نکات مهم در هنگام پنچرشدن ماشین

گاهی اوقات مشاهده می کنید که بر اثر وارد شدن اجسام خارجی همچون میخ و سایر اشیا تیز هوای داخل لاستیک از دست می رود که در این صورت می گویند ماشین پنچر شده است. توصیه می شود که از لاستیک هایی استفاده کنید که دارای بافت فولادی می باشند چرا که استفاده از این نوع لاستیک باعث مقاومت بیشتر آن ها در مقابل پنچر شدن می شود.

 

 

در هنگام جوش اوردن ماشین چه کنیم؟

 

نکات مهم در هنگام پنچرشدن ماشین

 

پنچرشدن ماشین

 

هنگام پنچر شدن ماشین فشار موجود در تایر نیز کاهش می یابد و منجر به جدا شدن آن ها از رینگ می شود. به طور معمول می توان گفت میانگین عمر تایر ماشین حدود ۹۶ هزار کیلومتر می باشد. گاهی نیز این مقدار به دلایل مختلفی کاهش می یابد؛ مثلا هنگامی که در هوای گرم رانندگی می کنید، به شدت ترمز می گیرید، با سرعت بالا رانندگی می کنید و یا زمانی که در شرایط سخت رانندگی می کنید.

وقتی لاستیک خودرو پنچر می شود باید اقداماتی را انجام دهید تا بتوانید به راحتی مشکل پنجری ماشینتان را برطرف کنید و اما انجام این اقدامات نیاز به یادگیری و مهارت دارد. ما در این مطلب سعی داریم با آموزش مطالبی که در اختیارتان قرار می دهیم شما را با این اقدامات آشنا ساخته تا به سهولت مشکل پنچر شدن ماشین را رفع کنید. در این قسمت ما را همراهی کنید.
در این جا ذکر یک مطلب حائز اهمیت است. هنگام پنجر شدن ماشین باید دقت لازم را داشته باشید که سطح آج لاستیک تایرهای جلو و عقب مشابه هم باشد. در صورتی که این نکته رعایت نشود، برای مثال لاستیک جلو نو و دیگری فرسوده باشد این احتمال وجود دارد که خودرو به طرفی کشیده شود و منجر به فرسودگی تایر جدید شود.
بعضی از افراد عادت دارند تا زمانی که تایر خودرو کاملا کهنه، فرسوده و دچار ساییدگی نشده از آن استفاده می کنند. شما می توان با انجام کارهایی عمر لاستیک ها را طولانی کنید از جمله: بررسی هوای داخل لاستیکها، بالانس کردن آن ها و تنظیم فرمان که با انجام این روش ها می توان از پنچر شدن ماشین نیز جلوگیری کرد.

چگونه لاستیک ماشین را عوض کنیم؟

هنگام تعویض لاستیک ماشین باید نکاتی را رعایت کنید. برای نمونه اگر ماشین دنده دستی باشد آن را به حالت دنده عقب تغییر داده و اگر دنده اتوماتیک باشد آن را به حالت پارک تغییر دهید. ابتدا با روشن کردن فلاشر عقب و کشیدن ترمز دستی کار خود را آغاز کنید. حتما سرنشینان خودرو را پیاده کنید. در پشت ماشین یک شی که بتواند نور را منعکس کند قرار دهید. به گونه ای که بتوان آن را از فاصله ۴۵ متری تشخیص داد.

برای ایمنی کار سنگ، آجر و یا هر جسمی که بتواند این اطمینان را به شما داده که ماشین از جک خارج نشود در قسمت جلو یا پشت تایر به شکل مورب بگذارید. این عمل باعث می شود که خودرو در سطوح شیب دار حرکت نکند. علاوه بر سطوح شیب دار در سطوح صاف نیز این نکته را رعایت کنید. اگر درصدد هستید که چرخ جلو خودرو را عوض کنید در زیر چرخ عقب و در صورتی که بخواهید چرخ عقب خودرو را عوض کنید در زیر چرخ جلو مانع را قرار دهید.
با کمک راهنمای خودرو جک را در محلی متناسب با آنچه که گفته شده در زیر ماشین گذاشته، به آهستگی شروع به جک زدن کرده تا زمانی که خودرو بلند شود. این مرحله را با دقت انجام دهید و جک را

تا جایی بالا ببرید که بتوانید به آسانی پیچ های لاستیک را باز کنید.

در صورت وجود قالپاق در رینگ آن ها را بردارید تا بتوانید به پیچ ها دسترسی کافی داشته باشید. تمام پیچ ها را سست کنید. گاهی اوقات به دلیل اینکه مدت زمانی طولانی به پیچ های خودرو دست نزده اید شل کردن آن ها کار سختی است بنابراین می توانید با استفاده از روغن ترمز و ریختن آن بر روی پیچ ها این کار را آسان کنید. چند لحظه تحمل کنید و سپس پیچ ها را باز کنید.
سعی کنید جک بزنید تا به صورت کامل چرخ از زمین فاصله بگیرد. مهره ها را از پیچ ها جدا کرده و لاستیک را از جایگاه خود جدا کنید و سعی کنید در جایی قرار دهید که به آن آسیبی نرسد. در ادامه پیچ ها سوراخهای رینگ زاپاس را جایگذاری کنید و به آهستگی لاستیک را در جای خود قرار دهید. بعد از انجام این مرحله مهره ها را به کمک آچار محکم کنید. هنگام انجام این کار توجه داشته باشید که جک ماشین را در جهت متفاوت با پیچ بچرخانید و ماشین را به پایین بکشید. از قرار گفتن ماشین روی زمین اطمینان حاصل کنید.
پس از اتمام کار لاستیک پنچر شده را در جایگاه زاپاس بگذارید و موانعی که زیر ماشین قرار داده بودید را از سر راه بردارید. لاستیک پنچر را در پوشش زاپاس قرار دهید. پس از اتمام کار اشیایی را که برای اطمینان در جلو یا عقب خودرو قرار داده بودید، بردارید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.