چند ترفند ساده برای جلوگیری از خرابی تلویزیون LED

یکی از مهمترین دلایل خرابی های تلویزیون ها، عدم استفاده از یک محافظ برق مناسب است. نوسان برق و قطعی های مداوم ، مشکلات بسیاری را به وجود می آورند. نوسان برق در ابتدا به مدار Power صدمه خواهد زد؛ به سادگی هر چه تمام تر! خرابی یک تلویزیون در اثر نوسان برق، به کیفیت قطعات داخلی و طراحی مدار تغذیه آن هم بستگی دارد اما خرابی آنها در اثر نوسان برق، به هر حال اجتناب ناپذیر است. پس با خرید یک محافظ برق و خاموش کردن آن در هر شب، جلوی خرابی های بسیاری، حتی “پنل” را خواهید گرفت. افتادن خط بر روی پنل، دومین ایراد احتمالی در اثر نوسان برق است. در ادامه به چند ترفند ساده برای جلوگیری از خرابی تلویزیون LED می پردازیم.

 

 

روش نصب تلویزیون LCD روی دیوار

 

چند ترفند ساده برای جلوگیری از خرابی تلویزیون LED

 

چند ترفند ساده برای جلوگیری از خرابی تلویزیون LED

 

عدم نگهداری در محیط های پر گرد و غبار، پاکسازی تلویزیون از گرد و غبار، عدم استفاده از مایع های تمیز کننده غیر استاندارد و نصب تلویزیون در مکانی که آفتاب بدان نمی تابد، به سادگی به افزایش طول عمر تلویزیون شما کمک خواهد کرد. یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث خرابی های عجیب در تلویزیون ها شود، استفاده از درگاه USB به عنوان شارژر تجهیزات جانبی نظیر گوشی موبایل است. همچنین قطع ناگهانی رابط HDMI از تلویزیون، در زمانی که تلویزیون روشن است نیز یکی دیگر از عوامل خرابی تلویزیون ها به شما می رود. با استفاده از همین راه حل های ساده، می توانید دوره پریود خرابی تلویزیون های خود را به مدت طولانی به تعویق بیندازید.

 

در حالت استندبای

بخشی از دستگاه فعال است، با استفاده از چند راهی های کلید دار می توانید جریان برق مجموعه لوازم صوتی و تصویری منزل را قطع کرده و همه آنها را از حالت استندبای خارج کنید.

گرما

یکی از عوامل اصلی خرابی قطعات الکترونیکی است. تا آنجا که می توانید دستگاه های خود را خنک نگه دارید. خاموش کردن تلویزیون در فواصل زمانی ۱۰تا ۱۵ دقیقه به ازای هر ۲ ساعت کار ، خاموش کردن تلویزیون در مواقعی که به صورت فعال از آن استفاده نمی کنیم ، کم کردن نور زمینه و یا حداقل تنظیم آن بر اساس نور محیط ، استفاده از تهویه مناسب در اطراف دستگاه ، از راهکارهای مهم در این بخش است.

تمیز کردن تلویزیون

از دستمال خشک و نرم و در صورت مواجهه با لکه های مقاوم از مواد پاک کننده استاندارد استفاده کنید و مواظب باشید که این مواد به هیچ وجه وارد تلویزیون نشود. تعداد زیادی از موارد آبخوردگی که باعث آسیب دیدگی پنل دستگاه می شود در اثر ورود مایعات پاک کننده رسانا به داخل دستگاه اتفاق می افتد.

گران قیمت ترین و در عین حال آسیب پذیر ترین قطعه

در تلویزیون گران قیمت ترین و در عین حال آسیب پذیر ترین قطعه، پنل این دستگاه ها است، با جستجوی ساده در اینترنت و سایت های تعمیر تلویزیون در منزل متوجه می شوید که در عین وجود سختی زیاد در پیدا کردن این قطعه در مدل های مختلف هزینه تعویض در ال ای دی و ال سی دی حدود ۷۰% ارزش تلویزیون است. ضربه و آبخوردگی (که بیشتر در اثر تمیز کردن تلویزیون و یا بازی کودکان اتفاق می افتد) بیشترین علت آسیب دیدگی است.

بخش بک لایت

یکی از بخش های داخلی در led و lcd است که بدلیل توان مصرفی بالاتر نسبت به سایر بخش ها و به موازات آن تولید حرارت بیشتر امکان خرابی بیشتری نسبت به سایر قطعات دارد. از راهکارهای تایید شده توسط متخصصین تعمیرات در جلوگیری از خرابی قطعات این بخش مانند کاهش میزان نور بک لایت و تنظیم آن بر اساس نور محیط و روشن کردن گزینه energy saving استفاده کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.