نکاتی برای صفرشویی داخل ماشین

صفرشویی داخل ماشین به مجموعه عملیات شستشوی اجزاء داخل ماشین از جمله صندلی‌ها ، داشبورد و سقف گفته می‌شود. صفرشویی ماشین یکی از کارهای واجبی است که باعث می‌شود خودروی شما مثل روز اول تمیز و زیبا شود. البته اکثر افراد فقط صفرشویی خارج ماشین را برای اینکار ترجیح می‌دهند اما باید بدانید که صفرشویی داخل ماشین نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث از بین رفتن بوهای نامطبوع داخل خودرو شده و آلودگی های حاصل از تماس دست و بدن با داخل خودرو را از بین برده و احساس بسیار خوشایندی را در شما تداعی خواهد کرد. با پلاک همراه باشید.

نکاتی برای صفرشویی داخل ماشین

نکاتی برای صفرشویی داخل ماشین

صفرشویی داخل ماشین شامل تمیزکردن همه قسمت‌های داخل ماشین حتی داخل داشبورد و تمیزکردن سقف ماشین است. در داخل ماشین مواد مختلفی از جمله چرم ، پلاستیک و پارچه‌های خاص مورد استفاده قرار گرفته‌است که هر قسمت موقع صفرشویی با توجه به جنس ماده با شوینده خاصی تمیز خواهد شد.

اولین کاری که باید برای صفرشویی داخل ماشین انجام داد تعیین جنس مواد بکاررفته در داخل خودرو است تا با انتخاب صحیح شوینده علاوه بر تمیزی از آسیب‌رسیدن به خودرو جلوگیری شود. این مسئله به خصوص در خودروهای لوکس حائزاهمیت است که مواد خاصی در داخل ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراحل صفرشویی داخل ماشین

شستشوی کف خودرو

برای صفرشویی داخل ماشین ابتدا کثیف‌ترین قسمت خودرو یعنی کف خودرو را باید تمیز کرد. کف خودرو دو بخش دارد یکی کفپوش‏های بالایی که به راحتی جدا ‌می‌شوند و دیگری موکت کف خودرو است که معمولا آلودگی کفش‌ها و خوراکی‌ها از کفپوش‌ها گذشته و به این قسمت سرایت می‌کند.

صفرشویی داخل ماشین برای کف ماشین به این ترتیب صورت می‌گیرد که ابتدا موکت کف خودرو با جاروبرقی تمیز شده و با مواد شوینده شسته می‌شود. سپس کفپوش‌ها با مواد شوینده شسته‌شده و با اسپری‌های مخصوص واکس زده می‌شوند تا گرد و خاک کمتری جذب کنند.

شستشو و تمیزکردن صندلی‌ها

پس از تمیزکردن کف خودرو که بیشترین آلودگی را دارد نوبت به صندلی‌های خودرو می‌رسد که در رتبه بعدی قرار دارند. برای صفرشویی این قسمت ابتدا روکش صندلی‌ها جداشده و با توجه به جنس روکش با مواد شوینده مناسب شسسته می‌شوند. در صورتیکه جنس روکش پارچه‌ای باشد می‌توان با بخارشو آنرا تمیز کرد و اگر جنس روکش صندلی خودروی شما چرمی باشد برای صفرشویی آن از مواد شوینده ضعیف و واکس مخصوص چرم استفاده می‌شود.

درکل کار صفرشویی صندلی‌ها با تمیزکردن دکمه‌ها ، اجزاء کمربند و ضمائم آن با فرچه‌های مخصوص و دستمال‌های نرم آغشته به مواد شوینده به پایان می‌رسد.

صفرشویی قطعات داشبورد ماشین

شکل داشبورد خودروهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و می‌توان گفت طراحی داشبورد و مواد بکاررفته در آن نشانگر کیفیت و دقت صرف‌شده برای ساخت اتاق داخلی خودرو است. همانطور که برای صندلی‌ها ذکر شد برای صفرشویی داشبورد نیز بهتر است از ابتدا از جنس آن آگاه شویم تا از مواد شوینده مناسب برای تمیزکردن آن استفاده کنیم.

به‌عنوان ‌مثال اگر داشبورد خودرویی چوبی است برای تمیزکردن آن نمی‌توان از مواد شوینده استفاده کرد و می‌توان خیلی راحت با یک دستمال نرم و سپس استفاده از واکس چوب آنرا تمیز کرد.

برای تمیزکردن شیارهای داشبورد هم راهکار دیگری وجود دارد. برای انجام این کار باید از گوش پاک‌کن استفاده کنید. خیلی راحت گوش پاک‌کن را به مایع تمیزکننده موردنظر آغشته کرده و کل شیارهای ریز را تمیز کنید. برای شیارهای بزرگتر می‌توانید از فورچه استفاده کنید.

پس از این مرحله با جاروبرقی تمام قطعات داشبورد را تمیز می‌کنیم تا آشغال‌ها و خرده‌ریزهای روی این قسمت تمیز شوند. سپس با دستمال و یک مایع شوینده ضعیف داشبورد را تمیز کرده و سپس برای جلا بخشیدن به این قسمت مهم خودرو از واکس مخصوص داشبورد استفاده کنید.

صفرشویی سقف ماشین

شاید با خودتان فکر کنید که سقف خودرو نیاز به تمیزکردن ندارد چون معمولا تماس بدن با سقف بسیار کم است. اما شایان ذکر است که سقف خودرو در معرض آلودگی با دود سیگار و جریان هوای گرم است که اگر دقت کنید می‌توانید رد این آلودگیها را روی سقف خودرو مشاهده کنید.

از آنجاییکه این آلودگیها به نحوی بر سلامتی ما تاثیرگذار هستند و بوی آنها هم می‌تواند آزاردهنده باشد پس لزوم صفرشویی سقف نیز مشخص می‌شود.

سقف خودرو جنس‌های مختلفی دارد ، می‌تواند از جنس موکت یا جیر باشد که بر اساس جنس ماده بکار رفته در آن مانند صندلی‌ها با مایع شوینده یا بخارشو مورد شستشو قرار می‌گیرد. علاوه‌براین اگر اتومبیل دارای سانروف، مونروف و یا سقف پاناروما است باید این قسمت‌ها را با شیشه پاک‌کن تمیز کرد و آلودگیهای شیارها و درزهای این قسمت را نیز با گوش پاک‌کن و فرچه تمیز کرد.

آخرین نکته‌ای که باید در صفرشویی ماشین انجام دهید

بوی خوش داخل ماشین برای همه دلپذیر است و قطعا با یک رایحه خوش زیبایی ماشین بیشتر می‌شود. البته تمیزشدن صندلی‌ها و سقف ماشین خودبخود باعث خوشبوشدن فضای داخل ماشین خواهد شد ولی در هرصورت می‌توانید با استفاده از خوشبوکننده‌های فانوسی ، آویز ، ادکلنی صفرشویی داخل ماشین را تکمیل کنید و از رایجه داخل ماشین و همچنین تمیزی آن لذت ببرید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.