نحوه شستن شلوار جین

شلوار جین، لباس بسیار محبوب و بخشی حیاتی از کمد لباس بسیاری از افراد است. آن‌ها راحت و همه کاره هستند و می‌توان آن‌ها را با پیراهن، ژاکت و تی‌شرت پوشید. بیشتر شلوارهای جین عمدتا از پنبه ساخته می‌شوند، بنابراین دوام زیادی دارند و با مراقبت مناسب، مدت زیادی دوام می‌آورند. یادگیری اصول شستشوی شلوار جین باعث می‌شود تا سال‌ها ظاهر زیبا و ماندگاری داشته باشند. در ادامه قصد داریم نحوه شستن شلوار جین را به شما آموزش دهیم با پلاک همراه باشید.

شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی

۱- ماشین لباسشویی خود را روی چرخه ملایم یا ظریف تنظیم کنید. برای این‌که شلوار جین شما همان شکل موقع خرید را نداشته باشد، آن را با چرخه آرام بشویید. این کار باعث کاهش ساییدگی و پارگی شلوار جین شما می‌شود تا رنگ و طرح دست نخورده باقی بماند.

  • هنگام شستن شلوار جین خود از یک شوینده ملایم و سازگار با محیط زیست استفاده کنید. هرگز از سفید کننده و مواد شوینده‌ای که سفید کننده دارد استفاده نکنید.
  • برای نرم‌تر شدن شلوار جین خود می‌توانید از نرم کننده ملایم پارچه استفاده کنید.

۲- ماشین لباسشویی را با آب سرد پر کنید. شلوار جین را هرگز در آب گرم نشویید. در هنگام شستن شلوار جین می‌توان از آب ولرم نیز استفاده کرد.

  • آب گرم می‌تواند باعث از بین رفتن رنگ شلوار جین، به‌خصوص شلوار جین تیره شود. آب گرم همچنین می‌تواند پارچه را جمع کند.

۳- شلوار جین خود را از داخل برگردانید. شستن شلوار جین می‌تواند ساینده پارچه‌ها باشد. نه تنها لباس‌ها به یکدیگر مالیده می‌شوند، بلکه مواد شوینده به همراه زیپ، دکمه‌ها و ضربه محکم و ناگهانی برای رنگ و پارچه مضر است.

  • برچسب روی شلوار جین خود را بخوانید تا ببینید آیا نکات خاصی در مورد شلوار جین وجود دارد که باید آن‌ها را دنبال کنید. برخی از شلوارهای جین باید در اولین شستشو به تنهایی شسته شوند، یا به‌ندرت شسته شوند. حتماً از دستورالعمل‌های مراقبت توصیه شده پیروی کنید.

۴- شلوار جین خود را فقط با سایر لباس‌های جین یا لباس‌های با رنگ مشابه در ماشین لباسشویی قرار دهید. یکی از مهم‌ترین عواملی که باید هنگام شستن شلوار جین مورد توجه قرار گیرد، دفعات شستشو است. شستشوی زیاد باعث می‌شود شلوار جین رنگ خود را از دست بدهد یا از بین برود.

  • اگر شلوار جین خود را با شلوار جین یا لباس‌های رنگ روشن‌تری شستشو دهید، می‌توانید همه آن‌ها را در لباسشویی خود رنگ کنید. برای جلوگیری از این اتفاق، تمام شلوار جین‌های هم‌رنگ خود را جداگانه بشویید.

۵- شلوار جین را خشک کنید. شلوار جین خود را در خشک‌کن خشک نکنید. برای جلوگیری از جمع شدن و از بین رفتن رنگ پارچه، از خشک کردن بیش از حد شلوار جین خودداری کنید.

  • اگر می‌خواهید شلوار جین خود را به مدت طولانی در خشک‌کن خشک کنید، آن‌ها را در یک چرخه ظریف و با حرارت کم قرار دهید. لباس‌های جین را در حالی که هنوز کمی مرطوب هستند خارج کنید و بگذارید روی یک قفسه یا یک بند رخت خشک شوند.
  • قبل از قرار دادن شلوار جین روی بند رخت، درزها را برای جلوگیری از جمع شدن، صاف کنید.
  • شلوار جین خود را یک مرتبه در سطح زانو تا کنید و آن‌ها را روی آویز لباس یا قفسه آویزان کنید تا خشک شوند. تا شدن بیش از حد در حین خشک شدن شلوار جین باعث چین و چروک می‌شود.

شستن شلوار جین بدون ماشین لباسشویی

۱- شلوار جین خود را در ظرفشویی یا وان بشویید. شستن جین با دست می‌تواند رنگ‌ها را حفظ کرده و سایش حاصل از عمل سایشی شستشوی ماشین را کاهش دهد.

  • یک وان را با چند سانتی‌متر آب سرد یا ولرم پر کنید. در آن یک ماده شوینده ملایم و نگهدارنده رنگ مخلوط کنید.
  • شلوار جین را به داخل برگردانید، سپس صاف در وان قرار دهید. آن‌ها را مچاله نکنید. بگذارید حدود 45 دقیقه خیس بخورند.
  • آن‌ها را زیر آب بشویید تا آبکشی شوند. آویزان کنید تا خشک شوند.

۲-شلوار جین خود را فقط در صورت لزوم بشویید. بسیاری از افراد، از جمله مدیر عامل شرکت Levi Strauss و طراح Tommy Hilfiger، شستن شلوار جین را فقط چند بار در سال توصیه می‌کنند. شستشو می‌تواند باعث سایش غیرضروری جین شود. البته نباید شلوار جین را به حدی کثیف کند که بتواند با هر لباسی شسته شود.

  • بسیاری از شلوار جین‌های گران قیمت و برند، جین خام هستند، به این معنی که از قبل شسته نشده و کم‌رنگ نشده‌اند و رنگ نیلی نیز تنظیم نشده است. هر روز پوشیدن کمک می‌کند تا جین خام با بدن شما مطابقت پیدا کند و قالب تن شما بشود.
  • شلوار جین که توسط کارخانه سازنده از قبل شسته یا محو شده است را می‌توان با هر وسیله‌ای شست.
  • هر 2 تا 6 ماه یکبار جین را بشویید. بسته به میزان کثیفی، نوع شلوار جین و سلیقه شخصی شما.
  • برنامه شستشوی جین به کاربرد آن‌ها بستگی دارد. از شلوار جینی که در خارج از خانه استفاده می‌شود متفاوت از شلوار جین برندی که برای یک شب مهمانی می‌پوشید، مراقبت می‌شود.

۳- قسمت‌های لکه‌دار را تمیز کنید. به جای ریختن داخل ماشین لباسشویی، از آب و یک پارچه برای از بین بردن هرگونه نشتی روی شلوار جین استفاده کنید.

  • مراقب باشید از چه نوع صابونی برای تمیز کردن نقاط استفاده می‌کنید. اگر رنگ نیلی شما تنظیم نشده باشد، می‌تواند باعث کم‌رنگ شدن در نقطه‌ای که در حال تمیز کردن هستید، بشود و ظاهر شلوار جین شما را بهم بریزد.

۴- در صورت بو گرفتن، آن‌ها را در معرض هوا قرار دهید. اگر سعی می‌کنید شلوار جین خود را مرتبا شستشو ندهید، اما شروع به بو گرفتن کرده است، سعی کنید آن‌ها را حداقل به مدت 24 ساعت روی یک بند رخت یا قفسه لباس بیرون بگذارید.

همچنین می‌توانید از اسپری خوشبو کننده پارچه روی شلوار جین خود استفاده کنید تا بوی آن از بین برود.

۵- شلوار جین خود را فریز کنید. یک ترفند برای افزایش طول عمر شلوار جین شما این است که وقتی شروع به بو گرفتن می‌کند، آن‌ها را منجمد کنید. یک دلیل عمده برای شروع بو گرفتن جین، وجود باکتری‌هایی است که در طی سایش از بدن ما به مواد پارچه جین منتقل می‌شوند. این باکتری‌ها باعث بو می‌شوند. یخ زدن شلوار جین شما می‌تواند درصد زیادی از این باکتری‌ها را از بین ببرد و به کاهش بو کمک کند.

  • می‌توانید شلوار جین را بدون محافظت در فریزر قرار دهید. با این حال، این کار ممکن است باعث شود چیزهایی از فریزر شما به شلوار جین منتقل شود. کیف لباس یا هر پوششی را که هوا می‌تواند در آن جریان پیدا کند (برخلاف کیسه‌های پلاستیکی) امتحان کنید.
  • قبل از پوشیدن شلوار جین اجازه دهید گرم شود.

۶- بدانید چه موقع زمان شستن شلوار جین فرا رسیده است. پوشیدن آن‌ها یک یا دو بار به معنای آن نیست که وقت آن است که آن‌ها را با بقیه لباس‌های خود بشویید. طول عمر شلوار جین بسیار متفاوت است. صبر کنید تا جین در هنگام نشستن شروع به آویزان شدن کند، زانوها کشیده شود یا پارچه در پشت زانو چروک شود و قسمت کمر به‌شدت شل باشد. این جزییات بدان معنی است که زمان آن رسیده است که شلوار جین خود را بشویید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.