علت باد گرم کولرگازی

یکی از عمده ترین دلایلی که باعث می شود کولر ها خراب شوند و در واقع یک پاسخ برای سوال چرا کولر گازی باد گرم میزند نداشتن برنامه بازدید دوره ای از کولر گازی است. وقتی به موقع کار بازدید و سرویس دوره ای کولر گازی انجام نشود گرد و غبار بر روی تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی کولر می نشیند و باعث می شود دقت عملکرد آنها پایین بیاید.

 

 

علت اتومات نکردن کولرگازی

 

علت باد گرم کولرگازی

 

علت باد گرم کولرگازی

 

گرفتگی فیلتر هوا یکی از دلایل باد گرم کولر گازی
یکی دیگر از دلایل گرم بودن باد کولر گازی کثیف شدن و گرفتگی فیلتر هوای کولر گازی با انواع گرد و غبار می باشد. اگر فیلتر های کولر گازی کثیف شده باشند جریان هوا کند و کم می شود ،این گرفتگی باعث خواهد شد تا کویل های خنک کننده جریان هوا برفک بزنند و این برفک ها مسیر جریان هوا را بیشتر مسدود کنند. وقتی جریان باد به راحتی در مسیر کویل های خنک کننده حرکت نکند باد خروجی دستگاه کم و گرم می باشد.

فن یا موتور فن سوخته است
در این حالت اگر فن کار نکند اصلا بادی در کار نیست و یا قطعی سیم دارد. با بررسی کارشناس تعمیر کولر گازی اگر عیب از فن بود در صورتیکه مشکل برقی باشد مرتفع و در غیر اینصورت باید فن و تعویض شود.

کولر گاز ندارد
معمولا پس از مدتی کار کردن کمپرسور کولر گازی نیاز به شارژ گاز دارد. اگر این اتفاق نیافتد طبیعی است که خنک کنندگی دستگاه کم می شود زیرا کولر های گازی با استفاده از این گاز خنک می شوند.

کمپرسور علت باد گرم کولر گازی
کمپرسور به دلایل مختلفی می تواند خراب شود و این خرابی انواع مختلفی دارد ، مثلا پیچ پروانه خنک کننده هرز شده باشد، رله خراب شده باشد، جریان برقی که دریافت می کند کم باشد و … ولی هر آنچه که هست تاثیر این خرابی در گرم شدن باد کولر خود را نشان می دهد.

ولوم ترموستات ایراد دارد
گاهی میزان درجه دمایی که به ترموستات می دهید مناسب نیست. در این حالت ولوم خراب است و دمایی را که شما تنظیم می کنید در واقع دمای مورد نظر کولر و خنکای مورد نظر شما نیست زیرا ولوم اشتباه می کند. این مشکل دو جنبه دارد،یا خود ولوم خراب است و یا ترموستات ایراد دارد که مشکل احتمالا از سیم های رابط ترموستات باشد.

اوپراتور برفک زده ولی باد داغ است
خرابی کلید چند حالته ، خراب بودن فن ، هرز شدن پروانه اواپراتور، پاره شدن تسمه پروانه، بسته بودن ورودی هوا و … همه می تواند دلیل یخ زدن اواپراتور و خنک نکردن کولر باشد. ابتدا باید کلید چند حالته تست شود اگر کلید چند حالته سالم بود باید فن بررسی شود . خراب بودن پروانه اواپراتور یک نشانه کلیدی دیگر هم دارد. اگر باد خروجی کولر گرم بود و صدای کولر هم زیاد شده باشد نشان از خرابی پروانه دارد .

ورودی هوای کولر گرفته است
این مشکل یا به دلیل تعمیرات کولر گازی و یا تعمیرات ساختمان به وجود می آید، معمولا ضربه و یا فشاری باعث له شدن لوله مسی تامین هوا می شود. این له شدگی گاهی هم با سوراخ شدن و یا شکستن لوله همراه است. وقتی لوله ها سوراخ شوند و یا بشکنند ذرات ساختمانی و خاک لوله را مسدود می کنند و عدم ورود و تامین هوا باعث می شود باد خروجی از کولر کیفیت لازم را نداشته باشد.

اورلود خراب است
اورلود بخصوص به دلیل اینکه اغلب در داخل کمپرسور است کاری تخصصی است و باید تعمیر اورلود کولر گازی را حتما به متخصص بسپارید.

ظرفیت کولر گازی نسبت به محیط کم است
باید در هنگام خرید کولر گازی برای جلوگیری از احتیاج پیدا کردن به علت خنک نکردن کولر گازی پارامترهای مختلفی را در نظر گرفت.
ظرفیت باد کولر، میزان گرمای محیط ،تعداد کولر های گازی محیط، فعالیت و تعداد نفراتی که در یک محیط کار می کنند.

عمر زیاد کولر گازی
گذر عمر در کولر های گازی درست همانند سایر تجهیزات و وسایل دیگر باعث افت توان و کیفیت انها می شود.
طبق گزارشات انجمن مهندسین امریکایی در راستای علت خنک نکردن کولر گازی یک کولر گازی در سال اول 7 درصد ، سال دوم 5 درصد و در سال های بعد 2 درصد از کارایی خود را کم کم از دست می دهند و برق بیشتری هم مصرف می کنند.

خرابی استارت ، نصب نامناسب کولر گازی ، قرار دادن پنل خارجی کولر گازی در مکان نا مناسب ، اشتباه نصب و … هم می تواند دلایلی برای گرم بودن باد کولر گازی باشند.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.