آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی

مشکل درست شارژ نشدن گوشی یکی از مشکلات رایج گوشی‌ها است که گاهی اوقات به سادگی و در عرض چند ثانیه می‌توان آن را برطرف کرد. در ادامه شما را با روش‌های برطرف کردن این مشکل آشنا می‌کنیم.

 

بهترین زمان شارژ گوشی

 

آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی

 

آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی

 

حتما شما هم با مشکل درست شارژ نشدن گوشی هم مواجه شده‌اید یا حتی ممکن است گوشی اصلا شارژ نشود. این مشکل گاهی اوقات ربطی به باتری و شارژر ندارد و به راحتی می‌توان آن را برطرف کرد. البته اگر سخت‌افزار داخلی گوشی مشکل داشته باشد، حتما باید به تعمیرکار مراجعه کنید. در ادامه به بیان روش‌هایی برای درست شارژ نشدن می‌‌پردازیم که در ظاهر ساده و ابتدایی به نظر می‌رسند، اما گاهی اوقات مشکل را به‌ سادگی برطرف می‌کنند.

 

معیوب بودن پورت USB، یکی از دلایل اصلی درست شارژ نشدن گوشی

گاهی اوقات ممکن است شارژر به پورت USB متصل نشده باشد و یا درست در آن قرار نگرفته باشد. گاهی اوقات اتصال مکرر شارژر با پورت یا بیرون درآوردن شارژر به دفعات، باعث ایجاد مشکلات جزئی سخت‌افزاری شود که در نهایت منجر به ایجاد مشکل بزرگ‌‌تری مثل درست شارژ نشدن گوشی می‌شود.

برای رفع این مشکل تنها کافی است پس از خاموش گوشی، باتری آن را خارج کنید و نوار باریک داخل پورت را با یک خلال دندان به آرامی کمی بالاتر بکشید. احتمالا پس از روشن شدن گوشی خواهید دید که سرعت شارژ گوشی به میزان زیادی افزایش یافته است.

همچنین ممکن است یک تکه آشغال یا شی‌ای بسیار کوچک در پورت گیر کرده باشد و مانع اتصال درست شارژر با پورت شود. گاهی اوقات با یک فوت محکم می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

 

وجود اپلیکیشن‌های معیوب

گاهی اوقات ممکن است یک اپلیکیشن باعث ایجاد این مشکل شود. برای رفع این مشکل باید گوشی را در حالت safe mode راه‌اندازی کنید .چنانچه گوشی در این حالت درست شارژ شد، قطعا مشکل مربوط به یکی از اپلیکیشن‌ها است و باید با حذف یا غیرفعال کردن تک‌تک اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن معیوب را شناسایی کنید.

نحوه راه‌اندازی حالت Safe mode در هر گوشی متفاوت است؛ اما معمولا ابتدا باید گوشی را خاموش کنید و پس از اینکه دوباره گوشی را روشن کردید، در هنگام نمایش لوگو باید دکمه پاور یا دکمه افزایش صدا یا دکمه کاهش صدا یا هر دو دکمه یا دکمه هوم گوشی (ابتدا دکمه پاور و پس از آن دکمه افزایش صدا را امتحان کنید و در صورتی که نتیجه نگرفتید، دکمه کاهش صدا یا هر دو دکمه را با هم بزنید) را بزنید و پس از آن گزینه OK را بزنید. البته در برخی از گوشی‌ها پیامی نمایش داده نمی‌شود و این حالت با نمایش عبارت Safe mode در پایین و سمت چپ صفحه‌نمایش گوشی فعال می‌شود. برای حذف یا غیرفعال اپلیکیشن‌ها هم می‌توانید به بخش Apps در تنظیمات گوشی و با انتخاب اپلیکیشن مورد نظر، گزینه “Uninstall” یا “Disable” را انتخاب کنید.

برای خروج از این حالت هم باید ابتدا گوشی را خاموش کرده و پس از روشن کردن مجدد، دکمه‌های پاور و افزایش صدا را همزمان با هم بزنید و نگه‌دارید تا گوشی از این حالت خارج شود. در ضمن می‌توانید با خارج کردن باتری و سیم‌کارت یا باتری به تنهایی و چند دقیقه منتظر ماندن، نیز گوشی را از حالت Safe mode خارج کنید.

 

مشکل نرم‌افزاری

گاهی اوقات مشکل می‌تواند نرم‌افزاری باشد. چنانچه کابل‌ها، شارژر‌ها و سوکت‌های مختلف را امتحان کرده‌اید و باز هم نتیجه نگرفته‌اید، ممکن است مشکل نرم‌افزاری باشد و اصلا ربطی به سخت‌افزار نداشته باشد. گاهی اوقات فکتوری ریست می‌تواند این مشکل را به سادگی حل کند.

 

فرسوده شدن کابل شارژ

کابل شارژ فرسوده و بریده‌بریده می‌تواند یکی از عوامل اصلی درست شارژ نشدن گوشی باشد. کابل در طول زمان فرسوده می‌شود و کیفیت خود را از دست می‌دهد. اگر کابل شارژ فرسوده شده و گوشی شما با یک کابل درست شارژ شد، به فکر تعویض کابل باشید.

 

آداپتور شارژ

اگر کابل و آداپتور شارژ گوشی از یکدیگر جدا می‌شوند، از کابل دیگری که اطمینان دارید سالم است برای شارژ گوشی خود استفاده کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، مشکل از آداپتور شارژ است. برای امتحان کردن شارژر گوشی می‌توانید از نرم‌افزار Ampere استفاده کنید. پس از دانلود و نصب این حال آن را در هنگام شارژ گوشی فعال کنید. روش استفاده از این نرم‌افزار را می‌توانید در اینترنت جستجو کنید.

 

تعویض باتری

گاهی اوقات دلیل اصلی شارژ نشدن گوشی، باتری معیوب است. همه ما می‌دانیم که باتری عمر مشخصی ندارد و پس از اتمام سیکل شارژ آن (تعداد دفعاتی که یک باتری می‌‌تواند شارژ شود). کارایی آن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و حتی ممکن است کاملا خراب شود. اگر باتری کمی متورم شده باشد یا زمانی که آن را می‌چرخانید، با سرعت بچرخد، باتری شما مشکل پیدا کرده است و باید آن را تعویض کنید. البته باتری بسیاری از گوشی‌های جدید غیرقابل تعویض است.

 

پریز خراب

این مورد ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد؛ اما گاهی اوقات ممکن است پریزی که از آن برای شارژ گوشی استفاده می‌کنید، ضعیف یا معیوب باشد. بهتر است پریز دیگری را هم برای شارژ امتحان کنید.

 

روشن بودن گوشی و استفاده شدید از آن

قطعا این مورد یکی از دلایل کاهش سرعت شارژ گوشی است. توصیه می‌کنیم اگر منتظر تماس ضروری نیستید، گوشی را در هنگام شارژ خاموش کنید یا حداقل آن را در حالت پرواز یا airplane mode قرار دهید. در ضمن کار کردن با گوشی در هنگام شارژ کار خطرناک و مضری است و حتی می‌تواند باعث انفجار گوشی شود (البته این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد).

 

به روز نبودن سیستم‌عامل گوشی

معمولا برای اندروید و iOS آپدیت‌های متنوعی منتشر می‌شود و هر سال نسخه کاملا جدیدی از آن‌ها ارائه می‌شود. این بروز رسانی‌ها و نسخه‌های جدید می‌توانند مشکلات زیادی مثل درست شارژ نشدن گوشی را برطرف نمایند. البته تنها گوشی‌های جدید می‌توانند این آپدیت‌ها را دریافت کنند و امکان پذیرش آپدیت‌ها و نسخه‌های جدید برای گوشی‌های قدیمی به دلیل قدیمی و ضعیف سخت‌افزار ضعیف آن‌ها وجود ندارد. در ضمن آپدیت نکردن سیستم‌عامل گوشی می‌تواند تهدیدی برای امنیت گوشی باشد و راه را برای نفوذ هکرها به آن هموار کند.

 

استفاده از شارژرها، کابل‌های شارژ و باتری‌های ارزان و بی‌کیفیت

حتما باید از لوازم جانبی اصلی گوشی خود استفاده کنید. استفاده از شارژر، کابل‌ شارژر و باتری‌های بی‌کیفیت علاوه بر اینکه سرعت شارژ گوشی را کاهش می‌دهد، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد (مثلا منفجر شدن باتری به دلیل استفاده از باتری نامناسب).

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر موبایل و رفع مشکلات شارژ گوشی خود از خدمات شرکت پلاک، اولین و بزرگترین شرکت خدمات در محل در کشور استفاده کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.