روش‌های کاربردی برای از بین بردن پرز لباس

پرز لباس به خصوص در لباس‌های پشمی و نخی می‌تواند تا حد زیادی زیبایی و تمیزی لباس را از بین ببرد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با مشکل پرز روی لباس‌هایتان مواجه هستید، لطفاً این مطلب را تا پایان بخوانید. روش‌های زیادی برای از بین بردن پرز لباس‌ها وجود دارد که در ادامه چند روش کاربردی را توضیح خواهیم داد.

 

 

آموزش پاک کردن لکه از روی لباس

 

روش‌های کاربردی برای از بین بردن پرز لباس

 

روش‌های کاربردی برای از بین بردن پرز لباس

برداشتن و از بین بردن پرز لباس با استفاده از غلتک

 

در این روش برای از بین بردن پرز لباس می‌توانید از غلتک‌های مخصوص این کار استفاده کنید. این غلتک‌ها را می‌توانید معمولاً در بخش لباسشویی سوپر مارکت های بزرگ و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک پیدا کنید. برای استفاده از این غلتک‌ها، کافی است این غلتک‌ها را از بالا به پایین روی لباس بکشید. و بعد از چند بار تکرار متوجه خواهید شد که پرز زیادی روی غلتک جمع شده است. این کار را تا زمانی که همه پرز روی لباس جمع شود، ادامه دهید. برای تمیز کردن غلتک می‌توانید از آب و صابون استفاده کنید.

از بین بردن پرز لباس با استفاده از نوار چسب

در این روش بهتر است از نوار چسب‌های پهن استفاده کنید. تکه‌ای از نوار چسب را به طول چند سانتی‌متر بردارید و قسمت چسبنده آن را روی لباسی که می‌خواهید پرز آن را از بین ببرید بچسبانید. و سپس با دست روی آن بکشید تا خوب به لباس بچسبد. با یک حرکت نوار چسب را از روی لباس بکنید. به این ترتیب پرز آن قسمتی از لباس را که روی آن چسب چسبانده‌اید، از بین می‌رود. این کار را برای قسمت‌های دیگر لباس نیز انجام دهید.

از بین بردن پرز لباس با استفاده از ریش تراش

در این روش می‌توانید از ریش تراش برقی برای از بین بردن پرز روی لباس استفاده کنید. ریش تراش را روشن کنید و به آرامی و با احتیاط روی لباس بکشید. حرکت ریش تراش روی لباس باید به شکل دایره باشد. می‌توانید از سنگ پومیس (سنگ پا) برای رفع پرز استفاده کنید ؛اطمینان حاصل کنید که به جهت پارچه سنگ را می‌کشید، نه خلاف آن . همچنین، خیلی محکم این کار را انجام ندهید و یک منطقه را نیز چند بار نکشید. سنگ پومیس لایه‌های پارچه را از بین می‌برد و می‌تواند موجب پارگی لباس شود.

از بین بردن پرز لباس با استفاده از تیغ

استفاده از تیغ برای از بین بردن پرز روی لباس نیاز به دقت زیادی دارد. یک تیغ را بردارید و از وسط نصف کنید. سپس لبه برنده تیغ را با زاویه 30 درجه روی لباس قرار دهید و از بالا به پایین روی لباس بکشید. مراقب باشید که تیغ لباس را زخمی نکند. بهتر است زمانی از تیغ برای از بن بردن پرز لباس استفاده کنید که اندازه این پرزها بلند باشد. برای پرزهای کم و کوچک بهتر است از نوار چسب استفاده کنید.

از بین بردن پرز لباس با استفاده از اسفنج مرطوب

در روش از بین بردن لباس با استفاده از اسفنج مرطوب، ابتدا یک تکه اسفنج را با آب خیس کنید و آن را فشار دهید تا رطوبت اضافی آن خارج شود. قسمت زبر اسفنج را روی لباس از بالا به پایین بکشید تا پرزهای روی لباس از بین برود. مراقب باشید که لباس در طول انجام کار نخ کش نشود.

از بین بردن پرز روی لباس با استفاده از جوراب نایلونی

در این روش حتما باید از جوراب نایلونی استفاده کنید. برای این کار جوراب را مانند دستکش دست کنید. و سپس دست خود را از بالا به پایین روی لباس بکشید. از این روش می‌توانید برای از بین بردن مو و پرز حیوانات که روی لباس نشسته است، استفاده کنید.

از بین بردن پرز لباس با استفاده از شستشوی مجدد بدون مواد شوینده

اگر لباس‌های خود را از ماشین لباسشویی بیرون بیاورید و ببینید که روی آن‌ها پرز چسبیده است، دوباره آن‌ها را بشویید ، از پاک کننده برای شستن دوم استفاده نکنید. پس از اتمام چرخه، لباس‌ها را بیرون بیاورید و آن‌ها را بتکانید ،تا هر پرزی از آن جدا شود سپس لباس را خشک کنید.

استفاده از سرکه برای از بین بردن پرز روی لباس

در این روش ابتدا حدود ¼ فنجان سرکه سفید را در یک پیمانه مایع لباسشویی اضافه کنید و لباس‌ها را با این مایع بشویید. سرکه سفید نه تنها باعث از بین رفتن پرز لباس می‌شود بلکه به ضد عفونی کردن و تمیز شدن لباس‌ها نیز کمک می‌کند.

نکات مهم برای جلوگیری از پرز گرفتن لباس حین شستشو

قبل از شستن لباس‌ها، جیب‌های آن را خالی کنید. یعنی اگر دستمال کاغذی، کاغذ یا ضایعاتی در جیب‌ها هستند، آن را از جیب‌های لباس خارج کنید. لباس‌ها را حتما در فضای باز خشک کنید. خشک کن‌ها مقدار زیادی پرز ایجاد می‌کنند و اگر تمیز نباشند آن را به لباس انتقال می‌دهند. خشک کردن لباس در فضای باز پرز را کاهش می‌دهد باد نیز ممکن است باعث ریختن پرزها شود. نور خورشید و هوای تازه نیز هر گونه باکتری ایجاد کننده بوی بد لباس را از بین می‌برد و لباس را خوشبو می‌کند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین خدمات خشکشویی می توانید به سایت و اپلیکیشن پلاک مراجعه کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.