معرفی کارواش سیار با آب و بخار

این روزها در میان مشغله زیاد و ترافیک، زمانی برای انجام کارهای روزمره باقی نمانده و به همین علت مردم روزبه‌روز بیشتر به استفاده از سرویس‌های ارائه شده در محل روی آورده‌اند. یکی از این سرویس‌ها کارواش سیار است که کار تمیز کردن ماشین را بسیار آسان کرده و طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. روش شستشو در کارواش سیار انواع مختلفی دارد و ممکن است با آب، بخار یا مایع نانو انجام شود. در این پست از مجله پلاک نحوه کار و مزایای کارواش سیار با آب و بخار را برای شما توضیح می‌دهیم.

 

4 مرحله اصلی صفرشویی خودرو با بخار

 

کارواش سیار با آب

 

 

کارواش سیار با آب (واترجت)

معمول‌ترین وسیله‌ای که در کارواش‌های سیار غیرنانو مورد استفاده قرار می‌گیرد واترجت است. این دستگاه آب را با فشار زیاد و سرعت بالا بیرون می‌دهد. مهم‌ترین بخش واترجت پمپ آن است که کار ایجاد فشار قوی برای آب را انجام می‌دهد. پاشیدن آب با فشار بالا روی سطوح آلوده باعث سست شدن پیوند شیمیایی و بین مولکولی ذرات آلوده می‌شود و آنها را از روی سطح پاک می‌کند.

دو ویژگی مهم دستگاه واترجت فشار و دبی آب خروجی است که میزان اثربخشی دستگاه را تعیین می‌کند. دبی نرخ جریان آب است و با محاسبه تعداد مترمکعب آبی که در هر ثانیه از یک مقطع عبور می‌کند سنجیده می‌شود. فشار بالای آب خروجی قدرت پاک‌کنندگی دستگاه را بالا می‌برد و دبی بالای آب موجب بالا رفتن سرعت شستشو می‌شود. فشار و دبی آب در دستگاه‌های مختلف متفاوت است و در دستگاه‌های خانگی کمتر از دستگاه‌های تجاری و صنعتی است.

واترجت معمولا در دو دسته فشار قوی و فشار فوق قوی قرار می‌گیرد. دستگاه‌های فشار قوی برای کارهای نظافتی مثل شستشوی انواع سطوح، رسوب‌گیری، جرم‌گیری و تراشیدن خزه به کار می‌رود و از دستگاه‌های فوق فشار قوی در انجام عملیات سنگین مثل تخریب بتن و لایه‌برداری سطوح و پاک کردن رنگ استفاده می‌شود. البته فشار آب دستگاه‌های واترجت معمولا قابل تنظیم است.

دسته‌بندی دیگری که برای واترجت وجود دارد بر اساس دمای آب است. واترجت‌های آب گرم سیستم گرم‌کنی دارند که معمولا بعد از پمپ آب قرار می‌گیرد و ممکن است یکپارچه یا مجزا باشد. این گرم‌کن‌ها ممکن است دیزلی یا الکتریکی باشند.

 

کارواش سیار با بخار

یک روش دیگر در کارواش سیار، شستشوی ماشین با بخارشور است. در کارواش بخار از دستگاه‌های بخارشوی صنعتی استفاده می‌شود که با تولید بخار 120 درجه با فشار بالا، آلودگی‌ها و لکه‌ها را از سطوح ماشین پاک می‌کند. در کارواش‌های سنتی قسمت‌های بیرونی ماشین مثل لاستیک‌ها با آب زیاد و مواد شوینده شیمیایی تمیز می‌شود که این کار نه تنها باعث مصرف بسیار زیاد آب می‌شود، بلکه به علت استفاده از شوینده‌های شیمیایی قوی به رنگ ماشین هم آسیب می‌رساند. در شستشوی ماشین با بخار مقدار کمی بخار با فشار زیاد از نازل دستگاه خارج می‌شود و به راحتی سطوح و گوشه‌ها و درزها را تمیز می‌کند. در این روش مصرف آب بسیار کمتر و نتیجه به میزان چشم‌گیری بهتر است. دمای بالای بخار باعث حل شدن مواد آلی می‌شود و آنها را پاک می‌کند.

شستشو با بخار برای تمیز کردن داخل ماشین بسیار مناسب است چون دما و رطوبت مناسبی دارد و چربی و مواد آلی را به راحتی و بدون آسیب رساندن از داشبورد، روکش و قطعات الکترونیکی و برقی اتومبیل پاک می‌کند. مزیت دیگر دمای بالای بخار این است که خاصیت ضدعفونی کننده دارد و بسیاری از باکتری‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برد.

یکی از نگرانی‌های صاحبان خودرو در مورد کارواش بخار این است که دمای بالای بخار به رنگ ماشین آسیب نرساند. رنگ ماشین توانایی تحمل دما را تا 400 درجه دارد. دمای کارواش بخار حدود 120 درجه است که حتا برای سطوح فایبرگلس اتومبیل مشکلی ایجاد نمی‌کند.

Leave A Reply

Your email address will not be published.