نحوه شست و شوی بدنه خودرو با کارواش نانو و یا کارواش بدون آب

کارواش نانو و یا کارواش بدون آب جدیدترین متد شست و شوی خودرو است؛ در کارواش نانو نیازی به استفاده از آب وجود ندارد و این بزرگترین مزیت کارواش نانو به نسبت روش های پیشین شست و شوی خودرو است؛ در ادامه به توضیج نحوه شست و شوی خودرو با استفاده از کارواش نانو می پردازیم.پیشتر کارواش نانو و مزیت های آن در مقایسه با روش های پیشین شست و شوی خودرو را برایتان توضیج دادیم؛ اما نحوه کار یک کارواش نانو به چه صورتی است؛ چگونه ممکن است گرد و غبار، گل و لای و لکه های نقش بسته بر روی بدنه خودرو را بدون استفاده از قطره ای آب پاک کرد؟

آشنایی با مواد شوینده مورد استفاده در کارواش نانو

مواد شوینده نانو می تواند در ابعاد نانو به سطح بدنه و سطوح داخلی مانند داشبورد، تو دری ها و … خودرو نفوذ کرده و باعث از بین رفتن چسبندگی موجود میان لکه، کثیفی ها و سطح شود؛ مواد شست و شوی مورد استفاده در کارواش نانو این جرم و کثیفی ها را در خود حل کرده و با ایجاد رشته های به هم پیوسته ای از این کثیفی ها آنها را به الیاف دستمال و یا پارچه منتقل می کنند.

در نتیجه با استفاده از سرویس کارواش نانو، بدنه و نیز سطوح داخلی خودرو بسیار تمیز تر از نتیجه روش های پیشین خواهد بود و لکه های موجود در سطح نانو نیز از روی خودرو پاک خواهند شد؛ علاوه بر این پس از شست و شو به روش نانو و یا کارواش بدون آب، لایه ای نازک از این مواد بر روی سطوح باقی مانده و با ایجاد چسبندکی بالا از سطوح در مقابل کثیف شدن دوباره محافظت خواهند کرد.

نحوه شست و شو در کارواش نانو

در اولین قدم باید مواد شوینده نانو را بر روی سطوح اسپری کرد؛ این عمل باعث جدا شدن آلودگی ها از سطح می شود و به طور همزمان لایه ای بسیار نازک از مواد و ذرات نانو را در زیر سطح لکه و آلودگی ها ایجاد می کند.

در مرحله بعد باید با استفاده از یک حوله و یا دستمال خشک و تمیز، مواد نانو اسپری شده بر روی سطح را تمیز کرد؛ در این مرحله دستمال و یا حوله مذکور تمام آلودگی و کثیفی را به خود جذب می کند.

در مرحله بعد باید با استفاده از حوله و یا دستمال تمیز دیگری مجددا سطوح مورد نظر را تمیز کنید؛ استفاده از حوله دوم باعث پخش شدن مواد نانوی باقی مانده؛ ایجاد توازن در قطر لایه نانوی شکل گرفته بر روی سطح مذکور و نیز براق شدن آن می شود؛ در پایان این مرحله از نتیجه بدست آمده متحیر خواهید شد؛ بدون استفاده از حتی یک قطره آب سطوح داخلی و خارجی خودرو به قدری تمیز می شوند که با استفاده از روش های پیشین شست و شو و استفاده از کارواش های سنتی ممکت نخواهد یود.

یکی دیگر از مهم ترین مزایای استفاده از کارواش نانو چند منظوره بودن مواد مورد استفاده در آنهاست؛ این مواد علاوه بر شویندگی خاصیت واکس را نیز دارند؛ بدین ترتیب پس از شست و شوی خودرو با استفاده از کارواش نانو سطوح داخلی و خارجی خودرو علاوه بر نظافت، درخشندگی خاصی پیدا می کنند.

لایه نازک شکل گرفته بر روی سطوح نظافت شده با استفاده از کارواش نانو در مقابل کثیف شدن دوباره و نقش بستن لکه و آلودگی ها بر روی سطح مقاومت داشته باعث می شوند تا خودروی شما دیرتر کثیف شود.

خواص لایه نانویی شکل گرفته بر روی سطوح در کارواش نانو و یا کارواش بدون آب

  1. باعث لیز شدن سطوح داخلی و خارجی خودرو می شوند به طوری که وقتی در خالت سکون گرد و غباری بر روی سطوح بنشیند؛ اکثر آنها پس از حرکت خودرو و با نیروی جریان هوا از روی سطح جابجا و پاک خواهند شد.
  2. باعث ایجاد خاصیت آب گریزی در رنگ بدنه خودرو می شود؛ این ویژگی سبب می شود که قطره های کوچک باران موجود بر روی سطح بدنه به یکدیگر چسبیده، قطرات بزرگتری را تشکیل دهند و از روی سطح بدنه به سمت پایین جاری شده و کوچکترین اثر و یا لکه ای از آنها باقی نماند.
  3. مواد فعال موجود در مواد شوینده نانو باعث جلوگیری از کدر شدن رنک حودرو در اثر تابش مداوم نور خورشید خواهند شد.
  4. واکس موجود در مواد شوینده مورد استفاده در کارواش بدون آب و یا کارواش نانو باعث درخشندگی رنگ بدنه خودرو و نیز سطوح داخلی خواهند شد؛ واکس های موجود در بازار که در کارواش های سنتی مورد استفاده قرار می گیرند اشباع از مواد سیلیکونی بوده و از طریق چرب کردن سطح باعث درخشندگی می شوند؛ بدیهی است که سطوح چرب گرد و غبار بیشتری را به خود جذب کرده و سریع تر کثیف می شوند و از طرف دیگر مواد سیلیکونی نیز باعث خشک شدن لاستیک خودرو و ایجاد ترک هایی در دیواره های آن خواهند شد؛ واکس موجود در مواد شوینده کارواش نانو هیچکدام ار مشکلات مذکور را به همراه نداشته و بدون ایجاد چربی باعث درخشندگی سطوخ داخلی و خارحی خودرو شما خواهند شد.

پلاک به عنوان اولین و بزرگ ترین پلتفرم خدمات در محل، افتخار خدمت رسانی به شما هم میهنان گرامی را پیدا کرده  و می توانید به منظور نظافت خودروی خود با روش کارواش نانو با صرف کمترین زمان و انرژی از خدمات ما بهره مند شوید.

 

3 Comments
  1. سید علیرضا گلپایگانی says

    آیا امکان تهیه مواد نانو از بازار وجود دارد؟ از کجا میتوان تهیه کرد؟

  2. حشمت says

    سلام من می خوام نماینده شما در شهرستان خودم باشم اطفا تصاویر کار با نانو به صورت فیلم .چگونگی نمایندگی برام ارسال کنید ممنون

  3. آرش says

    با سلام
    برادرم باترکیب چندمواد به یک فرمول شوینده ای راساخته است که در حال حاضر در کارواش خود استفاده میکند وخیلی هم راضی هستند.
    خیلی مشتاق هستم که فیلم ویاجزئیات نانو شما را ببینم

    سپاس فراوان

Leave A Reply

Your email address will not be published.