روش‌های نظافت و جرم‌گیری ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی به علت ماهیت کاری که انجام می‌دهد در معرض آلودگی‌ها و تجمع جرم و رسوب قرار دارد. از طرفی چون نظافت فضای شستشوی ظروف در سلامتی افراد استفاده کننده بسیار موثر است، ماشین ظرفشویی باید مرتب تمیز و جرم‌گیری شود. برای این کار می‌توانید از جرم‌گیرهای آماده یا روش‌های موثر خانگی استفاده کنید. در این پست از مجله پلاک روش‌ها و نکات جرم‌گیری ماشین ظرفشویی را به شما آموزش می‌دهیم.

 

خرابی ماشین لباسشویی با 7 اشتباه رایج

 

جرم گیری ماشین ظرفشویی

 

جرم‌گیری اجزای ماشین ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی فیلتری دارند که معمولا به محل تجمع ذرات غذا، رسوبات آب و مواد شوینده و آلودگی‌ها تبدیل می‌شود. دستگاه را خاموش کنید و از برق بکشید. سپس فیلتر را باز کنید و بیرون بیاورید و کاملا بشویید و تمیز کنید.

سپس نوبت تمیز کردن فضای داخلی دستگاه است. برای این کار از آب گرم با دمای حدود 50 درجه و یک دستمال مناسب مثل دستمال‌های میکروفایبر استفاده کنید و فضای زیر و اطراف قفسه‌ها و به‌خصوص اطراف محل تخلیه را کاملا تمیز کنید.

اجزای جداشدنی ظرفشویی مانند قفسه‌ها و محفظه‌ها را خارج کنید و جداگانه بشویید. لوله‌های تخلیه یکی از محل‌های تجمع باقی‌مانده غذا و رسوبات هستند و باید مرتب تمیز شوند. همچنین لوله آبی که پایین قفسه اول وجود دارد را مرتب چک و تمیز کنید. در غیراین‌صورت مواد باقی‌مانده فاسد می‌شوند و باعث پوسیدگی و گرفتگی لوله می‌شوند و به‌علاوه بوی بد ایجاد می‌کنند.

رسوبات موجود در آب مثل آهک و دیگر مواد معدنی روی بدنه داخلی و روزنه‌های آب‌پاش‌های دستگاه جمع می‌شود و موجب کدر شدن اجزای ماشین و ظروفی که در آن می‌شوییم می‌شود و در درازمدت روزنه‌ها و فیلتر ماشین ظرفشویی را مسدود می‌کنند. برای حل این مشکل می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید و این رسوب‌ها را به‌کلی از بین ببرید.

 

جرم‌گیری ماشین ظرفشویی با جرم‌گیرهای آماده

اگر می‌خواهید از جرم‌گیرهای آماده استفاده کنید حتما به برند، تاریخ مصرف و هماهنگی محصول با دستگاه‌تان توجه کنید. این محصولات معمولا به سه شکل پودری، ژله‌ای و مایع در بازار موجوداند. هنگام استفاده روی بسته را بخوانید و به مقدار شوینده‌ای که باید استفاده شود توجه کنید تا به دستگاه شما آسیبی وارد نشود.

جرم‌گیر را به مقدار مناسب در محفظه مخصوص شوینده بریزید و دستگاه را روی بالاترین درجه روشن کنید. پس از اینکه دور شستشو تمام شد یک بار دیگر دستگاه را روشن کنید تا آثار مواد جرم‌گیر پاک شود و به ظروف آسیبی وارد نشود.

هنگام جرم‌گیری نباید در ماشین ظرف یا مواد ظرفشویی وجود داشته باشد.

 

جرم‌گیری ماشین ظرفشویی با سرکه سفید

سرکه سفید احتمالا بهترین ماده برای نظافت و جرم‌گیری ماشین ظرفشویی است. از سرکه سفید می‌توانید برای جرم‌گیری فضای داخلی، فیلتر، روزنه‌ها و لوله‌های دستگاه استفاده کنید.

همچنین می‌توانید به جای مواد جرم‌گیر شیمیایی از سرکه سفید استفاده کنید. برای این کار هر چند هفته یک بار یک لیوان را نصفه تا دو سوم با سرکه سفید پر کنید و در ماشین ظرفشویی قرار دهید. ماشین را روی شستشوی معمولی با آب گرم روشن کنید تا به‌راحتی جرم‌زدایی شود.

روش دیگر این است که نصف لیوان سرکه را در قفسه بالایی قرار دهید و در قسمت پایینی 2 یا 3 قاشق جوش شیرین بپاشید. دستگاه را روشن کنید و روی شستشوی معمولی با آب گرم قرار دهید.

جرم‌گیری ماشین ظرفشویی کار دشواری نیست اما در نهایت اگر انجام آن برای‌تان سخت است و نگرانی آسیب وارد کردن به دستگاه را دارید می‌توانید از متخصصین این کار کمک بگیرید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.