خشکشویی ها چطور کار می کنند؟

امروزه با زیاد شدن مشغله افراد، فرصت کم و البته کارکرد بعضی از لباس ها به دلیل استفاده از خشکشویی نیاز به این شغل ضرورت پیدا کرده است. به طوری که در کشورهای پیشرفته از وسایل و تجهیزات مدرن استفاده شده و همچنین لباس ها را بیمه می کنند.افرادی که در خشکشویی مشغول به کار هستند به کمک انواع مواد شیمیایی، پاک کننده و دستگاه های خشکشویی پرده، روکش مبل و لباس را اتو می کشند. خشکشویی ها زمانی که می خواهند پارچه یا لباسی را بشویند آن ها را از نظر کیفیت و رنگ از هم جدا می کنند. رنگهای تیره و روشن باید به صورت مجزا شسته شوند.

 

 

نکات مهم در خشکشویی

 

خشکشویی ها چطور کار می کنند؟

 

 

خشکشویی چیست؟

 

خشکشویی یعنی اینکه از آب برای شستشوی لباس استفاده نمی شود. خشکشویی باعث می شود به الیاف پارچه آسیبی وارد نشود. بعضی از لباس ها بعد از شستن و یا تحویل به خشکشویی خراب می شوند. چون لباس هایی که از جنس پشم و ابریشم هستند قابلیت شستشو با آب ندارند.

لباس ها و پارچه ها به دو شکل شسته می شوند: ۱. خشکشویی ۲. آبشویی
در روش خشکشویی پارچه ها و لباسهایی که مواد روغنی به آنها ریخته شده باشد یا لباس ها و منسوجاتی که با ریختن آب به آن ها آسیب می رسد با موادی مثل پرکلرواتیلن شسته می شوند.
پیشنهاد ما به شما این است هرگز لباس های پشمی و ابریشمی خود را با آب نشویید و آن را به یک خشکشویی بسپارید.
لباس های پشمی و ابریشمی، لباس های شب، کت، شلوار، پالتو و لباس عروس باید توسط خشکشویی شسته شوند وگرنه حالت اولیه خود را از دست می دهند.
چون هنگام شستن لباس با آب، آب به درون الیاف پارچه نفوذ می کند بنابراین ظاهر اول خود را ندارد.
برای اینکه عمر و کیفیت لباس بالا برود برای شست و شو آن ها را به خشکشویی بسپارید.
هر لباس با توجه به جنس آن و به وسیله یک ماده شیمیایی شستشو داده می شود. لباس بعد از خارج شدن از دستگاه خشک است.
لباس هایتان را حتما به خشکشویی معتبر بدهید. چون استفاده از مواد بی کیفیت باعث آسیب رساندن به پارچه می شود.

 

روش شست و شوی لباس ها در خشکشویی

در خشکشویی لباس ها و دیگر منسوجات را در یک ماشین مخصوص گذاشته و پرکلرواتیلن را روی لباس ها و پارچه ها می ریزند. پارچه ها و لباس ها درون دستگاه شسته و خشک می شوند. برای اینکه لکه ها از روی پارچه برداشته شوند شیوه انحلال پذیری به کار برده می شود بدین صورت که پرکلرواتیلن لکه ها را با نرم کننده نرم می کند و بعد با فشار زیاد از بین می برد؛ بنابراین این ماده برای از بین بردن لکه ها استفاده می شود.
پرکلرواتیلن ذره های کوچک روغن و چربی که در لباس ها وجود دارد را نابود می کند. این ماده مانند بنزین ولی بدون بو بوده که ویژگی ضد عفونی کننده دارد و مایع سنگینی است که یک لیتر آن حدود ۳ کیلوگرم می باشد و مانع از بید زدن پارچه ها می گردد.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.