مراحل و نکات نظافت پارکینگ

پارکینگ ساختمان یکی از جاهایی است که معمولا در زمان نظافت نادیده گرفته می‌شود و پس از مدتی به محل تجمع انواع آلودگی‌ها تبدیل می‌شود. این آلودگی‌ها ممکن است با رفت‌وآمد در پارکینگ به محل زندگی شما منتقل شوند. همچنین آلودگی‌های کف پارکینگ و به‌خصوص روغنی که از ماشین‌ها روی زمین ریخته ممکن است خطر حادثه در پارکینگ را افزایش دهد. شرکت‌های خدماتی معمولا پارکینگ را جزو مشاعات ساختمان در نظر می‌گیرند و هنگام نظافت مشاعات این قسمت را هم تمیز می‌کنند. اما اگر می‌خواهید خودتان این وظیفه را برعهده بگیرید و یا بر کار مسئولین نظافت ساختمان نظارت کنید، بد نیست بدانید نظافت پارکینگ چه مراحل و نکاتی دارد. در این پست از مجله پلاک با ما همراه باشید تا این نکات را یاد بگیرید.

 

چگونه پارکت را براق کنیم؟

 

مراحل نظافت پارکینگ

 

مرحله اول، تخلیه پارکینگ

توصیه می‌شود پیش از نظافت پارکینگ از ساکنین بخواهید پارکینگ را تخلیه کنند تا خودروها کثیف نشوند و آسیب نبینند و همچنین نظافت پارکینگ کامل‌تر و بهتر انجام شود.

 

مرحله دوم، جارو کردن پارکینگ

اگر در پارکینگ زباله‌های بزرگ وجود دارد حتما پیش از تمیز کردن پارکینگ آنها را جمع کنید. سپس کف پارکینگ را با یک جاروی دستی تمیز کنید یا از دستگاه سوییپر برای این کار استفاده کنید. سوییپر یک جاروی مکانیزه است که دو برس جانبی و یک برس مرکزی سیلندری دارد و برای تمیز کردن فضاهای بزرگ عمومی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

مرحله سوم، نظافت دیوارهای پارکینگ

یکی از اشتباهات رایج در نظافت پارکینگ این است که تنها کف آن را تمیز کنید و از دیوارها غافل شوید. پارکینگ یک فضای بسته است که مدام در معرض دود ماشین‌ها قرار دارد و به همین دلیل دیوارهای آن به‌سرعت دوده می‌گیرد. همچنین پارکینگ‌های بسته به‌ویژه در مناطق مرطوب در معرض تجمع باکتری‌ها، قارچ‌ها و دیگر آلودگی‌ها هستند. برای تمیز کردن دیوار پارکینگ‌های بزرگ از جاروبرقی‌های صنعتی استفاده می‌شود. اما اگر می‌خواهید یک پارکینگ کوچک را خودتان تمیز کنید می‌توانید از جاروبرقی خانگی هم استفاده کنید. به نظافت زاویه‌ها و گوشه‌وکنارها توجه کنید تا فضای پارکینگ کاملا عاری از دوده و گرد و غبار شود. اگر دیوارها از جنس قابل شستشو مانند سرامیک یا سنگ هستند می‌توانید هر چند وقت یک بار آنها را بشویید. برای این کار معمولا از واترجت استفاده می‌شود.

 

مرحله چهارم، شستشوی کف پارکینگ

برای شستشوی کف پارکینگ‌های بزرگ معمولا از زمین‌شوی صنعتی یا اسکرابر استفاده می‌شود که می‌تواند به‌سرعت زمین را بشوید و خشک کند. برای نظافت پارکینگ‌های کوچک می‌توان از یک شلنگ آب، یک جاروی برسی محکم و مواد شوینده معمولی مانند جرم‌گیر یا پودر لباس‌شویی استفاده کرد و سپس کف پارکینگ را با یک تی لاستیکی خشک کرد.

اگر کف پارکینگ رد لاستیک ماشین باقی مانده می‌توان برای تمیز کردن آن از گامازول استفاده کرد که یک حلال قوی است و این لکه‌ها را به‌خوبی تمیز می‌کند.

برای تمیز کردن روغن ماشین از کف پارکینگ ابتدا مقداری پودر لباسشویی روی لکه بریزید و بگذارید بماند. سپس مقداری آب جوش روی آن بریزید و با یک برس سفت بشویید. سپس روی جای روغن پودر جوش شیرین بریزید و آنقدر روی آن بکشید تا روغن باقی‌مانده از بین برود.

 

نکته

توجه کنید که نظافت پارکینگ شاید ساده به نظر برسد ولی کاری تخصصی است؛ به‌ویژه اگر ساختمان پررفت‌وآمد باشد. پس توصیه می‌شود برای این کار از کمک متخصصین استفاده کنید. پلاک انواع خدمات نظافتی از جمله نظافت پارکینگ و مشاعات را به متقاضیان عرضه می‌کند. برای درخواست کافی است به سایت یا اپلیکیشن پلاک مراجعه کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.