بهترین ماشین اسباب کشی را بشناسید

اسباب کشی کار دشواری است که اکثر ما در طول عمرمان آنرا تجربه کرده ایم و این کار سخت تر خواهد بود اگر شما برای بار اول بخواهید اسباب کشی را تجربه کنید. علاوه بر این هرچه وسایل منزل شما بیشتر باشد قطعا جمع کردن آنها برای اسباب کشی دشوارتر بوده و به زمان بیشتری نیاز دارد. برای تسهیل کار اسباب کشی ابتدا باید برای جمع کردن لوازم خانه برنامه ریزی کنید و کارها را به روز آخر موکول نکنید. برای راحت کردن کار خودتان ابتدا لیست لوازمی که به بسته بندی نیاز دارند را تهیه کنید. در ادامه این مطلب به جواب سوال بهترین ماشین اسباب کشی چیست؟ خواهید رسید.

 

چگونه ماشین اسباب کشی را انتخاب کنیم؟

یک راه ساده تر برای اسباب کشی این است که چند هفته زودتر از تاریخ اسباب کشی وسایلی که مورد نیازتان نیست مانند لوازم نصب شده روی دیوار، تابلوها و تزئینات خانه را جمع و بسته بندی کنید تا در روزهای پایانی کارتان راحت تر شود. هرگز کار بسته بندی وسیله های منزل را موکول به روزهای آخر نکنید زیرا انرژی زیادی از شما خواهد گرفت.

بسته بندی مرتب وسایل خانه کنونی شما چیدمان خانه بعدی شما را نیز تسهیل می کند. پس در بسته بندی لوازم منزل دقت کنید و حتما روی کارتن ها برچسب بزنید تا راحت تر وسایل خودتان را پیدا کنید.

 

وسایل مورد نیاز برای اسباب کشی

شما هنگام اسباب کشی به وسایل مختلفی از جمله جعبه و کارتن، چسب پهن، ماژیک و برچسب، روزنامه و کیسه‌های پلاستیکی بزرگ و … نیاز دارید.

کارتن‌ها مهمترین وسایل جهت تسهیل اسباب کشی هستند بر اساس مقدار لوازم باید هفته ها قبل در پی یافتن کارتن هایی با اندازه‌های مختلف باشید. در چیدن وسایل داخل کارتن ها دقت کنید، دور وسایل شکستنی روزنامه بپیچید و پس از پر شدن با نوار چسب کاملا در آنها را ببندید و حتی کناره های کارتن را چسب بزنید تا محکم تر شود. در انتها روی کارتن برچسب بزنید تا پیدا کردن وسیله‌ها پس از اسباب کشی و چیدمان آنها راحت‌تر شود.

یکی از نکات مهم بسته بندی وسایل در کارتن این است که باید وسایل کوچک را در کارتن های بزرگ و وسایل بزرگ را در کارتن های کوچک قرار دهید تا حمل و نقل آنها ساده تر شده و احتمال آسیب دیدگی آنها کمتر شود.

بهتر است که لوازم هر اتاق یا یک مکان را به صورت مجزا بسته بندی کنید تا موقع چیدمان خانه جدید دچار سردرگمی نشوید. مثلا وسایل حمام را در یک کارتن و وسایل اتاق خواب را در کارتن‌های مجزا بسته بندی کنید.

در روز اسباب کشی حتما وسایلی مانند یخچال و گاز و مبلمان را نیز با کاورهای محافظ بپوشانید تا در هنگام حمل و نقل بدنه آنها دچار آسیب نشود.

پس از اینکه کار بسته بندی وسایل خانه تمام شد باید بر اساس مقدار وسایل خانه یک وسیله مناسب برای اسباب کشی پیدا کنید.

 

وسیله مناسب جهت اسباب کشی

برای پیدا کردن  بهترین ماشین اسباب کشی پس از ارزیابی مقدار بار با شرکت های حمل و نقل معتبر تماس بگیرید. آگهی این شرکت‌ها را می‌توانید روی در و دیوار و روزنامه ها ببینید یا اگر یکی اقوام و دوستان شما بتازگی اسباب کشی کرده است می‌توانید از آنها آدرس یا شماره تلفن شرکت‌های حمل بار را بگیرید.

یکی دیگر از موارد مهمی که باید برای یافتن بهترین ماشین اسباب کشی مورد نظر قرار دهید این است که اسباب کشی شما درون شهری است یا بین شهری و همچنین فصل اسباب کشی نیز برای یافتن وسیله مناسب جهت اسباب کشی بسیار مهم است و اگر احتمال برف و باران باشد باید از ماشین های خاص برای حمل و نقل استفاده کنید. .برخی از شرکت های حمل و نقل حتی وسایل شما را بیمه می‌کنند و شما با خیال راحت می توانید اطمینان حاصل کنید که وسایل خودتان را سالم تحویل می‌گیرید.

شایان ذکر است که نحوه بسته بندی شما قطعا در انتخاب وسیله مناسب جهت اسباب کشی تعیین کننده خواهد بود. هرچه لوازم منزل را مرتب تر بسته کنید . کارتن های کمتری پر می کنید که جای کمتری اشغال می کنند بنابراین به وسیله کوچتری حتی یک وانت بار احتیاج خواهید داشت.

اگر خودتان وسیله شخصی دارید برای کم کردن هزینه حمل و نقل می توانید برخی از وسایل از جمله گل و گیاه و لباس ها را با خودروی خودتان به خانه جدید ببرید و فقط وسایل بزرگتر را با کامیون یا وانت بار جابجا کنید. علاوه بر این موقع اسباب کشی می‌توانید از اقوام و دوستانتان که خودروی شخصی دارند بخواهید در حمل و نقل به شما کنند در این صورت به وسیله کوچکتری برای حمل و نقل نیاز خواهید داشت.

 

نکات مهم در انتخاب وسیله اسباب کشی

1-توجه داشته باشید که اگر وسیله بزرگتری نسبت به مقدار بار انتخاب کنید فضای خالی موجود در وسیله باعث تکان خوردن وسایل حین حرکت شده و امکان آسیب دیدن وسایل افزایش می یابد.

2- شایان ذکر است که سرعت یک خودروی بزرگ کندتر از خودروی سبک تر است.

3- به ممنوعیت تردد ماشین های حمل بار بزرگ دقت کنید و برای کاهش هزینه های اسباب کشی بهترین و کوتاه ترین مسیر را انتخاب کنید.

4- بدیهی است که هزینه حمل بار با خودروهای بزرگتر بیشتر از سرویس های کوچکتر است و با انتخاب وسیله کوچکتر در صورت امکان در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

5- برای برخی از خودروهای باربری بزرگ امکان پارک در کوچه وجود ندارد و ممکن است مسافت بیشتری برای انتقال اثاثیه مورد نیاز باشد . بنابراین بهتر است پیش از جابجایی مسیر را چک کنید و بر اساس آن خودروی مناسب را جهت حمل بار انتخاب کنید.

دقت کنید که مسافت بیشتر برای جابجایی وسایل باعث افزایش زمان و هزینه خواهد شد و علاوه بر این خستگی کارگران حین جابجایی وسایل احتمال صدمه دیدن وسایل را افزایش می دهد. با انتخاب یک خودروی مناسب حمل بار از این مشکلات به راحتی پیشگیری کنید و به خاطر داشته باشید که کار اسباب کشی به اندازه کافی دشوار است بنابراین با تصمیمات ناگهانی و بررسی نشده آنرا سخت تر نکنید و کاملا سنجیده عمل کنید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین خدمات اسباب کشی و اتوبار می‌توانید به سایت و اپلیکیشن پلاک مراجعه کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.