خرابی ماشین لباسشویی با 7 اشتباه رایج

ماشین لباسشویی دستگاهی است که می تواند همه نوع لباس، پارچه یا حتی پتوهای سبک را در آن شست. ما در این مقاله قصد داریم چند نکته را به شما عزیزان آموزش دهیم که در صورت توجه نکردن به آن ها امکان دارد ماشین لباسشویی صدمه ببیند و خراب شود.

 

 

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

 

خرابی ماشین لباسشویی با 7 اشتباه رایج

 

خرابی ماشین لباسشویی با 7 اشتباه رایج

 

از کاربردی ترین تکنولوژی ها که تقریبا در همه خانه ها استفاده می شود می توان به ماشین لباسشویی اشاره کرد. برای استفاده از ماشین لباسشویی باید نکاتی را رعایت کرد که در این مطلب مهمترین آن ها را توضیح می دهیم.

۱. زیپ
برای شستشوی لباس هایی که زیپ دارند باید به این نکته دقت کرد که زیپ لباس بسته و خوابیده باشد چرا که ممکن است دسته زیپ به لباس و محفظه ماشین لباسشویی صدمه بزند، همچنین زمانی که لباس ها در ماشین لباسشویی می چرخند امکان دارد دسته زیپ با درب ماشین برخورد کرده و روی آن خط بیفتد.

 

۲. قلاب یا قزن که بیشتر در لباس خانم ها استفاده می شود
قزن هایی که در لباس زیر زنانه استفاده می شود و همچنین جدیدا در لباس ها و مانتوها به کار برده می شود امکان دارد که در زمان شستشو به لباس های دیگر گیر کرده و لباس ها را خراب کند و یا با گیر کردن به پانچ های درون زنبیل به ماشین لباسشویی آسیب برساند. برای حل این مشکل زمانی که لباس های قزن دار را می خواهید بشویید ابتدا قزن ها را بسته و درون کیسه ای که مخصوص این لباس هاست بگذارید تا درون همان کیسه شسته شوند و به ماشین لباسشویی آسیب نزند.

 

3. سکه
سکه جزو وسایلی است که ممکن است به ماشین لباسشویی صدمه برساند. امکان دارد که درون جیب لباستان چند سکه باشد و فراموش کرده باشید سکه ها را بیرون آورید. این سکه ها به درام ماشین لباسشویی آسیب میرسانند و ممکن است در اثر چرخش ماشین لباسشویی به درب شیشه ای ضربه زده یا اینکه به کناره های زنبیل لباسشویی گیر کند.

 

4. آب خنک
آب خنک برای شستن لباس ها به دلایلی پیشنهاد می شود: انقباض پارچه را کم کرده، بافت پارچه سالم می ماند، از پودر و مایع لباسشویی کمتر استفاده می شود و در انرژی صرفه جویی می شود.

 

اما دلیل اینکه آب خنک به لباسشویی صدمه می زند چه می تواند باشد؟ زمانی که لباس ها در ماشین لباسشویی با آب سرد شسته می شوند چربی و کثیفی لباس ها از پارچه لباس جدا شده و به بدنه ماشین لباسشویی میخورد که بوی ناخوشایند درون دستگاه می ماند.

راه حل از بین بردن بوی ناخوشایند درون ماشین لباسشویی
تقریبا هر ماه دستگاه را خالی کرده و درون ماشین را آب گرم ریخته و یک لیوان سرکه به آن اضافه کنید. اکنون ماشین لباسشویی را روشن کرده تا دستگاه مواد معدنی که درون محفظه مانده را از بین ببرد.

5. تخلیه نکردن به موقع لباس های شسته شده
بعد از شست و شوی لباس ها سریع لباس ها را از دستگاه بیرون آورید چرا که اگر لباس ها دیر از ماشین لباسشویی خارج شوند داخل ماشین لباسشویی رطوبت گرفته و سبب می شود بوی بدی درون دستگاه بوجود آید، حتی امکان کپک زدن لباس ها نیز وجود دارد.

6. استفاده بیش از حد از مایع لباسشویی یا پودر لباسشویی
در صورتی که بیش از حد به لباس هایتان پودر یا مایع لباسشویی بریزید لباس هایتان بیشتر تمیز نمی شوند بلکه در آخر امکان دارد پودر یا مایع به لباس هایتان بچسبد و در نتیجه کنترل پنل ماشین لباسشویی صدمه ببیند.

7. لباس های زیادتر از ظرفیت ماشین لباسشویی
ماشین های لباسشویی طبق ظرفیتی که دارند گروه بندی می شوند. این ظرفیت بر اساس لباس های تر است؛ مثلا دستگاهی که ۷ کیلوگرم ظرفیت دارد یعنی ماشین لباسشویی ظرفیت شستن ۷ کیلوگرم لباس تر را دارد نه خشک. چون ۷ کیلو لباس خشک زمان تر شدن مقداری آب را جذب می کنند بنابراین ظرفیتشان از ۷ کیلوگرم بیشتر می شود.
نکته: البسه ای که جنس آن ها جین، پشم، حوله، ملحفه و پتو می باشد آب زیادتری جذب می‌کنند.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.