مزیت شستشو خودرو با بخار

تمیزکردن با بخار به طور ویژه یکی از بهترین و محبوبترین روش ها برای تمیز کردن ماشین شما به شیوه‌ای سازگار با محیط زیست است. این شامل تمیز کردن سطح خارجی و داخلی خودرو (در اصطلاح روشویی و توشویی) است . کارواش بخار باعث می شود خودرو شما ظاهر جدیدی داشته باشد و همه اینها بدون استفاده از مواد شیمایی که می تواند به سلامت انسان و مخصوصا بچه ها و خردسالان آسیب بزند انجام می شود. کارواش بخار آب بسیار کمتری نیاز دارد و براحتی میتواند اجزای مختلف ماشین را با مقدار اندک آب تمیز نماید. بنابراین با تمیز کردن به وسیله بخار حتی نگران باقی ماندن رطوبت و آب در مناطق مختلف حساس خودرو مانند اجزای الکتریکی از جمله سیستم صوتی یا GPS نباشید.

 

 

کارواش نانو چیست؟

 

مزیت شستشو خودرو با بخار

 

مزیت شستشو خودرو با بخار

 

• مصرف آب بسیار پایین تر
کارواش بخار به نسبت کارواش سنتی مصرف آب بسیار پایین تری دارد. به عنوان مثال در عمل روشویی خودرو اگر از آب تحت فشار استفاده نماییم برای انجام مراحل مختلف شستشو (خیس کردن، کف شویی و آب کشی) بطور میانگین ۳۰ لیتر آب مورد نیاز است.
• عدم وجود پس آب و نیاز نداشتن به حفر چاه
کارواش بخار دارای پس آب بسیار کمی است به همین دلیل برای فاضلاب آن نیاز به حفر چاه نمی‌باشد. در حقیقت یکی از مشکلات اصلی کارواش سنتی ایجاد گل و لای و فاضلاب در محوطه کارواش و دفع این فاضلاب می‌باشد. اما کارواش بخار به هیچ عنوان این مشکل را ندارد.
• عدم نیاز به مواد شوینده شیمیایی
دمای بخار بسیار بالاتر از آب جوش و در حدود ۱۶۰ درجه سانتی گراد است .دمای بالای بخار آب براحتی لکه های حاصل از مواد آلی و جرم قرار گرفته بر روی بدنه خودرو را در خود حل می نماید.
• خاصیت براق کنندگی بدنه خودرو
یک مزیت شستشوی خودرو با بخار که بسیار مورد توجه صاحبان خودروهای لوکس و گران قیمت قرار گرفته براق شدن فوق العاده بدنه خودرو بعد از شستشو با بخار است. با توجه به اینکه مولکول های بخار می توانند بصورت نانو متری عمل نظافت را انجام دهند شستشو با بخار باعث جلای بسیار بالای خودرو خواهد شد. همچنین بخار می تواند خش و رنگ ناشی از تصادف را روی بدنه خودرو براحتی تمیز نماید.
• ضدعفونی و پاک کنندگی بالا
توشویی خودرو با بخار باعث حذف باکتری ها و میکروب کشی داخل خودرو می شود. دمای بالای بخار و نفوذ نانومتری آن بخوبی هرگونه باکتری و میکروب را از بین می برد و قطعات داخلی خودرو بخوبی میکروب زدایی و گند زدایی خواهند شد.
نکته قابل توجه این است که برای انجام عمل میکروب کشی و گندزدایی هیچگونه ماده ضدعفونی کننده مورد نیاز نمی باشد.
• مناسب برای شستشوی داخل خودرو
در عمل توشویی خودرو هیچ کدام از روشهای کارواش مزیت شستشو با بخار را ندارد. بخار رطوبت بسیار کمی بر روی سطح مورد شستشو باقی می گذارد . به همین دلیل بعد از انجام عملیات نظافت به سرعت داخل خودرو اعم از صندلی ها ، روکش های پارچه ای و چرمی خشک شده و خودرو قابل استفاده است در حالی که در روش های سنتی رطوبت زیادی در این قسمت ها باقی می ماند و مدت زمان زیادی برای خشک شدن مورد نیاز است.
• مناسب شستشوی قطعات الکترونیکی
فنی ترین مزیت شستشوی خودرو با بخار وجود آب و رطوبت بسیار پایین در بخار خشک است. قطعات الکترونیکی داخل خودرو و قرار گرفته در قسمت موتور همیشه یکی از مشکلات کارواش داران برای انجام عمل توشویی و موتورشویی خودرو بوده است. این قطعات به رطوب آب حساس هستند و خیس شدن آنها ممکن است باعث عملکرد بد و حتی خرابی آنها شود. در کارواش سنتی برای موتورشویی خودرو قطعات الکترونیکی را با نایلون می پوشانند تا خیس نشود . اما بخار خشک با توجه به رطوبت بسیار کمی که دارد به این قسمتها کمترین آسیب را می رساند و بلافاصله بعد از در معرض هوا قرار گرفتن خشک خواهد شد.
• شستشوی منافذ و قسمتهای غیر قابل دسترس
در شستشوی خودرو همیشه قسمتهای کوچک و منافذ مانند دریچه کولر، لای دستگیره، بین صندلیها، اطراف چراغ خودرو و … به سختی تمیز می شوند. اما در شستشوی با بخار بدلیل حالت گازی بخار آب، براحتی در کلیه منافذ نفوذ کرده و با دمای بالایی که دارد بخوبی آنها را تمیز می نماید.
• از بین بردن بوی بد داخل خودرو
کشیدن سیگار توسط سرنشینان خودرو، ماندن مواد غذایی و وجود حیوانات خانگی داخل خودرو و عواملی از این دست ممکن است باعث ایجاد بوی نامطبوعی شود که خوشایند بسیاری از افراد نیست. بخار خاصیت حل نمودن هرگونه مواد عالی باقی مانده بر روی خودرو دارد و بدین وسیله همه نوع کثیفی را براحتی و بطور کامل از بین می برد. در نتیجه بوی بد داخل خودرو با شستشوی بوسیله بخار بطور کامل از بین می رود. این مزیت شستشوی خودرو با بخار در هیچکدام از روش های دیگر کارواش وجود ندارد.
• کاهش تعداد کارگر مورد نیاز
در کارواش های سنتی معمولا یک یا دو کارگر به شست و شوی خودرو و دو کارگر به خشک کاری آن می پردازند، در حالی که در کارواش بخار یک کارگر برای هر خودرو کافی است.همچنین در بعضی کارواش های دارای بخار ثابت، همزمان چندین ماشین را بخارشویی میکنند.
موتورشویی به وسیله ی بخار :
یکی از دلایل برتری کارواش بخار استفاده از آن در موتورشویی است . موتورشویی خودرو کار بسیار تخصصی است . در صورت عدم آشنایی با نحوه شستشوی موتور ممکن است برخی قسمتها آسیب دیده و خراب شوند .
معمولا پس از گذشت مدتی از استفاده خودرو سطح موتور پر از چربی و گرد و خاک خواهد شد . مسلما بخار داغ که با نرمی و ملایمت میتواند به قسمتهای مختلف موتور نفوذ پیدا کند بهترین روش شستشوی موتور خودرو است. بخار حرارت بالاتر از آب داغ ، لطافت بیشتر از آب پرفشار و نفوذ پذیری بیشتری از روشهای دستی دارد بنابراین می تواند همه قسمتهای غیرقابل نفوذ را بخوبی تمیز نماید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.