راهنمای خرید سگ ؛ بهترین نژادهای سگ کدامند؟

آیا دوست دارید سگ داشته باشید اما نمیخواهید تلاش زیادی کنید؟ دوست دارید یک سگ را به خانه بیاورید اما نمی خواهید برای پیاده روی، تغذیه، خوابیدن، مراجعه به دامپزشک و نظافت او هیچ زحمتی بکشید؟ در ادامه راهنمای خرید سگ را بررسی خواهیم کرد.

 

 

راهنمای شستشوی حیوان خانگی

 

راهنمای خرید سگ ؛ بهترین نژادهای سگ کدامند؟

 

خبر بد این است که همه سگ ها نیاز به زمان و توجه دارند. اگر صاحب یک سگ هستید، راهی برای اجتناب از مراجعه به دامپزشک ، پاک کردن مدفوع، تغذیه و بردن به پیاده روی وجود ندارد، مگر اینکه به کس دیگری پول بدهید تا این کارها را برای شما انجام دهد. و اگر شما به سگ خود اهمیتی نمی دهید، پس چه دلیلی دارد که سگ داشته باشید؟ اگر شما آنقدر پرمشغله یا تنبل هستید که نمی توانید از یک سگ مراقبت کنید، ممکن است یک گربه برایتان بهتر باشد.

خبر خوب این است که برخی از سگ ها تنها نیاز به مقدار متوسطی ورزش، آموزش، مراقبت های بهداشتی و آراستن دارند.
با اینکه شاید برخی از افراد پرمشغله یا تنبل بتوانند صاحبان خوبی برای سگ های خود باشند، اما داشتن سگ نیاز به سرمایه گذاری زمان و پول دارد. حتی سگ هایی که نیاز به کمترین نگهداری دارند. داشتن یک سگ یک مسئولیت جدی است که نباید آن را سرسری گرفت.
مهم است که مطمئن شوید می توانید نیازهای سگ خود مانند ورزش کردن، مراقبت از مو، آموزش، و مراقبت های بهداشتی او را برآورده کنید. کلید این است که نژادی را پیدا کنید که کمتر به این چیزها نیاز داشته باشد.

نیازهای سگ که باید در نظر بگیرید

بهترین نوع سگ برای افراد تنبل چیست؟ شما می خواهید یک سگ با حداقل نیاز پیدا کنید. با این حال، باید به یاد داشته باشید که هر سگ نیاز به زمان دارد. نیازهای زیر را در نظر بگیرید:
ورزش: تمام سگ ها نیاز به کمی حرکت دارند، حتی اگر فقط یک پیاده روی روزانه در اطراف خانه باشد.
آموزش: هر سگی باید برای ایجاد ساختار در زندگی، مقدار اولیه آموزش را دریافت کند.
پیرایش: باید به موها، ناخن و گوش همه سگ ها توجه شود.
مراقبت های بهداشتی: حتی سگ های سالم نیز باید یک یا دو بار در سال برای معاینه به دامپزشک مراجعه کنند.

چه سگ هایی برای شما مناسب نیستند

اول از همه، از آوردن سگ های با انرژی بالا اجتناب کنید زیرا شما قادر نخواهید بود به آنها ورزش و تحرک کافی بدهید. آنها خسته، ناامید و حتی شاید افسرده خواهند شد. ممکن است مشکلات رفتاری را توسعه دهند. در عوض، یک سگ کم انرژی تر را انتخاب کنید.
همچنین، بدانید که اگر باهوش ترین سگ ها از آموزش و تحرک کافی برخوردار نباشند، بی حوصله می شوند. پس اگر یک سگ باهوش به خانه بیاورید، نتیجه آن احتمالا شبیه سگ های پر انرژی خواهد شد.
از آوردن توله سگ نیز خودداری کنید زیرا آنها انرژی زیادی دارند و در طول سال اول نیاز به مراقبت زیادی دارند. سگ های نوجوان و جوان (حدودا دو تا سه ساله) نیز ممکن است انرژی و نیازهای بیشتری داشته باشند. در عوض، ایده خوبی است که یک سگ میانسال یا سگ ارشد را در نظر داشته باشید. فقط به یاد داشته باشید که سگ های ارشد ممکن است در نهایت به مراقبت های پزشکی بیشتری نیاز داشته باشند.

بهترین نژادهای سگ برای افراد تنبل و پرمشغله

 

بهترین نژادهای سگ برای افراد تنبل و پرمشغله

 

از آنجایی که سگهای با نژاد خالص اغلب ویژگی های قابل پیش بینی دارند، می توان فهمید که کدام یک از نژادهای خاص سگ برای سبک زندگی آرام تر، ایده آل هستند. موارد زیر فقط چند نمونه از نژادهای سگ هستند که نیاز به نگهداری کم دارند.
فراموش نکنید که سگ های با نژاد ترکیبی در تمام اشکال، اندازه ها و سطوح فعالیت وجود دارند.

1. داکشوند Dachshund

داکشوند یک نژاد سگ دوست داشتنی و مهربان است که یک دوست عالی و آرام برای انسان هاست. داکشون مینیاتوری به طور معمول وزنی حدود ۱۱ پوند یا کمتر دارد. اگر سگ متوسط را ترجیح می دهید، داکشوند استاندارد بین ۱۶ تا ۳۲ پوند است. آگاه باشید که داکشوندهای مو بلند نسبت به آنهایی که موی کوتاه دارند، نیاز به پیرایش بیشتری دارند. همه آنها می توانند همراهانی عالی باشند.
داکشوندها یک روی کله شق هم دارند، بنابراین آنها نیاز به یک آموزش پایه ای خوب دارند. آنها اغلب سالم به نظر می رسند، هرچند ممکن است برخی از آنها مستعد ابتلا به مشکلات پوستی، مشکلات نخاعی و بیماری های دندانی باشند. داکشوندها نیاز به مقدار متوسط ورزش دارند. در حقیقت، آنها با پاهای کوتاه و بدنهای کشیده، اگر بیش از حد بدوند و بپرند، ممکن است مشکلات ستون فقرات ارثی را تشدید کنند.

2. گری هوند Greyhound

شما ممکن است بپرسید که چطور می شود یک سگ مسابقه ای برای یک صاحب تنبل خوب باشد. بر خلاف باور بسیاری از افراد، گری هوندها در واقع سگ های پر انرژی نیستند. اغلب گری هوند ها تنبل هستند و با صاحبانشان روی کاناپه لم می دهند. آنها از پیاده روی روزانه لذت می برند و گاهی اوقات دوست دارند بدوند، اما آنها نیازی به ورزش زیاد ندارند.

به طور کلی، اداره کردن گری هوندها راحت است و آنها به آموزش، خیلی خوب واکنش نشان می دهند. گری هوندها معمولا ۶۰ تا ۸۰ پوند وزن دارند، و برای کسانی که سگ بزرگتری می خواهند (اما نه یک سگ غول پیکر)، عالی هستند. بیشتر گری هوندها سلامت کلی دارند.

3. فرنچ بولداگ French Bulldog

فرنچی ها در میان شاد ترین نژادهای سگ هستند. آنها جمع و جور و عضلانی هستند و وزن آن ها ۱۹ تا ۲۸ پوند است. اگر چه آنها مقدار زیادی انرژی دارند، اما استقامت زیادی ندارند. بنابراین، ورزش متوسط روزانه معمولا برای این نژاد مناسب است.

اکثر فرنچی ها به آموزش پایه، خوب پاسخ می دهند و در صورتی که دارای ساختار شوند، به خوبی رفتار می کنند. فرنچ بولداگ دارای نیازهای پیرایشی کم است، اما از مشکلات بالقوه سلامتی مانند سندرم brachycephalic و مسائل پوستی آگاه باشید.

4. چی واوا Chihuahua

دنبال یک سگ کوچک هستید؟ وزن این سگ ها فقط در حدود دو تا شش پوند است. اگر چه این سگ ها انرژی زیادی دارند، اما به طور کلی زیاد تحرک ندارند. اکثر چی واواها نیز نسبتا سالم هستند. نیازهای پیرایشی آنها کم است، اما چی واوای مو بلند برای جلوگیری از پیچ خوردگی موها، کمی بیشتر به شانه کردن نیاز دارد.
یکی از چیزهایی که باید مراقب آن باشیم، رفتار چی واوا است. سگی با خلق و خوی خفیف را انتخاب کنید و یک آموزش ابتدایی به او بدهید. از بردن این سگ ها به همه جا و لوس کردن بیش از حد آنها اجتناب کنید. قبل از اینکه چی واوا بخواهد برای دیگران نقش رئیس را بازی کند، مرزهایی را برایش تعیین کنید.

5. کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل Cavalier King Charles Spaniel

می خواهید سگی داشته باشید که همیشه مثل یک توله سگ به نظر برسد؟ کاوالیر یک سگ با خلق و خوی ملایم، مهربان و سازگار است. این یک سگ کوچک و متوسط است که اغلب با خوشحالی در کنار یک سگ دیگر یا انسان زندگی می کند.

کاوالیر ها معمولا ۱۱ تا ۱۸ پوند وزن دارند و به راحتی قابل حمل و آموزش هستند. آنها معمولا حیوانات خانگی سالم هستند، هر چند ممکن است برخی از آنها دچار مشکلات قلبی شوند یا آن را به ارث ببرند. کاوالیر دارای برخی نیازهای پیرایشی، مانند شانه زدن منظم، تمیز کردن گوش، و احتمالا مراجعه گاه به گاه، به محل پیرایش سگ ها است.

۶٫ وسترن هایلند وایت تریر west Highland White Terrier

به دنبال یک سگ کوچک و متوسط برای همراهی هستید؟ وستی ها حیوانات خانگی عالی هستند و مراقبت از آنها بسیار آسان است. وستی ها معمولا حدود ۱۳ تا ۲۰ پوند وزن دارند و نسبتا پر انرژی هستند. آنها ملایم هستند و نیاز به کمی پیرایش دارند، اما لازم نیست که مانند بقیه وایت داگ های کوچک، زیاد پیرایش شوند. موهای آنها را به طور مرتب شانه کنید تا سالم بماند. آموزش اکثر وستی ها آسان بوده و نسبتا سالم هستند.

 

۷٫ براسلز گریفون Brussels Griffon

داشتن براسلز گریفون کوچک، زیبا و بی نظیر، بسیار لذتبخش است. اگرچه آنها می توانند کمی پر انرژی باشند، اما به ورزش نیاز ندارند. برای سامان بخشیدن به شلوغ کاری این سگها و ایجاد یک ساختار مناسب، آموزش پایه ای آنها ضروری است. براسلز یک نژاد کوچک است که نیازهای پیرایشی زیادی ندارد. موهای این سگ ممکن است نیاز به کمی شانه زدن داشته باشد، اما مراقبت گسترده ای لازم نیست. علاوه بر این، نژاد براسلز گریفون نسبتا سالم و مناسب است.

 

۸٫ ماستیف Mastiff

این سگ های بسیار بزرگ می توانند از ۱۲۰ تا ۲۲۰ پوند وزن داشته باشند! نژاد ماستیف سطح انرژی نسبتا کم داشته و استقامت چندانی ندارد. ماستیف های جوان کمی بازیگوش هستند، اما معمولا بسیار مودبند. با گذشت زمان، آنها تنبل تر و کناره گیر می شوند، اما هنوز هم نسبت به خانواده شان مهربان هستند.
یک معضل بالقوه برای ماستیف وجود دارد. مانند بسیاری از نژادهای غول پیکر سگ ، ماستیف ها طول عمر کوتاهتری نسبت به سگ های معمولی دارند. اکثر ماستیف ها در سن شش سالگی، سالخورده محسوب می شوند و تعداد زیادی از آنها تا سن ۱۱ تا ۱۲ سالگی زندگی نمی کنند. با این حال، به غیر از مشکلات ارتوپدی که بر روی برخی از ماستیف ها تاثیر می گذارد، این سگ ها نسبتا سالم هستند.

۹٫ بول ماستیف Bullmastiff

 

اگر می خواهید یک سگ واقعا بزرگ داشته باشید که مثل غول ها ساکت نباشد و مثل ماستیف ها تنبل نباشد، پس احتمالا بول ماستیف برای شما مناسب است. وزن این سگ ها ۱۰۰-۱۳۰ پوند است، و این نژاد هنوز هم یک سگ بسیار بزرگ است. بول ماستیف ها از نظر سلامتی شبیه به ماستیف ها (یا بهتر از آنها) هستند و ممکن است طول عمر آنها کمی طولانی تر باشد. این نژاد نسبت به ماستیف ها، کمی بیشتر انرژی دارد اما هنوز استقامت زیادی ندارد. برای شاد و سالم نگه داشتن بول ماستیف، باید به اندازه کافی او را به پیاده روی روزانه ببرید. بقیه زمان ها هم این سگ با شما روی کاناپه می نشیند و لذت می برد!

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.