هنگ کردن گوشی سامسونگ و روش های رفع آن

هر شخصی حداقل یک بار با مشکل هنگی گوشی هوشمند خود و یا کند شدن آن مواجه شده است، یک مشکل آزار‌دهنده و وقت گیر که حسابی شما را به دردسر می اندازد. کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ به ویژه گوشی های میان رده این برند ممکن است بارها با مشکل هنگی و یا کند شدن سرعت مواجه شوند. در ادامه این مقاله دلایل هنگ کردن گوشی سامسونگ و روش های رفع آن را به شما توضیح دهیم.

 

آیا قرار دادن باتری گوشی در یخچال راهکار شارژ است؟

 

مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و روش های رفع آن

 

هنگ کردن گوشی سامسونگ

پاکسازی حافظه کش (Cache) گوشی سامسونگ

یکی از مهم ترین دلایل کاهش سرعت گوشی سامسونگ و هنگ کردن موقتی آن پر شدن حافظه کش است. با پاکسازی حافظه کش گوشی سامسونگ در بخش تنظیمات سرعت گوشی شما به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. برای پاکسازی حافظه کش گوشی سامسونگ باید وارد قسمت Storage در تنظیمات شوید و پس از انتخاب گزینه Cached Data بر روی OK لمس کنید.

دانلود اپلیکیشن ها از Google Play Store

برنامه Google Play Store یک منبع شناخته شده و مطمئن برای دانلود اپلیکیشن های مورد نیاز گوشی سامسونگ شما است. پس سعی کنید اپلیکیشن های گوشی خود را فقط از این منبع دانلود کنید. Google Play Store با میلیون ها اپلیکیشن رایگان می تواند نیاز های نرم افزاری شما را تامین کند و شما نیازی به نصب نرم افزار از منابع ناشناس و غیر ایمن ندارید. علاوه بر این، اپلیکیشن هایی که از Google Play Store دانلود می کنید به صورت اتوماتیک و ایمن به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت می شوند.

حتما آنتی ویروس قوی نصب کنید

حتما بر روی گوشی اندرویدی خود آنتی ویروس نصب کنید و همواره آنها بروز کنید تا باگ های امنیتی و حفره های احتمالی برای نفوذ خرابکاران را مسدود کنید. باگ های امنیتی گوشی شما ممکن است باعث نفوذ هکر ها و همچنین کند شدن سرعت عملکرد گوشی شما شوند. از Google Play Store برای نصب آنتی ویروس مطمئن و مناسب گوشی خود استفاده کنید. از بهترین آنتی ویروس های گوگل استور برای گوشی‌های اندرویدی می توان به Avast Mobile Security، نسخه 2018 آنتی ویروس Avira Antivirus Security، آنتی ویروس Bitdefender Antivirus Free و… اشاره کرد.

 

ذخیره اپلیکیشن ها در حافظه داخلی گوشی

در برخی مواقع علت کند شدن سرعت گوشی سامسونگ شما می توانید به ذخیره سازی اپلیکیشن ها در حافظه خارجی مرتبط باشد برای رفع این مشکل می توانید به راحتی از طریق تنظیمات گوشی، ذخیره سازی اپلیکیشن ها را به حافظه داخلی گوشی خود منتقل کنید. برای این کار باید به قسمت Storage در بخش تنظیمات بروید و پس از آن وارد بخش Apps شوید و با انتخاب اپلیکیشن مورد نظر خود، آن را از طریق گزینه Move to internal storage به خافظه داخلی منتقل کنید.
اما برخی مواقع انتقال اپلیکیشن ها به حافظه داخلی نه تنها به افزایش سرعت گوشی کمک نمی کند بلکه باعث کاهش بیشتر سرعت و هنگی بیشتر گوشی می شود، آن هم زمانی است که حافظه گوشی شما در حال پر شدن باشد در این صورت فضای کافی برای اجرای برنامه ها وجود نخواهد داشت و در نتیجه اپلیکیشن ها دیر اجرا می شوند و یا بعد از اجرا بسیار کند می شوند و عملکرد گوشی پایین می آید. در این شرایط یکی از بهترین راه ها برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده از ذخیره سازی ابری است. Cloud Storage یا ذخیره سازی ابری بهترین گزینه برای ذخیره ی اطلاعاتی است که در حال حاظر به آن ها نیازی ندارید اما در آینده به آن ها نیاز پیدا می کنید و باید در دسترس باشند. با این اقدام شما می توانید بخش بزرگی از فضای حافظه داخلی و یا خارجی خود را آزاد کنید و عملکرد گوشی خود را بالا ببرید.

اپلیکیشن هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند را ببندید

زمانی که شما از یک اپلیکیشن خارج می شوید و به صفحه Home گوشی خود باز‌می‌گردید در واقع اجرای اپلیکیشن متوقف نشده و درپس زمینه در حال اجرا است. برای توقف کامل این اپلیکیشن ها و آزاد کردن فضای حافظه داخلی گوشی خود به بخش tabs به پایین گوشی خود بروید و اپلیکیشن های بلا استفاده را ببنید.

پاک کردن اپلیکیشن های غیر ضروری

شما نیز حتما بر روی گوشی خود اپلیکیشن های سنگین و یا غیر ضروری نصب کرده اید که سرعت عملکرد گوشی شما را کاهش داده است. همان طور که می دانید اپلیکیشن های جالب بسیاری در گوگل استور و یا منابع دیگر وجود دارند که علاقه مند به نصب آن ها هستید اما به یاد داشته باشید که برخی از این اپلیکیشن ها غیر ضروری هستند و ممکن است مدت ها آن را اجرا نکنید. این اپلیکیشن های غیر ضروری پردازنده گوشی شما را درگیر می کنند و بخش قابل توجهی از حافظه گوشی شما را اشغال می کنند. پس بهتر است برنامه های سنگین و غیر کاربردی را از گوشی خود پاک کنید تا فضای بیشتری به سایر اپلیکیشن ها بدهید و همچنین سرعت گوشی خود را افزایش دهید.

ریست فکتوری کردن گوشی

البته این راه حل هیچ وقت پیشنهاد نمی شود چون با این اقدام تمام داده ها، فایل ها، مخاطبان و یادداشت های شما پاک می شود و اصطلاحا گوشی به تنظیمات کارخانه باز می گردد. این روش در واقع آخرین گزینه برای پاکسازی اطلاعات غیر ضروری و فایل های نا‌‌خواسته مرورگر ها و اپلیکیشن ها است.

روش های جلوگیری از هنگ کردن گوشی سامسونگ

یکی از بهترین روش های جلوگیری از هنگ کردن گوشی، خرید گوشی های سامسونگ با رم ظرفیت بالا و پردازنده قدرتمند است. با خرید این گوشی ها تا حدودی نگرانی شما بابت پر شدن حافظه و یا کاهش سرعت گوشی پس از مدتی استفاده کاهش می یابد و می توانید با خیالی راحت تر اپلیکیشن های مورد نظر خود را نصب کنید بدون اینکه از کاهش عملکرد رم گوشی خود گله داشته باشید. همواره برنامه های در حال اجرا در پس زمینه را بررسی کنید و برنامه های بلا استفاده را ببنید. مورد مهم دیگر این است که حافظه رم گوشی شما همیشه باید حداقل 40 درصد فضای خالی داشته باشد تا با مشکل کاهش سرعت و هنگ کردن گوشی مواجه نشوید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.