آموزش تمیز کردن لکه از کاغذ دیواری غیرقابل شستشو

سالهاست که زندگی آپارتمان نشینی و مدرنیته، افراد را از سبک زندگی سنتی دور کرده و این موضوع در مورد دیوار خانه ها نیز رخ داده به طوری که اکنون کمتر خانه ای را می توان یافت که دیوارهای آن رنگ شده باشد و فضای داخلی بسیاری از دفاتر و اتاق ها در منازل با کاغذ دیواری یا دیوارکوبها پوشیده شده اند؛ استفاده از کاغذ دیواری جدای از مزایا و زیبایی که دارد، اما بسیاری از خانم های خانه دار جوان را که تجربه کافی در تمیز کردن کاغذ دیواری ندارند دچار مشکل می کند؛ از همین حیث در مطلب زیر قصد داریم آموزش تمیز کردن لکه از کاغذ دیواری غیرقابل شستشو و قابل شستشو را بررسی کنیم، با پلاک همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید؛ آموزش  تمیز کردن موکت

 

آموزش تمیز کردن لکه از کاغذ دیواری غیرقابل شستشو

البته مقصود شستشوی آسان در نوع قابل شستشو نیز این نیست که هرگونه که دل‌مان خواست آن‌ها را بشوییم و یا به‌عبارتی شیر آب را روی کاغذها باز کنیم! بلکه حتی باید کمی مراقب‌تر و محطاط‌تر عمل کرد تا عمر کاغذ دیواری‌هایمان بیش‌تر شود.

 

تمیز کردن کاغذ دیواری به صورت معمولی

 

آموزش تمیز کردن لکه از کاغذ دیواری غیرقابل شستشو

جنس کاغذ دیواری خود را تشخیص دهید. بسته به نوع و مدل کاغذ دیواری که روی دیوار شما نصب شده است راه تمیز کردن کاغذ دیواری را انتخاب کنید.

 

نکات مورد توجه

 

کاغذ دیواری از جنس وینیل یا غیر قابل شتسشو را نباید با دستمال مرطوب یا اسفنج ضخیم تمیز کنید، زیرا باعث خراشیده شدن و از بین رفتن کاغذ دیواری می‌شود.
کاغذ دیواری از جنس اکریلیک یا قابل شستشو را به راحتی می‌توانید با دستمال مرطوب تمیز کنید و نگران خیس شدن آن نباشید.
کاغذ‌های دیواری غیر قابل شستشو را با یک ابر نرم و مناسب تمیز کنید که به خوبی گرد و غبار روی آن را از بین می‌برد.

 

 

 

برای کاغذ دیواری‌های قابل شتسشو، درون یک ظرف یک لیتر آب گرم و دو قاشق غذا خوری مایع ظرف شویی بریزید و خوب هم بزنید. یک پارچه نرم یا یک دستمال حوله‌ای را به محلول آغشته کنید و روی کاغذ دیواری بکشید. تمام قسمت‌های کاغذ دیواری را با این دستمال مرطوب خوب پاک کنید و آلودگی و کثیفی روی آن را از بین ببرید.

 

نکات مورد توجه

 

ابتدا محلول تمیز کننده را روی یک قسمت کاغذ دیواری که پشت مبل یا گلدان است و دیده نمی‌شود تست کنید، سی دقیقه صبر کنید اگر این محلول رنگ کاغذ دیواری را خراب نکرد برای تمیز کردن کاغذ دیواری از آن استفاده نمایید.
از مقدار زیاد مایع ظرف شویی برای ترکیب با آب گرم استفاده نکنید، مقدار زیاد این مایع باعث چسبیدن گرد و غبار روی کاغذ دیواری می‌شود.

 

تمیز کردن کاغذ دیواری از گرد و غبار

 

 

 

 

بهترین روش برای تمیز کردن گرد و غبار روی کاغذ دیواری، استفاده از جارو برقی است. سر برس دار جارو برقی را روی لوله جارو برقی قرار دهید، تمام قسمت کاغذ دیواری را با جارو برقی جارو بکشید و گرد و غبار روی آن را از بین ببرید.

 

 

 

 

یک روش دیگر برای از بین بردن گرد و غبار روی کاغذ دیواری استفاده از طی حوله‌ای است. یک طی حوله‌ای تهیه کنید، سر این طی‌ها معمولا از پارچه‌های میکروفیبر استفاده شده است. پس با خیال راحت طی حوله‌ای را روی کاغذ دیواری بکشید و گرد و غبار را به راحتی از بین ببرید.

 

 

 

با حوله کاغذی و اتو لکه‌های چربی روی کاغذ دیواری را از بین ببرید. اتو را روی پایین‌ترین درجه گرم کنید، حوله کاغذی را روی لکه چربی قرار دهید، سپس اتو را روی حوله کاغذی برای یک دقیقه نگه دارید. با حرارت اتو چربی روی کاغذ دیواری به حوله کاغذی منتقل می‌شود.

روش دیگر برای از بین بردن لکه چربی استفاده از پودر تالک یا همان پودر بچه است. روی لکه چربی مقدار مناسب پودر بچه بپاشید و ده دقیقه اجازه دهید بماند، سپس با یک برس یا اسفنج خشک پودر را از روی کاغذ دیواری پاک کنید.

 

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین خدمات نطافت در محل می توانید به سایت و اپلیکیشن پلاک مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.