نکاتی در مورد تعمیر ایزوگام ساختمان

عایق‌های ساختمانی اهمیت زیادی در مصرف بهینه انرژی دارد. استفاده از عایق‌های ساختمانی به خصوص ایزوگام باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه‌های‌تان می‌شود. ایزوگام حتی اگر از نوع باکیفیت آن باشد و نصب آن هم با رعایت اصول لازم انجام شود، ممکن است به دلایلی از جمله شرایط جوی یا استفاده نادرست بخش‌هایی از آن آسیب ببیند که در این حالت باید به تعمیر ایزوگام پرداخت.

 

چرا ایزوگام برای ساختمان لازم است؟

ایزوگام لایه مستحکم با قابلیت چسبندگی بالا و دوام زیاد است. همچنین به علت سبک بودن، بار بسیار اندکی بر ساختمان وارد می‌کند. لایه براق آلومینیومی ایزوگام باعث انعکاس نور خورشید شده و در فصل گرما به خنک‌تر نگه داشتن ساختمان کمک می‌کند. از طرفی الیاف شیشه‌ای موجود در ایزوگام باعث جلوگیری از هدر رفتن گرمای ساختمان در فصل زمستان می‌شود.

 

نکات مهم درباره نصب ایزوگام

 

زمان تعمیر ایزوگام

عمر مفید ایزوگام باکیفیتی که به درستی نصب شده باشد حدود 10 الی 15 سال است. عوامل زیادی از قبیل کیفیت ایزوگام، نحوه نصب ایزوگام، روش‌های صحیح بهره‌برداری از ایزوگام و شرایط محیطی بر طول عمر ایزوگام تاثیر دارد. زمانی که ایزوگام دیگر قابلیت محافظت در برابر نفوذ آب را نداشته باشد باید به بررسی ایزوگام پرداخت و پس از پیدا کردن محل خرابی، به تعمیر آن اقدام کرد.

بعضی از این خرابی‌ها شامل موارد زیر است:

-پوسیدگی ایزوگام

– وجود چروکیدگی و بادکردگی در ایزوگام

-نشست و خرابی و ترک در سقف و دیوارها

-سوراخ شدن ایزوگام به دلیل وجود وسایل سنگین روی آن مثل کولر

-سوراخ شدن لایه آلومینیومی در روی آن و ماندن آب زیر آن

مشاهده این علائم نشانه‌هایی است که بیان می‌کند زمان تعویض و یا تعمیر ایزوگام فرارسیده است.

بهترین زمان برای تعمیر ایزوگام فصل تابستان و قبل از بارندگی است زیرا اگر در اثر بارندگی رطوبت به سقف و دیوارها نفوذ کند باعث خسارت می‌شود.

 

روش‌های تعمیر ایزوگام

بسته به نوع خرابی ایزوگام راه‌کارهای مختلفی برای تعمیر آن وجود دارد. اگر قسمتی از ایزوگام آسیب جدی دیده می‌توان قسمت آسیب‌دیده را جایگزین کرد. برای تعمیر ایزوگام باید ابتدا ایزوگامی که روی سقف نصب شده است از آن جدا شود تا سطح کار برای نصب ایزوگام جدید فراهم باشد. برای جدا کردن ایزوگام باید آن را حرارت داده و قسمت فرسوده را جدا کرده و به جای آن ایزوگام جدید را قرار دهید.

درصورتی‌که خرابی ایزوگام به دلیل وجود ترک و شکاف در سقف باشد می‌توان برای رفع آن از چسب‌های مخصوص ایزوگام استفاده کرد. این چسب‌ها درزها و شکاف‌های ایزوگام را پر کرده و از ورود رطوبت و آب جلوگیری می‌کنند.

برای تعمیر ایزوگام از قیرگونی نیز می‌توان استفاده کرد.

راهکار دیگری نیز برای ترمیم ایزوگام وجود دارد که استفاده کردن از یک یا چند لایه دیگر ایزوگام روی ایزوگام قبلی است؛ اما این کار ممکن است موجب افزایش فشار وارد شده به ساختمان شود.

 

کاربرد چسب ماستیک در تعمیرایزوگام

همان‌طور که گفته شد یکی از روش‌های تعمیر ایزوگام و لکه‌گیری ایزوگام‌هایی که خراب شده‌اند استفاده از چسب ایزوگام استفاده کرد که به آن چسب ماستیک می‌گویند. تعمیر ایزوگام به کمک چسب ماستیک یک راه ساده است که امروزه در تعمیر خرابی ایزوگام کاربرد فراوانی دارند.

خرابی ایزوگام‌ها موجب نفوذ آب به داخل دیواره‌ها و سقف می‌شود و یکی از راه‌های عبور رطوبت و نم از همین درزها و شکاف‌ها است. استفاده از چسب ماستیک به خوبی درزها را پر کرده و سبب جلوگیری از نفوذ آب می‌شود.

انواع مختلف این چسب‌ها شامل ماستیک قیر گرم، ماستیک قیر سرد، ماستیک پلی یورتان، ماستیک پلی سولفید و… است.

دقت کنید که قبل از استفاده از چسب ماستیک باید ایزوگام را به خوبی تمیز کنید.

 

خدمات تعمیر ایزوگام پلاک

به دلیل اهمیت بالای ایزوگام در ساختمان‌ها، برای انجام خدمات نصب و تعمیر ایزوگام نیاز به تیمی متخصص است زیرا این کار جزئیات بسیاری دارد که توجه به همه آن‌ها حین انجام کار ضروری است.

پلاک برای انجام خدمات نصب و تعمیر ایزوگام تیمی از افراد متخصص و خبره را برای شما اعزام می‌کند تا با استفاده از بهترین مواد اولیه تجربه خوبی از خدمات ایزوگام ارائه دهد.

برای استفاده از این خدمات به سایت یا اپلیکیشن پلاک مراجعه و با وارد کردن مشخصات ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام سرویس موردنظر را انتخاب کنید و در نهایت آدرس، تاریخ و زمان موردنظرتان را تعیین کنید و نحوه پرداخت را به دلخواه خود انتخاب کنید و دکمه ثبت سفارش را بزنید. پلاک‌یاران متخصص برای ارائه خدمات موردنظر در روز و ساعت تعیین شده در محل حاضر می‌شوند.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.