نحوه صحیح شستن کفش در ماشین لباسشویی

 

شستن کفش در ماشین لباسشویی یکی از روش‌های تحکیم خانواده است! می‌پرسید چرا؟ واضح است! کم‌تر کسی برای مدت طولانی، می‌تواند بوی ناخوشایند پاها و کفش‌های کثیف را تحمل کند.

واقعیت این است که کفش‌های شما رفیق ساعات طولانی کار و فعالیت خارج از منزل هستند.

مخصوصا، کفش‌های راحت و زیبای ورزشی که این روزها استفاده از آن به نوعی ترند محبوب هم تبدیل شده است. اما، این همراهی مداوم، مشکلاتی نظیر عرق کردن و بو گرفتن پاها و آلوده و کثیف شدن کفش‌ها را به‌دنبال دارد. به‌خاطر داشته باشید، برای مراقبت از سلامت، رعایت نظافت و حفاظت از اعصاب و روان افراد خانواده، شست‌وشوی مرتب کفش‌ها توصیه می‌شود!

شستن کفش در ماشین لباسشویی

کفش‌های ورزشی یا کتانی‌های کثیف و بو گرفته شما به سادگی می‌توانند تمیز، خوش‌بو و درخشان شوند. پیش از شستن کفش در ماشین لباسشویی، لازم است برخی پیش‌نیازها را رعایت کنید:

  • بندها و کفی‌های طبی را از کفش خارج کنید. این اجزاء باید به‌صورت جداگانه در ماشین لباسشویی شسته شوند.
  • با استفاده از یک برس نرم و خشک، گرد و خاک کفش‌ها را تمیز کنید.
  • برای شست‌وشوی کفش از صابون لباسشویی یا مواد شوینده طبیعی استفاده کنید. شوینده‌های مایع و پودر لباسشویی حاوی مقادیر قابل توجهی مواد شیمیایی هستند. این مواد، کفش‌ها را فرسوده می‌کنند.
  • یک فنجان آب را در ظرف مناسبی بریزید. یک قالب صابون لباسشویی را بردارید و به اندازه یک قاشق غذاخوری از آن را رنده کنید. حالا، صابون رنده شده را به آب اضافه کرده و خوب هم بزنید.
  • یک مسواک تمیز را به آب و صابون آغشته کرده و سطح کفش خود را به خوبی تمیز کنید. در این مرحله، لازم است کلیه لکه‌ها را با دقت پاکیزه کنید.
  • حالا، برای تمیز کردن آثار و بقایای صابون، کفش‌های خود را زیر شیر آب بگیرید.

مراحل شستن کفش در ماشین لباسشویی

برای شستن کفش در ماشین لباسشویی، لازم است ابتدا برچسب آن را به خوبی بررسی کنید و از امکان شست‌وشو به این روش، اطمینان یابید. مراحل مختلف انجام این کار به قرار زیر است:

کفش‌های خود را در کیسه پارچه‌ای بنددار قرار دهید

امروزه، کیسه‌های توری لباسشویی در اغلب خرده‌فروشی‌ها موجود هستند. به‌جای این کیسه‌ها از یک جفت روبالشتی هم می‌توانید استفاده کنید؛ البته این به شرطی است که برای جلوگیری از بیرون آمدن کفش‌ها، بالای روبالشتی را گره بزنید. با انجام این کار از کفش‌های خود در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کنید.

 برای محافظت از کفش، بهتر است آن را به تنهایی در ماشین لباسشویی نیاندازید.

برای این کار، می‌توانید از یک یا دو حوله بزرگ، قدیمی و ضخیم حمام استفاده کنید. در طول شست‌وشو، ممکن است حوله‌های ظریف، سفید و نو آسیب دیده و مندرس شوند.

دور ماشین لباسشویی را کم کنید.

برای شستن کفش، کفی‌ها و بندها باید دور ماشین را کم کنید. چرخش با دور عادی یا تند، ممکن است به کفش آسیب بزند.

ماشین لباسشویی را روی شستشو با آب سرد تنظیم کنید

شست‌وشو با آب گرم، ممکن است چسب به کار رفته در کفش را از بین برده و به آن صدمه بزند.

در مراحل پایانی شست‌وشو از مایع نرم کننده استفاده نکنید

همیشه، بخشی از نرم کننده روی کفش باقی می‌ماند و جذب خاک و آلودگی را به حداکثر می‌رساند.

خشک کردن کفش

برای خشک کردن کفش، لازم است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • کفش‌، بندها و کفی‌ها را در فضای باز و در معرض جریان هوا قرار دهید تا به خوبی خشک شوند.
  • کفش‌ها را زیر نور مستقیم خورشید رها نکنید. تابش مستقیم آفتاب، سطح کفش را خشک و فرسوده می‌کند.
  • خشک شدن کفش، ممکن است 24 ساعت طول بکشد.
  • برای کمک به خشک شدن کفش، می‌توانید چند برگ روزنامه را مچاله کرده و داخل آن‌ها قرار دهید. کاغذ روزنامه، رطوبت داخل کفش را جذب کرده و روند کار را تسریع می‌کند.
  • لازم است تا خشک شدن کامل کفش‌ها منتظر بمانید. پوشیدن کفش نمناک برای سلامت پای شما زیان‌آور است. یه علاوه، انجام این کار موجب بو گرفتن کفش و پاها خواهد شد.
  • با استفاده از یک مسواک تمیز، مقداری جوش شیرین را روی کفی‌ها مالیده و اجازه دهید تا خشک شود.
  • پس از خشک شدن کفی کفش، می‌توانید با کمک یک مسواک یا برس تمیز، جوش شیرین را پاک کنید.
  • استفاده از خشک‌کن به کفش‌ها صدمه می‌زند. بنابراین، آن‌ها را هرگز با این روش خشک نکنید.

سخن آخر

به خاطر داشته باشید، شستن کفش در ماشین لباسشویی، مختص کفش‌های ورزشی و کتانی است. پاکیزه کردن کفش‌های چرمی، پاشنه‌دار، چکمه‌ها و بوت‌ها با روش‌های دیگری انجام می‌شود. در واقع، استفاده مستقیم از آب و صابون، چرم را خشک و تخریب می‌کند. برای داشتن پاهایی خوشبو، می‌توانید هر چند ماه یک بار کفش‌های خود را با دقت شست‌وشو دهید. البته استفاده از خدمات خشکشویی پلاک بهترین و ساده‌ترین روش برای داشتن کفش‌هایی تمیز و سالم است.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.