در موقع جوش آوردن ماشین چه کنیم؟

یک اشتراک بین انومبیل و انسان این است که اتومبیل هم جوش می آورد و اصطلاحا آمپر می چسباند برعکس انسان که از روی هیجان جوش می آورد، جوش آوردن اتومبیل از شدت گرما و فشار می باشد که کاملا منطقی است. اما در موقع جوش آوردن ماشین چه کنیم؟

 

 

در موقع بالا رفتن آمپر ماشین چه باید بکنیم؟

 

در موقع جوش آوردن ماشین چه کنیم؟

 

در موقع جوش آوردن ماشین چه کنیم؟

 

گاهی افراد هنگام جوش آوردن ماشین آن را گوشه ای پارک کرده و با استیصال به آن نگاه می کنند و عده ای هم آب درون موتور ماشین می ریزند که اشتباه بزرگی انجام داده و با این کار به موتور آسیب می رسانند. بهترین راه حل در این هنگام کنترل خونسردی و پیدا کردن راه منطقی می باشد.

بعضی از کارها را یک راننده ماهر می تواند انجام دهد و بعضی از کارها به افراد متخصص آن کار سپرده شود. مثلا هنگام پنچر شدن ماشین باید تایر را عوض کرده و برای تعمیر تایر و یا تعویض آن به نزدیک ترین مکانیکی بروید. هنگام مشکلات دیگر مثل جوش آوردن ماشین نیز شما وظیفه دارید که ابتدا بدانید چه عاملی باعث جوش آوردن ماشین شده و ممکن است با این که آن را پیدا کنید ولی قادر به حل مشکل نباشید. ممکن است هم علت جوش آوردن داغ شدن هوا، پاره شدن شلنگ و نشت رادیاتور باشد که شما باید با احتیاط جلوی نشتی را بگیرید.

 

نکات مهم در هنگام پنچرشدن ماشین

 

ما در این جا راهکارهایی را برای کمک به راننده هنگام جوش آوردن ماشین بیان می کنیم:

 

– سرعت اتومبیل را پایین آورده و با احتیاط به خارج از جاده رفته و توقف کنید، دنده خلاص و کشیدن ترمز دستی باید کار بعدی تان باشد. دقت کنید به هیچ وجه اتومبیل خاموش نشود.
– مرحله بعدی نوبت به خاموش کردن کولر اتومبیل می رسد.
– اگر احساس کردید که آب جوش یا بخار آب از رادیاتور خارج می شود، به دلیل کمبود آب موتور را خاموش نکنید و برای خنک شدن موتور کم کم درون رادیاتور آب بریزید. (اگر موتور را خاموش کنید یعنی حرکت پروانه و آب رادیاتور که باعث خنک شدن ماشین می شوند با این کار عمل نمی کنند و موتور داغ باید بدون رادیاتور و پروانه سرد شود در نتیجه ممکن است داغی موتور باعث صدماتی همچون سوختن سرسیلندر و ترک برداشتن بلوک موتور و یا سر سیلندر شود.)
– هنگام مسافرت کردن حتما تسمه پروانه را چک کنید که پاره یا شل نشده باشد، رادیاتور را بررسی کرده تا از نشت آب آن مطمئن شوید و همچنین بر شیلنگ و قسمت پایینی اتومبیل نظارت داشته باشید تا هنگام سفر مشکلی پیش نیاید. دقت کنید هنگامی که ماشین را بررسی می کنید به تسمه پروانه برخورد نکنید.
– در صورتی که تسمه پروانه پاره یا شل شده باشد و آب نشتی داشته باشد موتور اتومبیل خاموش شود.
– اگر تسمه پروانه آسیبی ندیده باشد برای اینکه موتور را خنک کنید موتور را به حالت خلاص با سرعت هزار و پانصد دور دقیقه به کار بیندازید.
– اگر آب رادیاتور به جوش آمده باشد دقت کنید درب رادیاتور را به هیچ وجه باز نکنید تا خنک شود چون باعث پاشیدن آب جوش به سر و صورت شما و یا اطرافتان می شود.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.