نشانه‌های وجود موش در خانه

وجود موش در خانه به علت آلودگی این حیوان امری بسیار آزاردهنده است و همه افراد از آن متنفر هستند. برای همه ما اتفاق افتاده است که گاهی موش‌های آلوده از راه فاضلاب یا حتی از محیط بیرون به داخل خانه ما راه پیدا کرده باشند. موش‌ها به خاطر جثه کوچکی که دارند به راحتی می‌توانند از هر منفذ و سوراخی به داخل خانه راه پیدا کنند و شما ابتدا با صداهای غیرعادی خصوصا شب موقع خواب که همه‌جا ساکت است متوجه حضور این جانور مزاحم در خانه خواهید شد. در ادامه با ما همراه باشید تا با یکدیگر نشانه‌های وجود موش در خانه را مرور کنیم.

نشانه‌های وجود موش در خانه

نشانه‌های وجود موش در خانه

حضور موش در خانه می‌تواند باعث آلودگی کل فضای خانه شما شود زیرا این موجود کوچک ناقل عوامل بیماریزای گسترده‌ای است که می‌تواند سلامت همه افراد خانواده را به مخاطره بیاندازد.
وجود موش در خانه علاوه بر آسیب‌رساندن به فرش ، مبلمان ، سیم‌ها و کتابها می‌تواند باعث انتشار بیماریهای خطرناکی از جمله طاعون ، تیفوس ، شاگاس و تب‌های خونریزی دهنده شود که همگی بیماریهای خطرناکی برای انسان محسوب می‌شوند.

بعلاوه‌ موش‌ حین رفت و آمد روزانه در خانه حدود ۴۵ تا ۲۵۰ فضله و ۱۰ تا ۲۰ میلی لیتر ادرار و چند صد مو از خود به جای می‌گذارند که به تنهایی برای آلوده‌کردن کل محیط کافی است زیرا این مواد عامل انتقال بسیاری از ویروسها ، باکتریها ، اسپیروکتها ، و ریکنزیا و قارچهای بیماریزا برای انسان هستند.
موش‎ها خصوصا در فصول سرد وارد خانه می‌شوند. هوای سرد بیرون و کمبود مواد خوراکی نسبت به فصول گرم باعث می‌شود این جانوران به سمت مکان‌های گرم حرکت کنند و چون به راحتی قادر هستند از سطوح مختلف بالا بروند گاهی اوقات تا طبقات بالای آپارتمان‌ها نیز پیش می‌روند.
مکان‌های تاریک پشت کابینت و سقف‌های کاذب مکان‌های مطلوب موش‌ها هستند زیرا دسترسی افراد به این مکان‌ها محدود است و حتی دیده شده موش‌ها در این مکان‌ها برای خودشان لانه درست می‌کنند.

اولین نشانه وجود موش در خانه علاوه بر سر و صدای غیر عادی خانه در شب‌ها که حاصل جست و خیز موش برای پیداکردن موادغذایی است ، وجود فضله‌های موش در گوشه و کنار منزل است زیرا این حیوان موذی طی 24 ساعت حدود 70 عدد فضله از خود به جای می‌گذارند.

خوردگی روی اشیاء از نشانه‌های وجود موش در خانه است

از مهمترین نشانه‌های حضور موش در خانه خوردگی و جویدگی‌هایی است که روی اشیاء و بسته‌های موادغذایی خصوصا در آشپزخانه قابل مشاهده‌است. موش‌ها به جویدن اشیاء مختلف، چوب مبلمان و حتی سیم‌های برق عادت دارند بنابراین با یافتن این نشانه در هرکجای خانه می‌توانید مطمئن شوید که موش‌ وارد منزل شما شده‌است.
شما از آثار جویدگی حتی می‎توانید نوع موش را تشخیص دهید زیرا جای دندان‌های موش صحرایی بزرگ‌تر از موش‌های دیگر است.

بوی بد از نشانه‌های وجود موش در خانه است

حیوانات خانگی مانند سگ و گربه در صورت وجود موش در خانه بوی آنرا حس کرده و معمولا بیشتر حوالی محلی پرسه می‌زنند که این موجودات موذی پنهان شده‌اند. اگر شما متوجه شده‌اید حیوان خانگی شما به جاهایی علاقمند شده‌است که تاکنون به آنجا سر نمی‌زد مطمئن باشید که خبرایی هست و با یک چراغ قوه محل‌های مخفی آن حوالی را بررسی کنید چون به احتمال زیاد موش در آن قسمت‌ها پنهان شده‌است.

ردپاها از نشانه‌های وجود موش در خانه است

موش‌ها موقع حرکت در نواحی مختلف خانه که اکثرا در شب صورت می‌گیرد ردپاهایی از خود به جای می‌گذارند که توسط بلک لایت یا نور فلاش از زاویه روبرو قابل تشخیص است. علاوه بر این شما می‌توانید در نقاط مختلف خانه لکه‌های حاصل از ادرار و همچنین مدفوع حیوان را ببینید که نشان می‌دهد در خانه شما موش هست.
اگر با دیدن این موارد بازهم از حضور موش در خانه خودتان مطمئن نیستید ، می‌توانید از یک ترفند ساده استفاده کنید مثلا لایه نازکی از آرد یا پودر بچه را در محل مشکوک بریزید قطعا صبح روز بد ردپای موش را روی آن پیدا خواهید کرد.

یافتن لانه از نشانه‌های وجود موش در خانه است

اگر در محلی از خانه خرده کاغذ و گیاهان خشک و پارچه‌های پاره‌شده پیدا کردید، بدانید که مهمان ناخوانده خانه شما برای خودش در پی ساختن لانه است و از نشانه‌های مهم حضور موش در خانه ، پیداکردن این مواد در جاهای تاریک است.

وجود صداهایی در سقف و دیوارهای خانه

از نشانه‌های وجود موش در خانه شنیدن صدای خش‌خش از دیوارها و سقف است خصوصا اگر سقف کاذب باشد و بین دیوارها به دلایل مختلف فاصله وجود داشته باشد، بهترین جا برای پنهان شدن موش‌ها است. شدت این صداها خصوصا شب‌ها که این جوندگان موذی فعال هستند بیشتر خواهد بود.
البته شنیدن مداوم این صداها حتی در طول روز می‌تواند نشان دهد که این جانوران در آن قسمت از خانه گیر افتاده‌اند و تلاش می‌کنند از آن فضا خارج شوند.

نشانه‎های وجود موش در حیاط خانه

معمولا جوندگان عاشق لانه‌سازی و تغذیه در ضایعاتی هستند که در گوشه حیاط جمع شده‌اند. برای جلوگیری از این مسئله آشغال‌های حیاط را در سطح زباله بریزید و هرچه زودتر زباله‌ها را از منزل دور کنید تا باعث جذب جوندگان نشوند.

نشانه‌هایی برای تشخیص تعداد موش‌های موجود در خانه

اگر فقط شاهد فعالیت شبانه جوندگان هستید و در روز اثری از آنها نمی‌بینید، این امر نشان می‌دهد که تعداد موش‌های موجود در خانه شما کم است و به راحتی با استفاده از تله و طعمه می‌توانید از شر آنها خلاص شوید اما اگر در طول روز هم نشانه‌های حضور موش در خانه را ببنید ، نشان می‌دهد که با جمعیت بزرگی روبرو هستید که باید سریعا به فکر کنترل آن باشید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.