نظافت شرکت به بهترین شکل با دوازده ترفند کاربردی

نظافت شرکت از جمله مواردی است که در همه شرکت ها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا بیشتر شرکت‌ها یک مکان کاملا عمومی هستند و عدم رعایت بهداشت و نظافت در چنین محیط‌هایی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات ناخوشایندی شود.

اکثر شرکت‌ها هر روز مراجعان زیادی دارند و کارمندان نیز بخش عمده‌ای از وقت خود را در شرکت‌ها و ادارات‌ می‌گذرانند؛ بنابراین نظافت شرکت اهمیت زیادی دارد و شایسته توجه ویژه است؛ زیرا عدم نظافت شرکت ها می‌تواند وجهه یا حتی اعتبار آن‌ها را از بین ببرد و در صورتی که نظافت اصلا رعایت نشود، در برخی از موارد و در برخی از مواقع سال، زمینه برای انتقال بیماری‌ نیز فراهم می‌شود.

در ادامه به بیان ۱۲ ترفند می‌پردازیم که یک نظافت‌چی با بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند نظافت شرکت و ادارات را به نحو احسن انجام دهد. لازم به ذکر است که این نکات از سوی افراد باتجربه در زمینه نظافت شرکت بیان شده‌اند.

استفاده از مواد ضدعفونی کننده

اولین مورد و شاید مهم‌ترین موردی که در نظافت شرکت باید به آن توجه کرد، استفاده از مواد ضدعفونی کننده در بخش‌های مختلف یک شرکت مخصوصا دستشویی‌ها است. پر کردن محفظه‌های مخصوص مواد ضدعفونی کننده در مواقعی از سال که احتمال ابتلای افراد به بیماری‌هایی همچون آنفولانزا و سرماخوردگی افزایش پیدا می‌کند، یک امر کاملا ضروری است.

مدیریت انرژی و استفاده بهینه از آن

به دلیل اینکه برخی از شرکت‌ها مساحت زیادی دارند و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند، در هنگام هنگام نظافت آن‌ها باید از آب و برق به صورت بهینه استفاده کنیم و تا حد ممکن در مصرف آن‌ها صرفه‌جویی کنیم.

صبر و دقت در هنگام تمیزی کف

یکی از مواردی که در نظافت شرکت اهمیت زیادی دارد، نظافت کف است. داشتن صبر و دقت زیاد در هنگام تمیز کردن کف اتاق‌ها و سالن‌ها بسیار مهم است؛ زیرا در صورتی که نظافت این بخش را به درستی انجام ندهید، اشتباه شما بیش از هر جای دیگری کاملا مشهود می‌شود.

نظافت کف

استفاده از محلول‌های خنثی برای نظافت کف

سعی کنید برای نظافت کف از محلول‌های خنثی با پی هاش ۷ استفاده کنید؛ زیرا چنین محلول‌هایی اسیدی یا قلیایی نیستند. بسیاری از محلول‌های موجود در بازار که برای نظافت کف استفاده می‌شوند، خنثی هستند؛ زیرا در شرکت‌ها و ادارات کف قسمت‌های مختلف چندان کثیف نیست و تنها ردپاها کمی باعث خاکی شدن این قسمت از ساختمان می‌شوند.

استفاده از روش‌های نظافتی کارآمد

توصیه می‌کنیم برای اینکه در نظافت شرکت نتیجه بهتری بگیرید. برای نظافت (مخصوصا نظافت دستشویی) از روشی‌های نظافتی کارآمد استفاده کنید. استفاده از فناوری‌ها، محصولات و روش‌های جدید برای نظافت دستشویی شرکت‌ها، می‌تواند تمیزی شرکت را بیش از پیش نشان دهد.

توجه به امور  نظافتی به ظاهر بی اهمیت

گردگیری گوشه‌ و کنارها که معمولا گرد و غبار زیادی هم در این نقاط جمع می‌شود، گردگیری پرده پنجره‌ها، گردگیری وسایل الکترونیکی (مخصوصا گوشی تلفن‌ها که می‌توانند به محلی برای تجمع میکروب‌ها و باکتری‌ها تبدیل شوند)، کارهایی هستند که در ظاهر بی اهمیت به نظر می‌رسند، اما می‌توانند به تمیزتر و زیباتر شدن ظاهر شرکت کمک زیادی کنند.

تمیز کردن یخچال بدون استفاده از مواد شیمیایی

اگر در شرکت یخچالی وجود دارد و می‌خواهید آن را تمیز کنید، بهتر است از مواد شیمیایی مانند سفیدکننده‌ها برای تمیز کردن آن استفاده نکنید و به جای آن برای از بین بردن سفیدک‌ها و کپک‌های روی قفسه‌ها، از سرکه سفید خالص استفاده کنید.

توجه به تمیزی دیوارها

در شرکت‌ها پوسترها و تابلوهای زیادی روی دیوارها نصب می‌شود و دیوارها تقریبا در مرکز توجه هستند. از سوی دیگر رنگ دیوارهای ساختمان شرکت‌ها معمولا سفید یا یک رنگ روشن است و به همین دلیل کثیفی به خوبی روی آن‌ها مشخص است؛ بنابراین نظافت دیوارها در شرکت‌ها اهمیت زیادی دارد و حتی در صورت لزوم دیوارها باید رنگ شوند. این موضوع یکی از نکات مهم در نظافت شرکت است.

گردگیری از بالا به پایین

بهتر است در هنگام گردگیری یک سطح، این کار را از بالا به پایین انجام دهید؛ زیرا ممکن است در هنگام گردگیری، گرد و غبار به پایین دیوار یا هر سطح دیگری برسند و مجبور باشید قسمت پایین را سه یا چهار بار گردگیری کنید.

نظافت شرکت

تمرکز روی نظافت قسمت‌های پر رفت و آمد

بهتر است بیشتر وقت و انرژی خود را صرف نظافت قسمت‌هایی کنید که تجمع و رفت‌وآمد کارکنان یا ارباب رجوع در آن‌ها بیشتر است. این مکان‌ها شامل دستشویی، سالن اجتماعات، اتاق انتظار و… می‌شود. این مورد هم یکی از نکات بسیار مهم در نظافت شرکت است.

استفاده از پادری در ورودی‌ها

این کار هم می‌تواند از ایجاد بسیاری از کثیفی‌ها جلوگیری کند؛ زیرا پادری‌ها می‌توانند مقدار تقریبا زیادی از گرد و خاک، گل‌ها و سایر ذرات کثیف کفش‌های مراجعه‌کنندگان را جذب کنند و میزان کثیفی کف ساختمان به میزان زیادی کاهش می‌یابد.

استفاده از مواد خوشبو کننده

استفاده از مواد خوشبوکننده هم یکی از اصولی است که در نظافت شرکت‌ اهمیت زیادی دارد. می‌توانید برای خوشبو کردن فضای شرکت از مواد غیرمضر برای محیط زیست، مواد طبیعی و مواد شیمیایی (البته بهتر است تا جای ممکن مواد شیمیایی را به کار نبرید) استفاده کنید.

اگر صاحب شرکت یا دفتر هستید، می‌توانید از کادر مجرب و کارآزموده شرکت پلاک، اولین و بزرگ‌ترین شرکت خدمات در محل، برای نظافت شرکت خود کمک بگیرید.

 

راه های رفع جرم کاشی و سرامیک

 

 

 

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.