علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی از مشکلاتی بوده که ممکن است هنگام استفاده از ماشین لباسشویی به آن برخورد کنید. ما مواردی را برای شما توضیح می دهیم تا اگر حین کار برایتان مشکلی پیش آمد و در این مورد سر رشته ای داشتید به راحتی آن را حل کنید و اگر که در این مورد اطلاعاتی ندارید با نمایندگی لباسشویی تماس بگیرید.

 

 

حل مشکل گرم نکردن مایکروفر

 

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

 

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

اتصال دهنده بین موتور و درایو

برای نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی اولین موردی را که باید بررسی کنید همین قطعه است. بعضی از لباسشویی ها برای اینکه برق را از موتور انتقال دهند از یک درایو مستقیم به همراه موتور دوتایی استفاده می کنند. آن سوکتی که وصل کننده بین درایو موتور و انتقال می باشد از دو تا چنگال پلاستیکی که بین آن ها اتصالی لاستیکی برقرار است تشکیل شده، یک چنگال با شفت موتور درایو و یکی با شفت ورودی اتصال دارد.

شفت موتور چرخیده و اتصالی که ما بین دیسک های درایو وجود دارد را جذب کرده تا مانع شکسته شدن آن ها شود. اگر به طرز صحیحی از لباسشویی استفاده نکنید باعث می شود به این اتصال لاستیکی آسیب ببیند و صدای دیگ لباسشویی بلند شود و در نهایت دیگ ماشین لباسشویی نچرخد. برای اینکه به درایو دسترسی داشته باشید ابتدا برق لباسشویی را قطع و اطرافش را آزاد کنید.

 

قفل نشدن درب لباسشویی

قفل نشدن درب لباسشویی باعث می شود که دیگ لباسشویی نچرخد. چون این قفل با سیستم ایمنی که بر روی ماشین لباسشویی نصب می شود در ارتباط است و در صورت بسته شدن درب لباسشویی، ماشین شروع به کار می کند.
قفل، نوعی سوئیچ است که هنگامی که درب لباسشویی بسته شد به تایمر اجازه کار می دهد و در صورتی که در بسته نشود هیچ فرمانی به تایمر مبنی بر کار کردن داده نمی شود. در ماشین لباسشویی های جدید صفحه ای دیجیتالی وجود دارد که اگر خطایی وجود داشته باشد کد آن نمایش داده می شود و به شما می گوید قفل ایراد دارد، در صورتی که با باز و بسته شدن در باز هم خطا می داد یعنی اینکه در باید عوض شود.

 

موتور متحرک

در بعضی از لباسشویی هایی که درب آن ها از جلو می باشد برای قفل در موتور محرک به کار برده می شود. با شروع یک چرخش جریانی به موتور محرک وارد شده و در قفل می شود. اگر این موتور مشکلی داشته باشد در قفل نمی شود و لباسشویی کار نمی کند. برای اینکه مطمئن شوید مشکل از موتور محرک است یا نه آن را با اهم سنج بررسی کنید. مقاومت بین 1500-1900 نشان دهنده سالم بودن موتور محرک می باشد در غیر این صورت باید آن را تعمیر کنید.

 

سوئیچ در لباسشویی

سوئیچی که برای درب لباسشویی استفاده شده یک ایمنی برای جلوگیری از باز شدن در هنگام کار کردن موتور می باشد. اگر این سوئیچ به خوبی کار نکند موتور نیز کار نمی کند و در نتیجه دیگ لباسشویی هم نمی چرخد. جای سوئیچ قسمت پائینی صفحه می باشد.
در لباسشویی یک پین دارد که هنگام بسته بودن در باعث فعال شدن سوئیچ می شود. از فعال شدن سوئیچ و سالم بودن اجزای دیگر مطمئن شوید. فعال شدن سوئیچ و اینکه هیچ عملکردی نشان از این ندارد که موتور کار کند به علت خراب بودن سوئیچ است. برای این کار برق را قطع کنید و سیم هایی که به سوئیچ وصل شده را جدا کرده و به وسیله یک اهم سنج سوئیچ را چک کنید.
دقت کنید که سوئیچ را دور نیندازید و مثل اول آن را وصل کنید. چون اگر این سوئیچ نباشد باعث صدمه دیدن لباسشویی می شود.

 

بلبرینگ دیگ لباسشویی

در اکثر ماشین های لباسشویی که درب از جلو دارند بلبرینگ به عنوان اتصال بین موتور درایو و ظرف شستشو می باشد. گاهی اوقت داغ شدن بیش از حد و ساییدن بلبرینگ موجب می شود که دیگ ماشین لباسشویی نچرخد. در هنگام درست کردن بلبرینگ از کار کردن درست تسمه های لباسشویی مطمئن شوید.
ماشین هایی لباسشویی که درب از جلو دارند یک گیره انتقال دارند آن را بررسی کنید که آیا در جهت چرخشی و کششی کار می کند و مانعی بین حرکت همزن و ظرف شستشو وجود ندارد چون ممکن است باعث اختلال در کارکرد دیگ لباسشویی شود.
و آخرین مورد قبل از اینکه بلبرینگ را تعمیر کنید با دست دیگ را چرخانده و اگر احساس کردید مانعی وجود دارد و یا به راحتی نمی چرخد شروع به تعمیر آن کنید.
برای خرید دیگ لباسشویی از تعمیرگاه های مجاز و مطمئن آن را تهیه کنید چون هم از کیفیت و ضمانت آن و هم از قیمت دیگ خیالتان راحت است.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.