در صورت رنگ دادن لباس در هنگام اتو زدن چه کنیم؟

یکی از مشکلات رایج در اتو کشی، رنگ دادن لباس ها است که شما را حسابی به دردسر می اندازد. برخی عادت دارند که هنگام اتو کشیدن از یک پارچه دیگر هم استفاده کنند تا پارچه اصلی آن ها آسیب نبیند؛ برای این کار حتما از ملحفه ها و یا پارچه های سفید استفاده کنید. هرگز از پارچه های رنگی و ملحفه های گلدار و یار چادر نماز برای این کار استفاده نکنید چون این ها ممکن است رنگ بدهند و به پارچه اصلی آسیب بزنند.

 

 

نکات مهم در اتو زدن

 

در صورت رنگ دادن لباس در هنگام اتو زدن چه کنیم؟

 

در صورت رنگ دادن لباس در هنگام اتو زدن چه کنیم؟

 

این لکه ها در اکثر مواقع هرگز پاک نمی شوند زیرا رنگ لباس ها با هم مخلوط شده اند و با گرمای اتو تثبیت شده اند و دیگر قابل پاک شدند نیستند. اما اگر پارچه شما سفید است می توانید از محلول هیدروژن پراکسید برای از بین بردن لکه های رنگی بر روی پارچه و یا ملحه سفید خود استفاده کنید. این محلول ها از سفید کننده ها بسیار قوی تر هستند پس لازم است قبل از مصرف آن ها را رقیق کنید چون ممکن است باعث پوسیدگی لباس شوند. هیچ وقت از این ماده برای لباس ها رنگی استفاده نکنید چون باعث رنگبری آن می شود.

 

روش صحیح اتو زدن برای جلوگیری از رنگ دادن لباس ها

 

اما برای جلوگیری از رنگ دادن لباس ها در هنگام اتو کردن یک سری نکات کاربردی و موثر وجود دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.
قبل از اینکه شروع به اتو کردن پارچه و لباس ها کنید یک پارچه سفید، تمیز و کمی نرم برای قرار دادن بر روی پارچه و لباس های ظریف کنار بگذارید. لباس ها را متناسب با جنسی که دارند دسته بندی کنید و درجه حرارت مشخص خود اتو کنید. معمولا از پایین درجه برای اتو کردن لباس ها پشمی، ریون و ابریشم استفاده می شود. برای جلوگیری از آسیب به پارچه های پشمی قبل از اتو روی آن ها پارچه ای سفید و نرم قرار دهید. پارچه های ریون و ابریشم را نیز ابتدا پشت و رو و سپس اتو کنید. برای اتو کردن لباس های نخی به بالاترین دما نیاز دارید و برای اتو کردن لباس های از جنس پلی استر دمای اتو باید متوسط باشد.

پارچه های تور و پشم نباید به طور مستقیم با فلز داغ اتو در تماس باشند از یک پارچه نرم و نمدار استفاده کنید. پارچه نمدار را بر روی آن ها قرار دهید و سپس اتو کنید. اگر می خواهید هنگام اتو کردن لباس های پشمی و پلی استر به آن ها اسیب وارد نشود حتما آن ها را قبل از اتو مرطوب کنید. با پشت و رو کردن لباس های نخی و پشمی از آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری کنید. اتو را پس از هر بار استفاده تمیز کنید. برای این کار می توانید از یک حوله نمدار تمیز استفاده کنید و یا بر روی یک پارچه مقداری نمک بریزید و شروع به اتو کردن کنید تا کف اتو کاملا تمیز و براق شود. نمک با خاصیت ضدعفونی کننده کف اتو را صیغل می دهد و تمیز می کند.

 

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین خدمات خشکشویی می توانید به سایت و اپلیکیشن پلاک مراجعه کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.