روش‌های از بین بردن تار عنکبوت

از آن‌جایی که بسیاری از افراد از آرخنوفوبیا رنج می‌برند، خلاص شدن از شر تار عنکبوت می‌تواند ترسناک باشد. خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که می‌توان بدون تعجب و ترس، تارهای عنکبوت را از گوشه و کنار پاک کرد. برای از بین بردن تارهای خارج از خانه می‌توانید از جارو برقی برای از بین بردن منزل و سفید کننده و آب استفاده کنید. در ادامه قصد داریم بهترین روش برای از بین بردن تار عنکبوت را به شما آموزش دهیم با پلاک همراه باشید.

 

از بین بردن تار عنکبوت با وسایل خانه

۱- در طول تمیز کردن روزانه مراقب شبکه‌ها باشید. تار عنکبوت را باید همان لحظه که می‌بینید از بین ببرید. اگر این کار را نکنید می‌تواند به عنکبوت‌ها کمک کند تا در خانه شما ساکن شوند. همان‌طور که در حال تمیز کردن روزمره خود هستید، مراقب شبکه‌های تار عنکبوت باشید. هر شبکه‌ای را که می‌بینید یادداشت کنید تا بعداً تمیز شود.

۲- با استفاده از مکش جارو برقی شبکه‌ها را بردارید. بهترین روش برای از بین بردن تار عنکبوت استفاده از خلا ساده است. استفاده از جارو شارژی دستی آسان‌ترین روش است. با این حال، اگر جارو شارژی دستی ندارید، می‌توانید از خود جارو برقی نیز استفاده کنید.

  • کافی است از جارو برقی یا جارو شارژی دستی استفاده کنید تا هر شبکه‌ای را که می‌بینید مکش کنید. اگر شبکه‌ها گیر کرده باشند، ممکن است مجبور شوید چندین بار از روی آن منطقه عبور کنید.
  • اگر روی مبلمان یا پرده‌ها تار عنکبوتی مشاهده کردید، روی آن‌ها را جارو برقی بکشید. سپس، از یک غلتک پرزدار برای پاک کردن بقیه تکه‌های تار عنکبوت استفاده کنید.
  • حتما زیر مبلمان را بررسی کنید. برخی از انواع عنکبوت‌ها ممکن است در مناطق تاریک، تار ایجاد کنند. هفته‌ای یک بار، کاناپه‌ها، صندلی‌ها، میزها و سایر مبلمان خود را جابه‌جا کنید تا آن‌جا را از نظر وجود تار عنکبوت بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه شبکه تار عنکبوت، با استفاده از جارو برقی آن‌ها را بگیرید.

۳- از یک گردگیر نرم با دستگیره برای مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است استفاده کنید. ممکن است دست‌یابی به برخی از مکان‌ها با جارو برقی دشوار باشد. هر گوشه یا قسمتی که با مکش جارو برقی نمی‌توانید به آن برسید، با استفاده از یک گردگیر نرم و دسته دار قابل تمیز شدن است. اگر گردگیر ندارید، از یک نوار لاستیکی برای محکم نگه داشتن یک جوراب قدیمی در انتهای چوب حیاط یا خط‌کش استفاده کنید. سپس می‌توانید از این ابزار برای از بین بردن شبکه‌های تار عنکبوت استفاده کنید.

۴- از نوار چسب و غلتک رنگی در سقف‌های سوراخ دار استفاده کنید. تمیز کردن سقف‌های سوراخ دار که به آن سقف‌های ذرت بو داده نیز می‌گویند، دشوار است. از بین بردن تار عنکبوت روی این نوع سقف‌ها ناامیدکننده است. استفاده از نوار چسب می‌تواند ترفند خوبی باشد. یک غلتک رنگی معمولی بردارید و نوار چسب را به دور آن بپیچید، در حالی که طرف چسبنده نوار رو به بیرون است. سپس، برای از بین بردن تار عنکبوت این سقف، غلتک چسب‌دار را روی سقف لکه‌دار خود بچرخانید. ممکن است لازم باشد چند بار این کار را تکرار کنید تا شبکه تار عنکبوت کاملاً پاک شود.

۵- صفحه‌ها و پنجره‌ها را اسپری کنید. عنکبوت‌ها اغلب در گوشه پنجره‌ها، تار ایجاد می‌کنند و بین صفحه و پنجره مستقر می‌شوند. اگر می‌خواهید تار عنکبوت را از این مکان‌ها بردارید، دستورالعمل‌هایی را که اغلب برای تمیز کردن پنجره‌های قدیمی استفاده می‌شود دنبال کنید. پنجره و صفحه را با آب اسپری کنید. می‌توانید از شلنگ یا بطری اسپری استفاده کنید.

  • اگر از بیرون آب‌پاشی می‌کنید، می‌توان یک شیلنگ را به یک نازل اسپری، متصل کرد و به پنجره پاشید. با هدف گرفتن تار عنکبوت، می‌توانید به داخل صفحه اسپری کنید. اگر از داخل منزل می‌خواهید آب‌پاشی کنید، فقط از یک بطری اسپری استاندارد استفاده کنید.
  • صفحه را برداشته و از یک بطری اسپری کوچک‌تر برای از بین بردن تار عنکبوت باقی مانده استفاده کنید. بعد از آن، پنجره‌ها را با وسایل تمیز کننده انتخابی خود تمیز کنید. می‌توانید از اسپری‌های پنجره‌ای که از فروشگاه محلی خریداری می‌کنید استفاده کنید یا به راحتی از آب و صابون استفاده کنید. پنجره را کاملا تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که باقی مانده تار عنکبوت را پاک کرده‌اید.
  • برای جلوگیری از تکرار مجدد، صفحه‌هایی را که ترک و پارگی دارند تعویض کنید. با این کار ورود عنکبوت‌ها به خانه شما متوقف می‌شود.

۶- نقاط صعب‌العبور منزل خود را از نظر وجود شبکه تار عنکبوت دوباره بررسی کنید. از گوشه و کنار خانه خود عبور کنید. تار عنکبوت یا آلودگی را در این مکان‌ها دوباره بررسی کنید. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که عنکبوت‌های سمی خطرناک دارد، باید مطمئن شوید که خانه شما بدون تار عنکبوت است. بهترین راه پیشگیری از آلودگی عنکبوت، اقدام قبل از شروع زندگی آن‌ها در منزل شما است.

 

از بین بردن تار عنکبوت با کمک سفید کننده

۱- مخلوطی از سفید کننده و آب تهیه کنید. برای رفع تار عنکبوت می‌توانید از ترکیب سفید کننده و آب نیز استفاده کنید. بهتر است این محلول برای تخم‌ها و عنکبوت‌های زنده استفاده شود تا تار عنکبوت. با این کار از شر تخم‌های عنکبوت خلاص می‌شوید و عنکبوت‌هایی که هنوز در آن‌ها زندگی می‌کنند را از بین می‌برد.

  • می‌توانید سفید کننده را از یک فروشگاه محلی یا به صورت آنلاین خریداری کنید. اطمینان حاصل کنید که هرگونه دستورالعمل ارائه شده را قبل از استفاده را بخوانید. همیشه سفید کننده را با آب به میزان توصیه شده روی ظرف رقیق کنید. برای بیشتر خانه‌ها، یک گالن سفید کننده تمام آن‌چه شما نیاز دارید است.
  • اگر از بیرون سفید کننده می‌پاشید، باید نوعی سم‌پاش سفید کننده خریداری کنید. این کار را می‌توانید به‌صورت آنلاین یا خرید از فروشگاه محلی انجام دهید. همچنین ممکن است به یک شلنگ یا نازل اسپری قابل تنظیم نیاز داشته باشید.
  • اگر در داخل خانه خود از سفید کننده استفاده می‌کنید، ممکن است یک سم‌پاش بزرگ نیروی زیادی داشته باشد. پس به‌جای سم‌پاش می‌توانید سفید کننده و آب را در یک بطری کوچک اسپری دستی مخلوط کنید. هنگام دست زدن به مواد سفید کننده حتما از دستکش محافظ استفاده کنید. چون مواد سفید کننده می‌تواند برای پوست خورنده باشد.
  • همیشه سفید کننده را با آب ولرم یا سرد و مخلوط کنید زیرا مخلوط کردن آن با آب گرم باعث آزاد شدن گاز مضر کلر می‌شود. هرگز سفید کننده را با سایر مواد شیمیایی خانگی مخلوط نکنید.

۲- از خانه خود در برابر تار عنکبوت محافظت کنید. قبل از شروع روند، برای یافتن شبکه دقت کنید. این به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید که در کجا باید اسپری یا شستشو کنید.

  • هنگام سم‌پاشی در بیرون، باید در قسمت‌های 10 تا 15 سانتیمتر مربع اسپری کنید. به دنبال مناطقی باشید که شامل تار عنکبوت هستند و تصمیم بگیرید که چگونه خانه خود را به بخش‌هایی تقسیم کنید.
  • مراقب مواردی مانند وسایل روشنایی بیرونی یا اجزای الکترونیکی خانه خود باشید. باید اطمینان حاصل کنید که با مواد سفید کننده به چنین مناطقی از خانه آسیب نمی‌رسانید. در صورت مشاهده تار در چنین مناطقی، می‌توانید عنکبوت‌ها را با استفاده از برس تمیز کننده به صورت دستی بردارید.

۳- تجهیزات محافظ بپوشید. از آن‌جا که سفید کننده می‌تواند برای پوست و چشم مضر باشد، لازم است قبل از شروع سم‌پاشی، وسایل محافظتی به تن کنید. باید لباس محافظ، عینک و دستکش داشته باشید.

۴- تار عنکبوت را اسپری کنید. سم‌پاش را به سمت مناطق آلوده به تار عنکبوت پمپ کنید. تنظیمات سم‌پاش شما باید به شما اجازه دهد مواد سفید کننده را در جایی بین جریان جامد و غبار ملایم اسپری کنید. بهتر است سم‌پاش را قبل از استفاده در منزل، در پیاده‌رو یا بیرون از خانه امتحان کنید.

  • مقدار قابل توجهی آب و سفید کننده به هر ناحیه‌ای که مشاهده می‌کنید حاوی تخم یا تار است بپاشید. همان‌طور که متوجه شل شدن تارها و شبکه‌ها شدید، یک لایه دیگر از سفید کننده و آب را بپاشید.
  • اگر تارها به سختی گیر کرده‌اند، با استفاده از برس پاک کننده، آن‌ها را به صورت دستی پاک کنید.

۵- مواد سفید کننده باقی مانده را با خیال راحت نگه‌داری کنید. پس از پاشیدن به هر شبکه تار عنکبوتی که در خانه خود پیدا کردید، سفید کننده باقی مانده را با خیال راحت ذخیره کنید. آن را در یک ظرف امن و دور از دسترس کودکان و حیوانات نگه دارید. در دستورالعمل‌های شرکت سازنده باید جزئیاتی در مورد نحوه نگه‌داری یا دفع مواد سفید کننده با خیال راحت ارائه شود.

۶-  داخل تارهای عنکبوت، سفید کننده اسپری کنید. هنگام تمیز کردن با سفید کننده در خانه خود، اطمینان حاصل کنید که سفید کننده پس از پاشیدن آن بر روی تار یا محل آلوده، یک دقیقه بماند. سپس، تار یا کیسه‌های تخم را با حوله پاک کرده و دوباره لایه دیگری از سفید کننده اسپری کنید. بهتر است بعد از استفاده از آن، سفیدکننده خشک شود تا این که محل را با حوله دوباره آلوده کنید.

  • کودکان و حیوانات خانگی را از مناطقی در خانه خود که اخیراً سفید کننده زده‌اید دور کنید.
  • اگر سرگیجه دارید، پنجره‌ها را باز کنید تا تهویه شود.

 

چگونه مانع تشکیل تار عنکبوت شویم؟

۱- اسپری‌ها را امتحان کنید. اگر در خانه خود به وجود عنکبوت دچار هستید، می‌توان اسپری‌های اساسی کشنده عنکبوت را برای درمان آن خریداری کرد. این‌ها معمولاً در خارج از خانه استفاده می‌شوند. با استفاده از این مواد، شما اطراف خانه خود را سمپاشی می‌کنید، همچنین هر گونه ترک یا شکافی که عنکبوت می‌تواند برای ورود به خانه شما استفاده کند.

  • اسپری را از یک فروشگاه بزرگ محلی انتخاب کنید. قبل از خرید، باید از ساخت و ساز اساسی خانه خود اطلاع داشته باشید تا بدانید که چه اسپری‌هایی برای خانه شما بی‌خطر است.
  • در اطراف خانه خود بگردید. دور فونداسیون خانه اسپری بزنید. همچنین، به دنبال ورودی‌های احتمالی عنکبوت باشید. به ترک‌های طاقچه‌های شیشه‌ای و ورودی‌های پارکینگ توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  • مشخصات استفاده ایمن به نوع اسپری شما بستگی دارد. بطری یا بسته باید دستورالعمل‌های ایمنی را ارائه دهد. همیشه قبل از استفاده از اسپری عنکبوتی این موارد را با دقت بخوانید.

۲- از روغن‌های اساسی استفاده کنید. اگر در استفاده از مواد شیمیایی در اطراف خانه خود احتیاط می‌کنید، روغن‌های اساسی می‌توانند به شما کمک کنند. سعی کنید مخلوطی را با استفاده از روغن‌های اساسی ایجاد کنید و ببینید آیا تفاوتی ایجاد می‌شود.

  • عنکبوت‌ها تمایل به طعم روغن‌های اساسی ندارند. می‌توانید روغن‌های اساسی را به صورت آنلاین یا از فروشگاه‌های محلی بهداشت خریداری کنید. برای بهترین اثر، از روغن چریش و روغن درخت چای استفاده کنید.
  • حدود دو قاشق غذاخوری صابون مایع را در آب گرم مخلوط کنید. سپس، 5 قطره روغن درخت چای و یک مثقال روغن چریش اضافه کنید.
  • این مخلوط را در اطراف خانه خود و در مناطقی که متوجه عنکبوت شده‌اید بپاشید. با این حال مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که اسپری را نزدیک کودکان یا حیوانات خانگی نگذارید. روغن درخت چای در صورت بلعیدن می‌تواند مضر باشد.

۳- حشره کش‌ها را جستجو کنید. انواع حشره کش‌ها وجود دارد که می‌توانید برای دفع عنکبوت استفاده کنید. در کنار فروشگاه ابزار محلی خود توقف کرده و گزینه‌های خود را بررسی کنید.

  • اگر در حال درمان ترک و شکاف هستید بهتر است از حشره کش‌های گرد و غبار استفاده کنید. آن‌ها را می‌توان به راحتی در مکان‌های سخت در خانه خود استفاده کرد.
  • حشره کش‌های پودری برای درمان لکه‌ها بهترین عملکرد را دارند. اگر فقط عنکبوت را در چند نقطه از خانه خود دیده اید، یک حشره کش پودری در نظر بگیرید.
  • اگر می‌خواهید در اطراف خانه خود حد و مرزی ایجاد کنید، به دنبال یک حشره کش مایع باشید. آن‌ها معمولاً با آب مخلوط می‌شوند و سپس برای پوشاندن مناطق وسیع اطراف خانه استفاده می شوند.
  • مثل همیشه، اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل‌های ایمنی مربوط به هر کالایی را که خریداری می‌کنید قبل از استفاده، به دقت بررسی کنید.

۴- یک محصول دفع کننده الکترونیکی را امتحان کنید. بسیاری از افراد با استفاده از مواد دافع الکترونیکی احساس راحتی بیشتری می‌کنند زیرا این امر شامل پاشیدن ماده‌ای در منزل شما نیست. محصولات دفع الکترونیکی، امواج الکترومغناطیسی ایجاد می‌کنند که عنکبوت‌ها و سایر آفات را دفع می‌کند. می‌توانید آن‌ها را به صورت آنلاین یا از فروشگاه سخت افزار پیدا کنید. قبل از خرید، بررسی محصولات را با دقت بخوانید، تا مطمئن شوید دستگاه دافع برای اکثر افراد مفید بوده است.

۵- در صورت لزوم از کمک‌های تخصصی استفاده کنید. اگر در منزل خود به‌طور جدی به عنکبوت دچار باشید، ممکن است نتوانید به تنهایی آن را درمان کنید. در این صورت باید یک نابودگر حرفه‌ای استخدام کنید. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که عنکبوت‌های سمی در آن زندگی می‌کنند، باید خصوصاً در این مورد پیشگیری کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.