آموزش حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی

حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی در هنگام جابجایی منزل یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌ها است. این روزها کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که استرس اسباب‌کشی و جابجایی منزل را تحمل نکرده باشد. برای اسباب‌کشی به منزل جدید حداقل از یک هفته قبل باید شروع به جمع کردن وسیله‌های خانه و کارتن‌بندی آنها کنید ، خانه جدیدتان را تمیز و آماده اقامت کنید و سر آخر کامیون بگیرید و اسباب‌کشی کنید. در این بین حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی مانند یخچال ، مبلمان ، لباسشویی و تخت‌خواب‌ها بسیار دردسر ساز است و حتما برای جابجایی این وسایل باید از دوستان و اعضاء خانواده خودتان کمک بگیرید یا هزینه کنید و از شرکت حمل و نقل درخواست کنید چند کارگر باتجربه‌ در اختیار شما قرار دهد.

آموزش حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی

 

آموزش حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی

حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی مسئله بسیار مهمی است که قطعا با توجه به آپارتمانی بودن اکثر خانه‌های امروزی همه را به دردسر می‌اندازد و برای برخی مستاجران به یک کابوس تبدیل خواهد شد اگر خانه آنها فاقد آسانسور و در طبقات بالای آپارتمان باشد. علاوه بر این حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی نیازمند وسیله حمل و نقل بزرگ مانند کامیون و خاور است که باید به این مسئله نیز دقت کنید زیرا در صورت اسباب‌کشی با ماشین کوچکتر مجبور خواهید شد چندین بار هزینه جابجایی بپردازید. برای به حداقل رساندن دغدغه‌های شما در هنگام حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی در ادامه مقاله نکات بسیار مفیدی ارائه شده است،با ما همراه باشید

 

نکاتی که باید در حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی به آن توجه کنید

 

بررسی اثاثیه

 

اولین کاری که باید برای جابجایی منزل پس از جمع آوری وسایلتان انجام دهید ارزیابی شکل ، وزن و اندازه وسایل سنگین است تا عبور آنها را از راهرو و پله‌ها  مورد نظر قرار دهید و سعی کنید بهترین راه حل را برای حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی پیدا کنید.

اگر وسایل سنگینی دارید که از بخش‌های مختلفی مانند کشوها و قفسه‌ها تشکیل شده است همه آنها را خالی کنید تا وسایل سبک شوند و اگر این قسمت‌ها قابل جداسازی هستند همه را جدا کنید و بطور جداگانه جابجا کنید. در صورتیکه این بخش‌ها قابل جداسازی نیستند حتما آنرا با چسب محکم کنید چون ممکن است موقع حمل و نقل باز شده و حتی در برخورد با دیوارها آسیب ببیند.

 

استفاده از متحرک‌های واقعی در اسباب‌کشی

ابتدا سطحی که قرار است حمل وسایل سنگین بر روی آن صورت بگیرد را بررسی کنید ببینید لیز است یا ناهموار برای راحت‌تر کردن کارتان می‌توانید از تعدادی غلتک، اهرم یا سرسره استفاده کنید. چرخ دستی نیز در صورت هموار بودن محل و اسباب‌کشی در خانه‌های ویلایی می‌تواند کار حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی را تسیهل کند.

 

استفاده از لغزنده‌ها

لغزنده‌ها برای حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی کارایی فوق‌العاده‌ای دارند نوع پلاستیکی لغزنده‌ها برای جابجا کردن وسایل روی سطوح چوبی و سرامیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا به کف خانه آسیب نزنند. این لغزنده‌ها به راحتی قابل تهیه هستند آنها را زیر مبل قرار داده و با فشار حرکت دهید. از کارتن‌ و پتو هم می‌توانید به عنوان متحرک استفاده کنید.

 

استفاده از تسمه

برای حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی تسمه‌ها را به عنوان مثال روی مبل تنظیم کنید و روی شانه‌های خودتان قرار دهید تا فشار بر روی کل بدنتان منتقل شود و کمر درد نگیرید این تسمه‌ها را به راحتی می‌توانید از فروشگاه‌ها تهیه کنید.

 

استفاده از چرخ‌های متحرک

با استفاده از چرخ  می‌توانید وسایل را روی آن قرار داده و جابجا کنید به این منظور قدرت حمل بار چرخ  را مورد نظر قرار دهید و برای بلند کردن اجسام سنگین و گذاشتن روی چرخ و حفظ تعادل آن حتما از فرد دیگری کمک بگیرید.

 

استفاده از مواد لغزنده

برای جابجایی و حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی ترفند دیگری که می‌تواند کمی کارها را تسهیل کند این است که مقدار کمی مایع ظرفشویی را برای کاهش اصطکاک روی کف آشپزخانه پخش کنید تا وسایل سنگین راحت‌تر روی آن جابجا شوند.

 

استفاده از مجله‌های براق

برای تسهیل جایجایی وسایل سنگین می‌توانید گوشه‌های اثاثیه را با مجله‌های براق بدون استفاده بپوشانید تا اصطکاک آنها با سطح زمین کم شود و راحت‌تر بتوانید آنها را روی زمین بکشید. مزیت این روش جابجایی این است که کف منزل آسیب نمی بیند و شما سنگینی زیادی احساس نمی‌کنید.

 

استفاده از تخته‌های چوبی محکم

حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی از روی پله‌ها یکی از سخت‌ترین کارها در جابجایی وسایل است. برای تسهیل کار می‌توانید از دو تخته چوبی مسطح استفاده کنید آنها را روی پله‌ها قرار دهید و با ایجاد شیب وسایل سنگین را روی آنها خوابانده و با احتیاط به طرف پایین هل دهید. قبل از انجام این کار حتما سطح پایین پله‌ها را با پتوهای کهنه ، ملافه یا پوشال بپوشانید تا مانع آسیب رسیدن به وسایل شما شود و از طرفی برای حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی می‌توانید بعدا از آنها استفاده کنید.

 

استفاده از پتوهای مخصوص اسباب‌کشی

این پتوها برای حفظ ایمنی در حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پتوها را زیر جسم مورد نظر قرار دهید ، اکنون می‌توانید پتو را به هر سمتی که خواستید بکشید و جابجا کنید. این کار بسیار ساده‌تر از بلند کردن کل وسیله است و شما سنگینی کمتری حس خواهید کرد.

 

نکات مهمی برای حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی

برای جابجا کردن و حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی حتما به موارد زیر دقت کنید:

  • برای حمل و بلند کردن اجسام سنگین همیشه به خطرات آن و سلامت خودتان توجه کنید.
  • با توجه به توان بدنی خودتان اجسام را بلند و حمل کنید.
  • برای حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی بیشتر از عضلات پر قدرت پاهایتان به جای کمر استفاده کنید تا آسیبی به ستون فقرات شما وارد نشود.
  • برای جابجایی مبلمان سعی کنید به جای دست‌ها بیشتر از قدرت پاهای خودتان استفاده کنید.
  • همیشه وسایل و اجسام سنگین را هنگام حمل در موقیعتی نزدیک به بدن خودتان نگه دارید تا هنگام حرکت تعادل شما بهم نخورد.
  • طوری با وسایل حرکت کنید که بتوانید جلوی پای خودتان را ببنید تا زمین نخورید.
  • برای جابحایی وسایل سنگین می‌توانید با چند دسته جارو غلتک درست کنید و وسایل را روی آن هل دهید.
  • برای جابجایی اجسام سنگین روی فرش یا موکت می توانید از اسلایدر استفاده کنید.
  • حتما برای اسباب‌کشی حداقل از فرد دیگری کمک بگیرید یا کارگر با تجربه‌ای را برای این کار استخدام کنید تا کارها راحت تر پیش برود و مشکلی برایتان ایجاد نشود.

 

https://www.pelak.com/services/moving-service/

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.