راهنمای پاک کردن فضولات پرندگان از روی ماشین

فضولات پرندگان روی خودرو باعث می شودکه رنگ ماشین خراب شده و سبب خسارت به اتومبیلتان گردد. بنابراین لازم است که وقتی با چنین صحنه ی بدی رو به رو شدید بدون درنگ به طور صحیح فضولات را از روی خودرو پاک کنید.

 

آموزش پاک کردن اثر شیره درختان از روی ماشین

 

راهنمای پاک کردن فضولات پرندگان از روی ماشین

حواستان باشد که قبل از خشک کردن فضولات پرندگان روی خودرو آن را تمیز کنید ولی اگر زمانی متوجه شدید که پرندگان ماشین شما را کثیف کرده و الان خشک شده باز هم سعی کنید آن را از بین ببرید. برای تمیز کردن خودرو باید مواد تمیز کننده ی خودرو را به کار برد نه مواد لکه بر.
چون مواد لکه بر سبب می شود که رنگ بدنه ماشین خراب شود و مواد تمیز کننده خودرو حاوی ماده ای است که از رنگ بدنه خودرو حافظت می کند. زمانی که خودرو را تمیز کردید روی بدنه ماشین واکس مخصوص ریخته تا رنگ ماشین خراب نگردد. چرا که واکس یک مانع بین فضولات پرندگان و رنگ اتومبیل به وجود می آورد و در صورتی که نتوانید همان لحظه فضولات پرندگان را پاک نمایید وقت زیادتری در اختیارتان است که اتومبیلتان را تمیز نمایید.

 

راهنمای پاک کردن فضولات پرندگان

بر اساس سخنان “دن بودن”(Dan Bowden) رئیس شرکت “بودنز اون” (Bowden’s Own) که سازنده مواد و وسایل مربوط به حفاظت از ماشین است اسید اوریک درون فضولات پرندگان بر حسب موادی که خورده حتی پس از مدت زمان کوتاهی می تواند باعث تغییر رنگ خودرو شود.
پرنده ها به دلیل اینکه همه چیز می خورند مقدار اسید اوریک فضله شان می تواند تغییر کند. بعضی از خرابکاری های پرندگان را می توان تا مدت زیادی تمیز نکرد و مشکلی هم برای اتومبیل ایجاد نمی کنند ولی بعضی دیگر از فضولات پرندگان به سرعت و کمتر از یک دقیقه رنگ ماشین را خراب می کنند. پس خیلی سریع آن را تمیز کنید تا مجبور نشوید ماشینتان را رنگ کنید.
اگر در همان لحظه تنها آب در دسترس باشد، آب را روی فضله ریخته و تا آنجا که امکان دارد پاکش کنید یا حتی اگر آب کم است از یک پارچه مرطوب استفاده نمایید. چون که فضله پرندگان نباید خشک شود.
“دن بودن” سفارش کرده به دلیل خاصیت پاک کنندگی اسپری های تمیز کننده که سبب رقیق شدن فضولات می گردد باید یک پارچه نرم حتما درون ماشین داشته باشید.
بعضی از فضله های پرندگان امکان دارد برای تمیز شدن زیاد مقاومت کنند و به آسانی تمیز نشوند، به خصوص اگر یک روز گرم باشد و ماشین نیز داغ شده باشد یا زمان زیادی روی ماشین مانده باشد.
بنابراین در صورتی که اسید اوریک برای مدت زیادی به سطح ماشین برخورد داشته باشد رنگ ماشین آسیب می بیند، هیچ وسیله ای برای حل این مشکل وجود ندارد و فقط یک فرد خبره می تواند رنگ خودرو را درست نماید.
“بودن” در رابطه با خودروهای رنگ مات می گوید که رنگ های مات خیلی محکم به نظر می رسند ولی در صورتی که فضله پرندگان روی این ماشین بخورد و خودرو صدمه ببیند و لکه دار شود باید بدنه ماشین رنگ گردد چرا که نمی توان رنگ های مات را پولیش کرد.
پیشنهاد می شود پیش از اینکه اتومبیلتان را پارک کنید به اطراف دقت نمایید که اگر روی زمین فضولات پرندگان بود و یا اینکه روی درختان اطراف پرنده بود ماشین خود را در یک مکان دیگر پارک نمایید.

در صورتی که خودتان دوست ندارید نظافت فضولات از روی ماشین را انجام دهید، می توانید با ثبت درخواست کارواش در محل پلاک، در سریعترین زمان ممکن اینکار را انجام دهید.

 

 

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.