب کننده روی همان قسمتی که آدامس چسبیده بمالید و با یک دستمال خشک روی آن بکشید. به این ترتیب باقی مانده آدامس از روی فرش کاملاً پاک می‌شود.

استفاده از آبلیمو

اگر فرش شما به آدامس آغشته شده است بهتر است کمی آب لیمو روی قسمتی که لکه آدامس و یا جسم چسبنده وجود دارد بریزید و چند ساعت صبر کنید. بعد از چند ساعت لکه را با استفاده از یک دستمال خیس پاک کنید. با این روش لکه آدامس و یا جسم چسبناک از روی لباس پاک می‌شود.

استفاده از اتو

یک مقوا روی قسمتی از فرش که آدامس یا جسم چسبناک چسبیده قرار دهید و سپس با اتوی داغ روی آن بکشید. بعد از کمی که اتو را روی لباس کشیدید، آدامس به مقوا می‌چسبد. کافی است این کار را چند بار تکرار کنید.

استفاده از سرکه

یک پیمانه سرکه را بجوشانید. سپس از روی شعله بردارید تا از جوش بیفتد. یک مسواک را داخل سرکه کنید و روی قسمتی از فرش که آدامس یا هر جسم چسبنده دیگری چسبیده بکشید. این کار را خیلی سریع انجام بدید چون در این روش سرکه باید کاملاً داغ باشد. این کار را چند بار ادامه دهید تا آدامس کاملاً از فرش جدا شود. در نهایت فرش را تمیز کنید.

استفاده از خمیر دندان

در این روش به تدریج خمیر دندان را روی لکه آدامس یا جسم چسبناک بکشید و حدود 1 تا 2 دقیقه صبر کنید. با این روش آدامس از روی فرش جدا می‌شود. سپس فرش را با استفاده از شامپو فرش بشویید.

استفاده از سفیده تخم‌مرغ

سفیده تخم‌مرغ هم، مانند شکلات و کره بادام زمینی دارای خاصیت حل کنندگی آدامس است. در صورتی که شکلات یا کره بادام زمینی در دسترس ندارید تخم‌مرغ ساده‌ترین و سریع‌ترین راه ممکن برای از بین بردن لکه آدامس از روی فرش است. برای این کار سفیده و زرده تخم‌مرغ را از هم جدا کنید. سپس سفیده تخم‌مرغ را با انگشتان خود آرام آرام روی سطح مورد نظر بمالید و منتظر بمانید که آدامس به خوبی در محلول سفیده تخم‌مرغ حل شود. حال می‌توانید به راحتی تکه‌های آدامس را از روی فرش جدا کنید.

 

1 Comment
  1. نهالستان says

    مطالب سایتتون خیلی عالی بود استفاده کردیم

Leave A Reply

Your email address will not be published.