نکات مهم در برگزاری جشن نامزدی

دوران نامزدی پس از خواستگاری و رضایت دو طرف برای ازدواج است. برای نامزدی هیچ سند و نوشته ای وجود ندارد و فقط یک تعهد بین طرفین است. هر خانواده دارای آداب و رسوم نامزدی مربوط به خود است. جشن نامزدی ممکن است مراسمی کوچک با تعداد مهمان کم یا یک جشن بزرگ با مهمان های زیاد باشد. بستگی به رسم و رسوم و سلیقه فرد دارد که چگونه جشن خود را برگزار کند.

 

نکات تشریفات مراسم عروسی

 

نکات مهم در برگزاری جشن نامزدی

 

نکات مهم در برگزاری جشن نامزدی

 

مراسم نامزدی را چه زمانی باید بگیریم؟

در صورتی که جشن نامزدی شما خانوادگی و با تعداد مهمان های کم باشد می توان همان روز رسمی شدن نامزدی، مراسم نامزدی بگیرید. ولی اگر مهمان های زیادی برای مراسم دعوت دارید حدود ۳ ماه بعد از رسمی شدن نامزدی مراسم بگیرید تا بتوانید به همه کارهای مراسم بدون استرس برسید.

 

هزینه مراسم نامزدی

در اکثر استان های کشور هزینه های جشن نامزدی را خانواده عروس تقبل می نمایند ولی ممکن است در بعضی از خانواده ها هزینه های مراسم را داماد پرداخت کند. معمولا هزینه لباس عروس، ماشین عروس، آتلیه و آرایشگاه را داماد پرداخت می کند.

 

مکان برگزاری جشن نامزدی

انتخاب مکان برگزاری جشن نامزدی کاملا شخصی بوده که بر حسب سلیقه می توان در منزل، تالار، باغ یا هتل مراسم را گرفت. ولی اگر منزلتان در برابر تعداد مهمان ها ظرفیت کمتری دارد بهتر است از گرفتن جشن نامزدی در منزل صرف نظر کنید.
در صورتی که مراسم نامزدی را در خانه می‌گیرید باید به یک سری نکات دقت کنید که در پایین ذکر شده است:

ابتدا باید منزلتان را تمیز و مرتب نموده و بر حسب تعداد افراد میز و صندلی سفارش دهید.
اگر آشنایی داشته باشید که در برگزار کردن مراسم نامزدی کمک تان کند بهتر است که مراسم را در منزل بگیرید تا پولی که قرار است برای مکان نامزدی هزینه کنید پس انداز شود.
برای دکوراسیون بهتر است سفره نامزدی را که شامل قرآن، نقل و نبات، شمع، گل، جعبه انگشتر و کیک است را عروس و داماد انتخاب کرده ولی می توانند از دیگران هم کمک بگیرند. همچنین روی میزی که برای شام انتخاب کرده اید از گل و شمع استفاده کنید تا مراسم شما رمانتیک تر شود.

 

پذیرایی جشن نامزدی

در صورتی که قصد دارید پذیرایی شما (غذا و نوشیدنی) به صورت سلف سرویس باشد باید فضای خانه طوری باشد که بتوان یک میز بزرگ را در آن جای داد.

 

عکاسی

مراسم نامزدی جزو رخداد های به یاد ماندنی برای عروس و داماد است که باید به صورت کامل ثبت شود؛ بنابراین فیلمبردار و عکاسی را انتخاب نمایید که کارهایش به سلیقه شخصی خود و نامزدتان نزدیک باشد. از یکی از آشناهایتان بخواهید که با دوربین از رقص دو نفره، شوخی خود و نامزدتان، سوتی های خنده دار شما و دیگر سوژه های داغ جشن نامزدی عکس بگیرد. می توان برای سرگرم نمودن مهمان ها در مراسم نامزدی از ارکستر، شعبده بازی، آتش بازی و کمدین کمک گرفت.

تشکر و قدردانی
در آخر از افرادی که به شما در بر پا کردن مراسم نامزدی کمک کرده اند با دادن کادو های کوچک تشکر کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.