علت گرم نکردن مایکروفر

مشکلات متعددی می‌تواند به عنوان دلیل گرم نکردن مواد غذایی در مایکروفر در نظر گرفته شوند. از میان مشکلات گرم نشدن غذا در مایکروفرمی‌توان به طورعمده به ایرادات احتمالی زیر اشاره کرد.

 

 

عیب یابی یخچال های سامسونگ

 

علت گرم نکردن مایکروفر

 

علت گرم نکردن مایکروفر

 

• سوختن دیود

دیود توان خروجی ترانسفورماتورA/C را به D/C تبدیل می کند و ولتاژ تقریبا ۵۰۰۰ ولت را دو برابر می کند. این ولتاژ بالا باعث قدرت دادن به مگنترون برای حرارت دادن مواد غذایی می شود. اگر دیود سوخته باشد مگنترون ولتاژ کافی برای کار کردن را دریافت نکرده و مانع کار کردن مایکروفر خواهد شد. زمانی که دیود نتواند این کار را انجام دهد مشخص است که سوخته است. پس وضعیت دیود را بررسی کنید . اگر دیود سوخته بود آن را تعویض نمایید. اگر بررسی دیود بی نتیجه شد آن را با یک مولتی متربا یک باتری ۹ ولت، آزمایش کنید و یا یک باتری ۹ ولت را به صورت سری با دیود قرار دهید.( اخطار : مایکروفر می تواند هزاران ولت برق را در خازن های ولتاژ ذخیره کند حتی پس از اینکه مایکروفر خاموش شده باشد. با توجه به ولتاژ جریان بالا و احتمال وقوع شوک الکتریکی، تعویض قطعات الکترونیکی در مایکروفر بسیار خطرناک است. پس بهتر است تعمیر مایکروفر خود را بدست یه یکتعمیرکار مایکروفر باتجربه بسپارید تا دیود را جایگزین کند) همچنین اگربررسی دیود غیر قابل انعطاف باشد، در حالی که دیود روی بورد یا درون محفظه اش است از آن تست بوق یا همان تست اتصال کوتاه بگیرید، اگر صدای بوق شنیده شد دیود خراب می باشد.

• درست عمل نکردن سوئیچ درب

اغلب مایکروفرها دارای سه یا چهار سوئیچ درب هستند. هنگامی که درب مایکروفر بسته می شود سوئیچ های درب به ترتیب عمل می کنند تا اطمینان حاصل شود که درب به درستی بسته شده است. اگر هر کدام از سوئیچ های درب نتواند کار خود را به درستی انجام دهد مایکروفر شروع به کار نخواهد کرد و یا گرم نمی شود. برای آزمایش اینکه آیا یکی از سوئیچ های درب خراب است، از یک مولتی متر برای چک کردن هر یک از سوئیچ ها برای اتصال آنها استفاده کنید. اگر هر کدام از سوئیچ های درب اتصال نداد آن را تعویض کنید.

• سوختن مگنترون

مگنترون با استفاده از ولتاژبالا ، ولتاژ D/C را برای تولید فرکانس در مایکروفر جهت طبخ غذا آماده می کند. اگر مگنترون سوخته باشد مایکروفر گرم نخواهد شد. مگنترون قابل تعمیر نیست و اگر سوخته باشد باید آن را جایگزین نمایید.

• خازن های ولتاژ معیوب باشد

علت گرم نکردن مایکروفر می تواند از درست عمل نکردن خازن های ولتاژ باشد.عملکرد خازن های ولتاژ همراه با دیود های ولتاژ به این صورت است که خروجی ترانسفورماتور را به ولتاژ D/C تبدیل کرده و ولتاژ خروجی را دو برابر می کند. اگر خازن سوخته باشد کل مدار های ولتاژ عمل نخواهد کرد و گرما نخواهد داشت. برای تعیین اینکه آیا خازن های ولتاژ معیوب است از خازن سنج برای تست خازن استفاده کنید.

• خرابی ترانس های ولتاژ

مایکروفر یک ولتاژ بسیار بالایی تولید می کند تا آنتن مگنترون انرژی برای پخت مواد غذایی را منتشر کند. هنگامی که ترانس های ولتاژ خراب شود ، معمولا یک قوس الکتریکی ایجاد می کند و باعث بوی سوختگی می شود.

• سالم نبودن فیوز حرارتی

فیوز حرارتی مایکروفر اگر بیش از حد گرم شود باعث قطعی برق در مایکروفر می شود . برای تعیین اینکه آیا فیوز حرارتی سالم است از یک مولتی متر برای آزمایش اتصال آن استفاده کنید. اگر فیوز اتصال نداد آن را تعویض نمایید. فیوز حرارتی را نمی توان تنظیم مجدد کرد و اگر تغییر حالت داده بود باید تعویض گردد.

 

• ترموسوئیچ

ترموسوئیچ در صورتی که بیش از حد گرم شود مانع رسیدن برق به مایکروفر می شود. اگر مایکروفر نمی تواند شروع به کار کند و یا حرارت دهد ترموسوئیچ باید تعویض گردد. برای تعیین اینکه آیا ترموسوئیچ سالم است از یک مولتی متر برای آزمایش اتصال آن استفاده کنید. اگر ترموسوئیچ اتصال ندارد آن را جایگزین نمایید.

• خرابی در برد اصلی مایکروفر

برد کنترل ممکن است خراب شود ولی این مورد بسیار به ندرت اتفاق می افتد. قبل از تعویض برد اصلی مایکروفر ، تمامی قطعات معمول دیگر را چک کنید. اگر مشخص شد که تمام اجزای دیگر به درستی کار می کند برد کنترل را تعویض کنید.

همچنین گرم نکردن مایکروفر میتواند به دلیل مسائل نه چندان سخت و پیچیده ای باشد ؛ به طور مثال : استفاده از مایکروفر در ساعات پیک مصرف که افت انرژی می باشد ، حجم غذا زیادتر از ظرفیت مایکروفر باشد ، غذایی که قصد گرم کردن آن را داریم چرب باشد ویا غذاهایی چرب یا مایعاتی همچون شیر را بدون هم زدن برای گرم کردن درون مایکروفر قرار دهیم و همچنین شاید به دلیل چسبیدن بخشی از غذاها به دیواره های مایکروفر و کثیف شدن آنها باشد.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.