مراحل نظافت و ضدعفونی منزل بعد از بیماری کرونا

نظافت و تمیزی منزل و محل کار همیشه از اولویت بالایی برخوردار است، اما این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا و امکان انتقال آن از سطوح، نظافت و ضدعفونی نسبت به گذشته اهمیت بیشتری دارید. اگر یکی از اعضای خانواده به بیماری کرونا مبتلا شده است، نظافت و ضدعفونی منزل و محل قرنطینه بیمار هم در دوره بیماری و هم بعد از آن باید اصولی انجام شود. در این مقاله قصد داریم شما را با مراحل نظافت و ضدعفونی منزل بعد از بیماری کرونا آشنا کنیم.

اهمیت ضدعفونی منزل در دوران کرونایی

در حال حاضر در دورانی هستیم که شیوع بیماری کرونا بسیار زیاد است. همین موضوع اهمیت رعایت بهداشت شخصی و بهداشت منزل را بیشتر می‌کند. شستن مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک از موارد بهداشت شخصی هستند اما به تنهایی کافی نیست. نظافت و ضدعفونی منزل به عنوان یک مکمل برای بهداشت شخصی در شرایط کرونایی است. اگر بهداشت شخصی را رعایت کنید ولی منزل را به درستی ضدعفونی نکنید به احتمال زیاد به بیماری کرونا مبتلا خواهید شد. ضدعفونی کردن منزل نکات و دستورالعمل‌هایی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

ضدعفونی‌های روزانه در دوران کرونایی

برخی از وسایل و مکان‌ها در داخل منزل باید به طور روزانه ضدعفونی شوند. ضدعفونی‌های روزانه به شرح زیر است

  • دست‌ها

دست‌ها را به طور مکرر حداقل 30 ثانیه بشویید. شستن دست‌ها به محض ورود به خانه و قبل از تماس با دستگیره‌ها و… از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • تلفن همراه

تلفن همراه به طور مداوم با دست‌ها در تماس است. با استفاده از پدهای الکلی یا الکل و پنبه تلفن همراه را ضدعفونی کنید.

  • دستگیره‌ها و پریزها

دستگیره‌ها و پریزهای برق حتما روزانه ضدعفونی و تمیز شوند. اگر بیمار کرونایی از یک سرویس بهداشتی مشترک با دیگر اعضای خانواده استفاده می‌کند بعد از استفاده، سرویس بهداشتی و دستگیره کاملا ضدعفونی شوند.

  • پیشخوان آشپزخانه

پیشخوان آشپزخانه به علت تماس افراد و کلیه وسایل حتی مواد غذایی یکی از خطرناکترین مکان‌ها برای تجمع ویروس است، حتما روزانه چند بار ضدعفونی شود.

علاوه بر موارد فوق جاکفشی، اسفنج ظرفشویی، کنترل تلویزیون، کارت‌های اعتباری، حمام و سرویس بهداشتی، آسانسور و … باید به طور روزانه ضدعفونی شوند.

مراحل نظافت و ضدعفونی منزل بعد از بیماری کرونا

اگر در منزل یک بیمار کرونایی دارید به احتمال زیاد استرس زیادی برای جلوگیری از انتقال بیماری به دیگر افراد خانواده دارید. حق با شماست، سرعت انتقال این بیماری بسیار زیاد است اما ترسیدن کاری به پیش نمی‌برد. این شما هستید که باید در دوره نقاهت بیمار و پس از اتمام بیماری با نظافت و ضدعفونی منزل محیط را پاکسازی کرده و یه یک محل امن و عاری از هرگونه ویروس تبدیل کنید. برای پاکسازی منزل بعد از بیماری کرونا اقدامات زیر را انجام دهید.

  1. قبل از انجام هر کاری و استفاده از هر نوع ضدعفونی کننده، ابتدا باید محیط خانه کاملا تمیز شود. یعنی جارو و گردگیری به طور کامل انجام شود. هیچ جایی دارای گرد و غبار نباشد. با استفاده از یک دستمال مرطوب می‌توانید به جنگ گردوغبار بروید.
  2. پس از پیروزی بر گرد و غبار باید ضدعفونی را شروع کنید. وسایل برقی را نمی‌توان شست و شو داد و باید به وسیله الکل 70 درصد و یک دستمال نخی آنها را تمیز کنید.
  3. برای سطوح از یک ضدعفونی کننده مناسب سطوح استفاده کنید. تمام سطوح مانند اپن آشپزخانه، میز توالت، میز کار و… را باید ضدعفونی کنید. دقت نمایید که برای هر سطح از ضدعفونی کننده مناسب استفاده کنید.
  4. لباس‌های بیماران کرونایی را باید در کیسه در بسته نگهداری کنید و در لباسشویی با داغ‌ترین درجه حرارت آنها را بشویید و در نور مستقیم آفتاب خشک و اتو کنید.
  5. ظروف بیماران کرونایی را باید از ابتدای بیماری جدا می‌گذاشتید. پس از بهبود بیمار ظروف را با استفاده مایع سفید کننده کاملا ضدعفونی کنید.
  6. سرویس بهداشتی و حمام را با جرم گیر شسته و سپس ضدعفونی کنید.
  7. اتاقی که بیمار کرونایی قرنطینه شده است باید با دقت بیشتری ضدعفونی شود. پرده‌ها را با آب در دمای 60 الی 70 درجه بشویید و سپس اتو کنید.
  8. در مورد شستشوی ملحفه بیماران کرونایی حتما دقت کنید و قبل از تماس دست با آنها دستکش بپوشید. سپس با داغ ترین درجه حرارت آب در لباسشویی بشویید. ملافه‌ها حتما پس از خشک شدن اتو شوند.
  9. پس از نظافت و ضدعفونی خانه، مشاعات نیز باید به طور کامل ضدعفونی شوند. تصور میکنم به تنهایی از پس این کار برنیای، پس به فکر نیروی کمکی باشید.

همانطور که خواندید نظافت و ضدعفونی منزل پس از بیماری کرونا کاری زمان‌بر و سخت است. قطعا یک نفر به تنهایی نمی‌تواند آن را انجام دهد. خوشبختانه شرکت خدماتی نظافت پلاک با داشتن نیروهایی که در کار نظافت متخصص هستند، می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای شما باشد. نگران نباشید تنها نیستید، در هر زمان که قصد انجام تمیزکاری را دارید نیروهای پلاک که پلاکیار نامیده می‌شوند، آماده ارائه خدمات هستند. برای درخواست نیروی نظافتچی از شرکت پلاک از طریق آدرس اینترنتی www.pelak.com وارد سایت شوید. گزینه نظافت منزل را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه نظافت می‌توانید مشخص کنید که نیاز به نظافتچی خانم دارید یا آقا، سپس آدرس را وارد کنید و زمان حضور پلاکیار در محل را مشخص کنید. نیروهای شرکت پلاک در زمان انتخابی شما در محل حاضر می‌شوند. خیالتان راحت باشد از آنجائیکه که تمیزکاری و ضدعفونی پس از بیماری کرونا یک کار تخصصی است، تمام موارد ضدعفونی سطوح و… برای پلاکیاران توضیح داده شده است.

این روزها بیماری کرونا جولان می‌دهد. در بیشتر خانواده‌ها حداقل یک نفر به بیماری کرونا مبتلا شده است.کمک به بیمار و نگهداری از او کاری سخت و طاقت فرسا است. قطعا برای ضدعفونی منزل بعد از بهبودی بیمار نیاز به یک فرد متخصص دارید تا کاملا با اصول تمیزکاری آشنا باشد. نظافت و ضدعفونی منزل بعد از بیماری کرونا را به پلاکیاران شرکت خدماتی نظافت پلاک بسپارید و با آرامش به کارهایتان برسید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.