کدام لباس ها را باید به خشکشویی داد؟

یکی از راه‌های پاک کردن لباس‌ها بدون اینکه آن ها را بشویید خشکشویی نام دارد. در این روش نحوه تمیز کردن به این صورت می باشد که با مواد شیمیایی پاک کننده و بخار آب لباس‌ها و پارچه ها تمیز می گردند و صدمه‌ای به آنها وارد نمی‌شود. اکثر افراد نمی دانند که چه پارچه‌ها یا لباس‌هایی را باید به خشکشویی بدهند. ما در این مقاله قصد داریم با گفتن یک سری نکات شما عزیزان را راهنمایی کنیم تا به نتیجه درست برسید که کدام لباس‌ها نیاز به خشکشویی دارند. پس با ما همراه باشید.

 

 

آموزش شستن شلوار لی جین

 

کدام لباس‌ها را باید به خشکشویی داد؟

 

کدام لباس ها را باید به خشکشویی داد؟

 

تعریف خشکشویی

نوعی شستن لباس که نیاز به پودر لباسشویی یا آب و صابون ندارد ولی در عوض از مواد شیمیایی استفاده می‌شود که با آن لکه‌ها یا هر نوع کثیفی روی لباس و پارچه را رفع می‌کند.

۱. اتیکت روی لباس را بخوانید
همه لباس‌هایی که توسط برند معتبری تولید شده اند یک اتیکت به آن ها چسبانده شده که شما را برای شستن بهتر راهنمایی می کند. روش‌هایی که برای پارچه و لباس شما مناسب است بر روی اتیک نوشته شده، در صورتی که روی برچسب مشخص شود که لباس یا پارچه فقط باید با خشکشویی تمیز شود حتما حواستان باشد که نباید لباس را با آب و پودر بشویید. ولی اگر از عبارت فقط در کنار خشکشویی استفاده نشده باشد یعنی بهترین راه برای تمیز کردن لباستان خشکشویی است و اجباری نیست که فقط از روش خشکشویی برای تمیز کردن لباس استفاده شود.

۲. نوع پارچه را بشناسید
در صورتی که لباس شما اتیکتی در رابطه با شست و شو نداشته باشد و تنها نوع و جنس پارچه لباس داده شده باید چکار کرد؟
لباسهایی که جنس آن ها از ابریشم، مخمل، استات، پشم و تافته باشند بهتر است به روش خشکشویی تمیز شوند ولی اگر جنس لباس شما از پنبه، کشمیر، لینن، پلی استر، نایلون یا اکریلیک باشد می‌توان آن‌ها را به روش معمولی در خانه با دست یا ماشین لباسشویی شست ولی حواستان باشد که پارچه رنگ پس ندهد. برای اینکه متوجه شوید پارچه رنگ پس می‌دهد یا خیر کافی است که با کف پودر رختشویی یک پارچه نخی را تر کرده و روی یک قسمت از لباس که در دید نیست بکشید تا اطمینان پیدا کنید که پارچه رنگ پس می‌دهد یا خیر.

۳. به جزئیات لباس دقت کنید
بر روی برچسبی که روی لباس نصب شده اکثرا توضیحاتی راجع به وسایل تزئینی و جزئیات لباس مانند تکه دوزی، سنگ دوزی و… درج نشده است؛ بنابراین پیش از شستن لباس اطمینان حاصل کنید که تزئینات لباس با چسب به لباس وصل نشده و محکم با نخ به لباس دوخته شده باشند.

 

۴. شستن لباس ها در منزل
در صورتی که اطمینان حاصل کردید شستن لباس‌ها در منزل مشکلی ایجاد نمی‌کند از دستگاه لباسشویی کمک بگیرید ولی اگر شک دارید که شستن به لباس آسیب می‌زند یا خیر می‌توانید به دلیل این که آب معمولی از آب لباسشویی دمای کمتری دارد و هر چه دما کمتر باشد امکان صدمه دیدن لباس کمتر می‌شود لباس را با دست بشویید. لباس‌ها را چنگ نزنید و اگر لباستان جنس حساسی دارد برای خشک کردن لباس از خشک کن استفاده نمایید.

 

کدام لباس را خشکشویی کنیم؟

– کت و شلوارها بهتر است به خشکشویی سپرده شوند مخصوصا کت و شلوارهایی که جنس آنها پشمی می‌باشد باید توسط خشکشویی تمیز شوند.
– لباس هایی که به وسیله گلدوزی یا گیپور دوزی تزئین شده اند باید خشکشویی شوند.
– لباس مجلسی، لباس شب و انواع لباس های رسمی دیگر باید به خشکشویی تحویل داده شوند.
– لباس‌هایی که جنس آن ها از ابریشم یا مخمل است باید از طریق خشکشویی تمیز شوند.
– لباس‌هایی که از جنس چرم یا ابریشم می باشد در صورتی که آنها را نچلانید و با آب سرد بشویید می توانید به خشکشویی نسپرید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.