بهترین زمان اسباب کشی کدام فصل است؟

بسیاری از افرادی که در شرف اسباب کشی و نقل مکان هستند، به دنبال پاسخی برای این پرسش که بهترین زمان اسباب کشی چه زمانی است، می‌گردند. از آنجایی که فصل تابستان که در حال سپری کردن آن هستیم برای بسیاری از مردم بهترین فصل اسباب کشی محسوب می‌شود، در این مقاله قصد داریم تا در خصوص بهترین فصل و بهترین زمان اسباب کشی و نقل مکان صحبت کنیم. لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید؛ ترفندهای اسباب کشی سریع و اصولی

 

 

بهترین زمان اسباب کشی کدام فصل است؟

 

بهترین زمان اسباب کشی

 

معمولاً اسباب کیشی موفق اسباب کشی است که در آن وسایل در طول جابجایی از مبدأ به مقصد، با سلامت کامل و بدون هیچ دردسری به مکان مورد نظر انتقال یابند. برای اسباب کشی موفق چند عامل و فاکتور اساسی باید در نظر گرفته شود. یکی از این عوامل فصل مناسب اسباب کشی است. که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. اما قبل از پرداختن به نکاتی در خصوص انتخاب فصل مناسب اسباب کشی لازم است چند نکته مهم را در خصوص نقل مکان که اسباب کشی یکی از لازمه‌های آن است بیان کنیم.

1- خانه جدید را حداقل دو ماه قبل از موعد مقرر برای اسباب کشی انتخاب کنید. بسیاری از خانه‌هایی که انتخاب می‌کنیم نیاز به بازسازی و ایجاد برخی تغییرات دارند. بنابراین بهتر است فرصت لازم برای انجام این تغییرات را داشته باشید.

2- حتما قبل از اسباب کشی تسویه حساب کنید. اگر در خانه قدیمی مستأجر بوده‌اید، سعی کنید حتما پول رهن خانه را قبل از تخلیه کامل خانه از موجر دریافت کنید. چون بسیاری از دعواها میان مالک و مستأجر بر سر همین تسویه حساب و بازپس گیری پول رهنی به وجود می‌آید. اگر صاحب‌خانه هستید و خانه را فروخته‌اید نیز قبل از تخلیه و قرار دادن خانه در اختیار مالک جدید، تمامی پول خانه را از خریدار دریافت کنید و بعد خانه را تحویل دهید.

3- برای پروسه اسباب کشی، یعنی از زمان جمع آوری وسایل تا انتقال کامل آن‌ها به خانه جدید، حتما برنامه‌ریزی کنید. در بسیاری از موارد افراد با کمبود وقت برای اسباب کشی مواجه می‌شوند.

4- حدود 1 ماه تا 2 هفته قبل از موعد تخلیه به فکر جمع‌کردن وسایل باشید.

5- برای اسباب کشی از یک شرکت حمل و نقل حرفه‌ای کمک بگیرید.

6- زمانی را برای انتقال وسایل خود اختصاص دهید که کمترین ترافیک در سطح شهر وجود دارد. عموماً در شهرهای بزرگ، ساعات میانی روز و یا ابتدای صبح، ساعات اوج ترافیک هستند. از طرفی در این ساعت‌ها، کامیون‌ها اجازه تردد در برخی از مکان‌ها را ندارند. پس بهتر است زمانی را برای اسباب کشی انتخاب کنید که کمترین ترافیک و تردد در سطح شهر وجود دارد.

 

کدام فصل سال برای اسباب کشی مناسب است؟

 

بهترین زمان اسباب کشی

 

اما در پاسخ به این سؤال که بهترین فصل برای اسباب کشی چه فصلی است، باید گفت که با وجود اینکه بسیاری بر این باورند که تابستان بهترین زمان برای اسباب کشی است، اما شاید برای عده‌ای فصل پاییز بهترین زمان اسباب کشی باشد. در واقع شرایط هر فرد و هر خانواده برای نقل مکان متفاوت است و فصل مناسب اسباب کشی فصلی است که با این شرایط همخوانی داشته باشد.
عوامل زیادی بر روی انتخاب فصل اسباب کشی وجود دارد که در ادامه به برسی آن‌ها خواهیم پرداخت. با قرار دادن تمامی این عوامل در کنار هم و توجه به شرایط مکانی و خانوادگی، می‌توان بهترین زمان برای اسباب کشی را انتخاب کرد.

 

1- آب و هوا

در بسیاری از مناطق پاییز و زمستان، میزان بارندگی بسیار زیاد است و بنابراین در این مناطق اواخر فصل بهار و تابستان بهترین فصل برای اسباب کشی است. اما در یکسری مناطق دیگر، گرمی هوا که از اواسط بهار تا اواخر تابستان ادامه دارد، آن‌قدر شدید است که عملاً انجام کارهای سختی مثل اسباب کشی غیر ممکن است. از طرفی در این مناطق، در فصل‌های پاییز و زمستان میزان بارندگی چندان زیاد نیست و هوا معتدل و نسبتاً بهاری است. پس بهترین فصل اسباب کشی در این مناطق همان فصل پاییز و زمستان است.

 

2- وجود فرزندی که به مدرسه می‌رود

مسلماً اسباب کشی همان‌طور که برای پدر و مادر و اعضای بزرگ‌سال خانواده سخت و دشوار است، برای فرزندان کوچک‌تر به خصوص آن‌هایی که هنوز در سن مدرسه هستند، سخت‌تر و طاقت‌فرسا تر است. در واقع کنار آمدن با استرس ناشی از نقل مکان و عوض شدن مکان زندگی تا چند ماه همراه آن‌ها خواهد بود. این استرس می‌تواند بر روی نحوه درس خواندن و تحصیل آن‌ها اثر گذار باشد. از طرفی گاهی محل جدید زندگی از مدرسه فاصله زیادی دارد و به همین دلیل نیاز به تغییر مدرسه وجود دارد. تغییر مدرسه، آن هم در اواسط سال تحصیلی نه تنها برای دنش آموز استرس‌زا است، بلکه دردسرهای زیادی به همراه دارد. از این رو بسیاری از کارشناسان به پدر و مادرهای این بچه‌ها توصیه می‌کنند که برای اسباب کشی، فصل تابستان را انتخاب کنند. چون در این فصل مدارس تعطیل هستند و از طرفی شانس اینکه دانش‌آموز در همان مدرسه سال تحصیلی را تمام کند، بسیار زیادی است.

 

3- قدرت انتخاب

این عامل نیز تا حد زیادی وابسته به عامل اول، یعنی آب و هوا است. معمولاً زمان نقل مکان و اسباب کشی در مناطق سرد و مرطوب همان اواخر بهار و فصل تابستان است. در این مناطق چون غالب مردم در این فصل‌ها خانه‌های خود را عوض می‌کنند، شانس بیشتری برای انتخاب خانه وجود دارد و مسلماً هرچه انتخاب بیشتر باشد، امکان پیدا کردن خانه مناسب بسیار بیشتر است. اما در برخی مناطق دیگر که آب وهوای گرمی دارند، فصل عموم اسباب‌کشی‌ها و جابجایی‌ها در فصل پاییز و زمستان انجام می‌شود، پس شانس پیدا کردن خانه مناسب در این مناطق در این فصول بیشتر است.

 

4- انعطاف پذیری شغلی

از آنجایی که افراد شاغل خانه در طول روند اسباب کشی مجبور به گرفتن مرخصی هستند، پس زمانی که احتمال بیشتری برای موافقت با مرخصی چند روزه وجود دارد، بهترین فصل برای اسباب کشی است. معمولاً معلمان و افرادی که در شغل معلمی در مدارس مشغول به کار هستند، در فصل تابستان و یا اواخر بهار بهتر می‌توانند مرخصی بگیرند. پس برای این افراد بهترین فصل اسباب کشی همان فصل تابستان و بهار است. اما عده‌ای دیگر در فصل پاییز و زمستان امکان و شانس بیشتری برای استفاده از مرخصی دارند، پس این فصل‌ها برای اسباب کشی برای این افراد مناسب‌تر هستند.

 

توجه به تمامی موارد بالا می‌تواند به ما در انتخاب بهترین فصل اسباب کشی کمک کندو اما چند نکته ریز دیگر باقی مانده که به اختصار توضیح می‌دهیم. بهترین زمان و فصل برای اسباب کشی، زمانی است که هیچ یک از اعضای خانواده تحت فشار و استرس روانی نباشند. مسلماً اگر به درستی برنامه‌ریزی کنید، فرقی ندارد که اول ماه، وسط ماه یا انتهای ماه اسباب کشی کنید. از طرفی همان‌طور که هیچ زمان خاصی در ماه بهترین موقع اسباب کشی نیست، هیچ زمانی در هفته نیز برای اسباب کشی به بقیه زمان‌ها ارجحیت ندارد. مثلاً وحی منزل نیامده که حتما روز جمعه یا آخر هفته را برای اسباب کشی انتخاب کنید. اگر زمان مافی داشته باشید، اسباب کشی در روزهای وسط هفته یا اول هفته هم می‌تواند با موفقیت انجام شود.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین خدمات اتوبار می توانید به سایت و اپلیکیشن پلاک مراجعه کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.